Να εκτονώσει το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί εναντίον του επιχείρησε στο ΚΤΕ Μεταφορών, ο υπουργός Γιάννης Ραγκούσης, υποστηρίζοντας «είχε συνεννοηθει να ενημερώσει το ΚΤΕ πριν δημοσιοποιηθεί το αίτημα των βουλευτών, γιατί περίμενε και τις δικές τους προτάσεις». Ωστόσο, ο κ. Ραγκούσης παρουσιάστηκε αμετακίνητος στις θέσεις του και αποχωρώντας από τη συνεδρίαση, ήταν κατηγορηματικός λέγοντας «δεν αλλάζει τίποτα».
Σύμφωνα, ωστόσο, με ενημέρωση από τον εισηγητή του ΚΤΕ Μεταφορών Γιάννη Αμοιρίδη, ο κ. Ραγκούσης δεσμεύθηκε ενώπιον των βουλευτών του ΚΤΕ ότι δεν πρόκειται να δοθεί καμία άδεια ταξί, μέχρι το όλο θέμα να ρυθμιστεί νομοθετικά. Ο ίδιος, ο κ. Αμοιρίδης, εκτίμησε ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσα σε 20 ημέρες.

Ο εισηγητής του ΚΤΕ απηύθυνε, εκ μέρους των συναδέλφων του, πρόταση προς τους ιδιοκτήτες ταξί, να ζητήσουν συνάντηση και χρονοδιάγραμμα από τον κ. Ραγκούση, εκτιμώντας πως ο υπουργός Μεταφορών, «αύριο το πρωί» θα ικανοποιήσει το αίτημα. Ταυτόχρονα απηύθυνε και έκκληση να τερματιστεί η απεργία, ώστε να «ελευθερωθεί η χώρα».

Παρ' όλα αυτά, όπως δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό Mega η βουλευτής Σοφία Γιαννακά, ο κ. Ραγκούσης δεν άνοιξε τα χαρτιά του.

Νωρίτερα, ο κ. Ραγκούσης είπε ότι είμαι ένας άνθρωπος που σέβεται την ανάγκη των βουλευτών για ενημέρωση και διαβούλευση.

«Ο Δημήτρης (σ.σ. Ρέππας) είναι φίλος μου κι επειδή έχει γίνει πολύ σπέκουλα, πρέπει να ξεκαθαριστεί το εξής:
 - Δεν θα υπήρχε διάταγμα Ρέππα, αλλά διάταγμα Ραγκούση. Αυτό θα έφερε για πάντα τη δική μου υπογραφή.
 - Όπως εκείνος δεν με πίεσε να υπογράψω το ΠΔ για τα ταξί, έτσι κι εγώ δεν μπορώ να τον υποχρεώσω να εφαρμόσει την πρότασή μου για το μισθολόγιο, ή το νεό πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων», είπε ο υπουργός.

Από την πλευρά της η κυρία Γιαννακά, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega, είπε ότι πρόκειται για μια «δύσκολη συνεδρίαση», υποστηρίζοντας παράλληλα πως ο υπουργός δεν άνοιξε τα χαρτιά του.

Πυρ όμαδον από τους βουλευτές

Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες , το ΚΤΕ Μεταφορών φαίνεται πως οδηγείται σε αδιέξοδο. Οι βουλευτές πίεσαν τον κ. Ραγκούση να παρουν το διάγραμμα.

 

Μάλιστα η κυρία Τόνια Αντωνίου του απάντησε χαρακτηριστικά: «Υπουργέ έτσι οπως ήρθες εδώ, μοιάζμε με το "τι είχες γιάννη τι είχα πάντα". Συνεχίζεις να μη μας λες τι θα κάνεις πώς θα εκτονώσεις την κατάσταση».

 

Από την πλευρά του ο κ. Κουσελάς ζήτησε να γίνει με πληθυσμιακά κριτήρια το άνοιγμα του επαγγέλματος.

Ο Μιχάλης Τζελέπης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η αμφισβήτηση της συμφωνίας του πρώην υπουργού Δ. Ρέππα με τους αυτοκινητιστές δημιουργεί πολιτικό θέμα εμπιστοσύνης στις πολιτικές συμφωνίες της κυβέρνησης.

Επίσης, υποστήριξε ότι κοινωνικά δίκαιο είναι η ισχύς των ίδιων μέτρων και σταθμών για όλες τις επαγγελματικές ομάδες, προσθέτοντας ότι δεν πρέπει να ισχύουν άλλα μέτρα για τους φαρμακοποιούς, συμβολαιογράφους και δικηγόρους, που η απελευθέρωση του επαγγέλματός τους έγινε με πληθυσμιακά κριτήρια, και άλλα μέτρα για τους αυτοκινητιστές ταξί. Απευθυνόμενος δε στον κ. Ραγκούση τού είπε ότι έπρεπε να προλάβει την πυροδότηση ακραίων αντιδράσεων στην συγκυρία αυτή, λόγω του τουρισμού.

Ενιαία αντιμετώπιση όλων των επαγγελμάτων ζήτησε και ο Μιχάλης Κατρίνης σημειώνοντας ότι ο νόμος για την aπελευθέρωση των επαγγελμάτων προβλέπει και εξαιρέσεις.

Την άμεση σύγκληση της Κυβερνητικής Επιτροπής ώστε να αποφασίσει η κυβέρνηση για το ζήτημα αυτό ζήτησε ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος.

