Αθυρόστομος, χειμαρρώδης, καταγγελτικός, «τσαμπουκάς» και ολίγον.. .«δεξιός»  είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στον Θύμιο Λυμπερόπουλο οι συνάδελφοι του οδηγοί ταξί, που όχι μόνον τον εκλέγουν ως συνδικαλιστικό εκπρόσωπο τους εδώ και χρόνια αλλά και τον ακολουθούν πιστά στις απεργιακές επάλξεις των ημερών.  Ήδη, σε λιγότερο από μια εβδομάδα, ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος έχει προκαλέσει «κίτρινο» πυρετό στην κυβέρνηση και προβλήματα στον ελληνικό τουρισμό. Από την μία πλευρά, οι απεργιακές κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί με αποκλεισμούς λιμανιών και αεροδρομίων έχουν αποτελέσει πλήγμα για τον τουρισμό της χώρας και έπεται δραματική συνέχεια, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΣΑΤΑ. Για να ακριβολογούμε όμως , μόνον  την Δευτέρα, ένα κρουαζιερόπλοιο δεν κατάφερε να δέσει στον Πειραιά, ενώ χτες δεν κατάφεραν να αποβιβάσουν τουρίστες  από δύο ακόμη κρουαζιερόπλοια με χιλιάδες επιβάτες, οι οποίοι κατευθύνθηκαν σε άλλα λιμάνια. Σύμφωνα με γρήγορους υπολογισμούς λοιπόν περίπου 3.000 τουρίστες επρόκειτο να επισκεφθούν την Ακρόπολη, αλλά δεν τα κατάφεραν- τουλάχιστον όχι σ' αυτή την επίσκεψή τους στην Ελλάδα.

Από την άλλη, θα ήταν αδύνατο να παραβλέψει κανείς  το δίκαιο επιχείρημα του κ. Λυμπερόπουλου για αθέτηση ενυπόγραφης μάλιστα συμφωνίας μεταξύ του συνδικαλιστικού φορέα και της κυβέρνησης, για εξαίρεση των ταξί από τα μέτρα απελευθέρωσης επαγγελμάτων. Την συμφωνία υπέγραψε ο τότε αρμόδιος υπουργός, Δημήτρης Ρέππας και στη συνέχεια αθέτησε ο σημερινός υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης, στα πλαίσια μιας γενικότερης διαφωνίας διαχείρισης των θεμάτων μεταξύ των δύο.

« Τι φταίμε εμείς, αν δεν τα βρίσκουν Ρέππας και Ραγκούσης» διαμηνύει (δικαίως) στα τηλεοπτικά παράθυρα ο κ. Λυμπερόπουλος, ο οποίος με περίσσιο θάρρος έχει προβεί τις τελευταίες μέρες σε. αποκαλυπτικές δηλώσεις άνευ προηγουμένου στην σύγχρονη ιστορία του συνδικαλισμού. Ο μεσσηνιακής καταγωγής συνδικαλιστής δεν μάσησε τα λόγια του κι έδειξε ξεκάθαρα από την αρχή των απεργιακών κινητοποιήσεων μέχρι πού είναι διατεθειμένος να φτάσει έως ότου εκπληρωθούν τα αιτήματα του κλάδου του. «Θα φτάσουμε σε σημείο να χορέψουμε τον χορό του Ζαλόγγου, αλλά θα τον χορέψουμε μαζί με την κυβέρνηση».

ΣΑΤΑ εναντίον υπουργού

Σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, μάλιστα, αποκάλεσε τον κ. Ραγκούση, «χαζοχαρούμενο υπουργό» και φυσικά, δεν έμεινε μόνο σε αυτό το χαρακτηρισμό. Εμμέσως πλην σαφώς του ζήτησε να επιστρέψει στην Πάρο, γιατί «αυτά που κάνει μόνο στο χωριό του περνάνε»...  Λίγο νωρίτερα, σε πρωινή ενημερωτική εκπομπή  ζήτησε ειρωνικά από τη δημοσιογράφο να συνεχίσει να στηρίζει τον ιδιοκτήτη του καναλιού  και την επιχείρησή του, όταν εκείνη αναφέρθηκε στον υπουργό.

