«Θέλουμε ένα σχολείο αυτόνομο και δημιουργικό, που θα εξασφαλίζει συνθήκες ισοτητας και θα στηρίζει τα πιο αδύναμα παιδιά. Στόχος μας ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός στον οποίο το λόγο θα έχουν οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς», δήλωσε ο προεδρος της ΝΔ από το 2ο Δημοτικό Αγίου Δημητρίου το οποίο επισκέφθηκε μαζί με τομεάρχη παιδείας ΝΔ, Νίκη Κεραμεως.

«Δεν υπάρχει πολιτικός που να έχει περάσει και δεν έχει πει ποσό σημαντική είναι η Παιδεία. Όλοι όμως κρινόμαστε από το αποτέλεσμα. Έχω θέλω ένα σχολείο πιο δημιουργικό και πιο αυτόνομο με την έννοια να συναποφασίζετε στα θέματα που σας αφορούν. Με ένα προγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες των καιρών και υποδομές αξιοπρεπείς και σύγχρονες που εξασφαλίζουν συνθήκες ισότητας», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στους δασκάλους στο γραφείο τους, όπου στη συζήτηση που είχαν τους ζήτησε να του πουν τι θα έλεγαν αν είχαν μπροστά τους τον υπουργό Παιδείας.

Μεταξύ άλλων, οι εκπαιδευτικοί επεσήμαναν ότι θα πρέπει να μπουν και νεότεροι δάσκαλοι στα σχολεία για να μη χάσουν την επαφή με τα παιδιά, κανοντας ιδιαίτερη αναφορά στο θεμα των αναπλητωτών. Ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε να μάθει τα προβλήματα στελέχωσης που έχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό και του ζήτησαν και ειδικότητες όπως νοσηλευτές, επιστάτες και γραμματειακή υποστήριξη που θα έλυνε, όπως είπαν τα χέρια των δασκάλων, καθώς έχουν και παιδιά με προβλήματα υγείας, όπως ζαχαρώδη διαβήτη.

Τέθηκε ζήτημα και για το θέμα της τάξης υποδοχής για την οποία υπάρχει πρόβλημα γραφειοκρατίας και δεν έχει συσταθεί ακόμη, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα, καθώς στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχουν ήδη πέντε παιδιά που ήρθαν φέτος και δεν γνώριζαν καθόλου την ελληνική γλώσσα.

Οι εκπαιδευτικοί του ζήτησαν να υπερασπιστεί και τα θέματα της αριστείας, της σημαίας και της θρησκείας.

Ο κ. Μητσοτάκης άρχισε την επίσκεψή του από την πρώτη τάξη όπου υπήρχαν και δυο παιδάκια από την Κίνα που δεν μιλούσαν καθόλου ελληνικά και ενημερώθηκε από τη δασκάλα για τη διαδικασία ένταξης, τα βιβλία και το ωρολόγιο προγραμμα.

Ρώτησε για τα Αγγλικά, πόσες ώρες και πόσες μέρες την εβδομάδα διδάσκονται, ενώ ενημερώθηκε και από τη γυμνάστρια για το αθλητικό προγραμμα και την υλικοτεχνική υποδομή. Όπως του μεταφέρθηκε τα υλικά (μπάλες, στρώματα κλπ) αγοράζονται από τους ίδιους ή τους γονείς, καθώς το υπουργείο έχει 11 χρόνια να προμηθεύσει εξοπλισμό. Ρώτησε και τους μαθητές αν κάνουν και άλλα σπορ εκτός σχολείου. "Όσο μπορείτε παιδιά να γυμνάζεστε" τους είπε και στη συνέχεια μπήκε και στην τάξη των καλλιτεχνικών, όπου του είχαν ετοιμάσει για δώρο μια χειροτεχνία-μικρογραφία αίθουσας σχολείου.

Στην αίθουσα πληροφορικής μίλησε με τους δασκάλους και τα παιδιά και είδε την προσπάθεια που γίνεται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές που είχαν αγοραστεί το 2000 και είναι πλέον ξεπερασμένης τεχνολογίας.

Ο κ. Μητσοτάκης παρακολούθησε και μια μικρή μουσική παράσταση που ετοίμαζαν τα παιδιά στην αίθουσα καλλιτεχνικών με τίτλο οι «Μάγειρες της Παιδειας» που σήμερα «μαγείρευαν στην Κρήτη».

Με ποιήματα για τον τόπο καταγωγής του προέδρου της ΝΔ, τα μικρά παιδιά στην παράσταση τους παρουσίασαν τα συστατικά που θα ήθελαν για την Παιδεία, τις προτάσεις τους δηλαδή για μια καλύτερη εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων πρότειναν μαθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για μια σωστή διατροφή.

Έδωσε συγχαρητήρια στα παιδιά και στις δασκάλες για τη δουλειά που κάνουν. "Να σας ευχηθώ μια καλή χρόνια όχι μόνο για τα γράμματα που θα μάθετε, αλλά για να γίνετε υπεύθυνοι και ευαίσθητοι πολίτες. Αυτό που θέλω να σας πω είναι να μη βάλετε ποτέ ταβάνι στα όνειρα σας. Οι δάσκαλοι σας πασχίζουν σε δύσκολες συνθήκες για να σας δώσουν ότι καλύτερο μπορούν" τους είπε, προσθέτοντας ότι συμφωνεί με πολλές από τις προτάσεις που ανέφεραν τα παιδιά στην παράστασή τους.

Ο πρόεδρος της ΝΔ πέρασε και από το κιλικείο και ενημερώθηκε για το τι τρώνε οι μαθητές στα διαλείμματα.