Την ύπαρξη μεγάλου πολιτικού προβλήματος διαπίστωσε ο Νίκος Σαλαγιάννης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση άνοιξε μέτωπο χωρίς να έχει θέση ενώ πρόσθεσε ότι το «άδειασμα» μεταξύ υπουργών χαλά την εικόνα συνοχής της κυβέρνησης.

«Έχουμε καταρρακωθεί ως Κοινοβουλευτική Ομάδα, πρέπει να βάλουμε πάτο στο βαρέλι», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Γιάννης Βούρος.

Από την στιγμή που το Προεδρικό Διάταγμα δεν ήταν έτοιμο στις 2 Ιουλίου υπάρχει νομικό κενό και ως εκ τούτου το ζήτημα λύνεται με καινούργιο συμπληρωματικό νόμο, είπε ο Χρήστος Μαγκούφης, προτείνοντας διάλογο και διαβούλευση που θα καταλήξει σε καινούργιο νόμο. Ο ίδιος βουλευτής πρότεινε οι νέες άδειες να έχουν ισχύ 40 ετών και μετά να επιστρέφονται στο κράτος, ενώ για τις παλιές πρότεινε να υπάρχει η δυνατότητα μεταβίβασής τους στα παιδιά των αυτοκινητιστών άπαξ και με διάρκεια 40 ετών.

«Προσωρινή ανακωχή» πρότεινε από την μεριά της η Άννα Νταλάρα, ώστε να δοθεί χρόνος εκατέρωθεν για την υποβολή και μελέτη προτάσεων και αντιπροτάσεων. Επισήμανε επίσης ότι η απόλυτη απελευθέρωση χωρίς μεταβατικές διατάξεις ίσως δημιουργήσει προβλήματα και πρόσθεσε ότι πρέπει να τεθούν κριτήρια καθώς ελλοχεύει το ενδεχόμενο δημιουργίας καρτέλ.


Βαρύ το κλίμα από την αρχή της συνεδρίασης

Με το κλίμα φορτισμένο από το πρώτο κιόλας λεπτό ο κ κ. Ραγκούσης μπαίνοντας στην αίθουσα του ΚΤΕ χαιρέτισε δια χειραψίας όλους τους βουλευτές. Η Τόνια Αντωνίου, μία από τους πιο σφοδρούς επικριτές του υπουργού αφότου τη χαιρέτισε ψιθύρισε.. «στο πολιτικό συμβούλιο δεν μας χαιρετούσε, τώρα το θυμήθηκε;».

Ήδη από το πρωί άρχισαν τα όργανα με το βουλευτή Λακωνίας, Λεωνίδα Γρηγοράκο, να εξαπολύει κατά μέτωπο επίθεση στον Γιάννη Ραγκούση σε συνέντευξή του στο Βήμαfm προτρέποντας τον υπουργό να αναλάβει τις ευθύνες του, ακόμη και υποβάλλοντας την παραίτησή του.

Η απάντηση του κ. Ραγκούση ήταν άμεση. «Ο κ. Γρηγοράκος ζητά την παραίτηση μέλους της κυβέρνησης που προωθεί την εφαρμογή ενός Νόμου, που και ο ίδιος ο βουλευτής ψήφισε πριν από 4 μόλις μήνες, και σύμφωνα με τον οποίο συντελέστηκε η απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων από τις 2 Ιουλίου», δήλωσε ο υπουργός και διερωτάται «Θα προχωρήσουμε αποφασιστικά στις αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος, και ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για την εφαρμογή ενός νόμου που έχουμε ήδη ψηφίσει και υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον ή θα υποταχθούμε στο φόβο του μικροπολιτικού κόστους και στα επιμέρους συμφέροντα συντεχνιών;»

«Ήθελα διάλογο με τους οδηγούς»

 

Όσον αφορά την στάση των οδηγών ο κ. Ραγκούσης είπε  στη συνεδρίαση του ΚΤΕ ότι από την αρχή ήταν ξεκάθαρος, επιθυμώντας και ζητώντας τον διάλογο.

«Ενώ είχαμε συμφωνήσει για διάλογο, οι ιδιοκτήτες προχωρούν σε γενική συνέλευση, αποφασίζουν κλείσιμο αεροδρομίων, δρόμων, λιμανιών και αρχαιολογικών χώρων. Όταν απέναντι μας είχαν δεσμευθεί ότι θα κάνουνε διάλογο, τη στιγμή που δεν έχουν ακούσει ποιες είναι οι προτάσεις μας. Δεν μπορούν να εξηγήσουν λογικά το πώς τη μία μέρα κατέθεσαν προτάσεις και την επόμενη, χωρίς δική μας απάντηση, προχώρησαν στους αποκλεισμούς αεροδρομίων και λιμανιών με αποφάσεις που έλαβαν», υποστήριξε ο κ. Ραγκούσης.

Οι ιδιοκτήτες ταξί επιχείρησαν να πλήξουν καίρια την τουριστική οικονομία, είπε ο κ. Ραγκούσης προσθέτοντας πως με αυτόν τον τρόπο επιχείρησαν να εκβιάσουν την κυβέρνηση.

«Όλοι οι παράγοντες του τουρισμού μου ζητούν να μην κάνω πίσω στο άνοιγμα των ταξί. Αυτό είναι πολύ θετική εξέλιξη για τον τόπο. Στο παρελθόν η συνήθης αντίδραση ήταν παρότρυνση όσων επλήττοντω από κινητοποιήσεις για υποχώρηση της πολιτείας».