Απίστευτες καταγγελίες κατά του κ.  Ραγκούση έκανε μιλώντας και σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων αναφέροντας ότι: «Με έχουν πάρει τηλέφωνο περισσότεροι από 100 βουλευτές της κυβέρνησης. Άμα ανοίξω στο στόμα μου και πω όσα μου έχουν πει για τον κ. Ραγκούση θα προκληθεί πολιτικός σάλος. Είναι απελπισμένοι ακόμη και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με αυτά που γίνονται. Το μίσος του κ. Ραγκούση για τον κ. Ρέππα είναι τέτοιο που δεν μπορώ να το πω» σημείωσε ο κ. Λυμπερόπουλος ρίχνοντας κι άλλο λάδι στη φωτιά στην κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ Ρέππα και Ραγκούση.

 
«Σφαγή» κυβέρνησης και αντιπολίτευσης

Αν και έχουμε συνηθίσει τον τελευταίο χρόνο στους «πράσινους» συνδικαλιστές( βλέπε Νίκο Φωτόπουλο της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ) που επιτίθενται και αντιτίθενται με σκληρές απεργίες στο ίδιο το  ΠΑΣΟΚ και τις πολιτικές του, φαίνεται ότι η «κινητικότητα» του κ. Λυμπερόπουλου που πρόσκειται συνδικαλιστικά στη ΝΔ, έχει προκαλέσει την μεγαλύτερη αναστάτωση στις σχέσεις των δυο κομμάτων.

Η σχέση της Νέας Δημοκρατίας με τους ιδιοκτήτες ταξί πράγματι δεν είναι μια συγκρουσιακή σχέση. Το γραφείο του κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου, στον 2ο όροφο της Συγγρού, σπανίως είναι άδειο. Άλλωστε ο κ. Λυμπερόπουλος ως ο αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων πλέον αποτελεί ισχυρότατο στέλεχος της Ν.Δ., κάτι που ούτε ο ίδιος ούτε και η αξιωματική αντιπολίτευση έκρυψαν.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης είχε διαπραγματευτεί σκληρά το 2008 συμφωνία με το ΣΑΤΑ, η οποία έληξε με το πιλοτικό ελευθέρας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες σε τρεις μεγάλους δρόμους της Αθήνας. Δεν ήταν τυχαία και η εκτός κειμένου αναφορά του αρχηγού της Ν.Δ. στην συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής την περασμένη Πέμπτη λίγο πριν αναφερθεί στις θέσεις του κόμματος για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων: «εδώ είναι κι ο Θύμιος...».

Παρόλο που η «απόχρωση»  κάθε συνδικαλιστή είθισται να αποτελεί σημείο αναφοράς και σύγκρουσης των πολιτικών κομμάτων κάθε φορά που οι πρώτοι ανακοίνωναν απεργιακές κινητοποιήσεις, εν προκειμένω οι απεργίες των ταξί έχουν λάβει διαστάσεις πολιτικής κόντρας στη Βουλή. Σε ένα απίστευτο πινγκ πονγκ δηλώσεων για το ποιος φταίει για την απεργία των ταξιτζήδων και τα προβλήματα που αυτή προκαλεί στον τουρισμό επιδίδονται κυβέρνηση και ΝΔ μόλις μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα.

Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών κ. Γ. Ραγκούσης κατηγόρησε τη ΝΔ ότι κρύβεται πίσω από τις κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών, ενώ η ΝΔ τον χαρακτήρισε ως «αρχιτέκτονα του χάους» που προκάλεσε η απόφασή του να προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος. Στο πλευρό των ιδιοκτητών ταξί τάχθηκαν τόσο ο ΛΑΟΣ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος της ΝΔ κ. Γ. Μιχελάκης είχε κατηγορήσει τον κ. Ραγκούση ότι αφού ακύρωσε με το «έτσι θέλω» τη συμφωνία στην οποία είχε προχωρήσει ο προκάτοχός του στο υπουργείο Υποδομών κ. Δ. Ρέππας . Ο κ. Μιχελάκης μάλιστα μίλησε για «έσχατο σημείο πολιτικής αθλιότητας», σημειώνοντας ότι η ΝΔ ζήτησε πρώτη η ίδια από τους ταξιτζήδες να ανοίξουν το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά.

 

Υ. Γ: Ενός συνδικαλιστή, μύρια έπονται.

 

Αναστασία Γαλάνη
TAGS