current views are: 7

12 Ιανουαρίου 2018
Δημοσίευση09:55

Επιστημονική Υπηρεσία Βουλής: Αντισυνταγματικές οι διατάξεις για τους διαμεσολαβητές

Το σκεπτικό της έκθεσης της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για τη συνταγματικότητα του νέου πλαισίου που καθιστά υποχρεωτική την διαμεσολάβηση για συγκεκριμένες δικαστικές υποθέσεις.

Δημοσίευση 09:55’

Το σκεπτικό της έκθεσης της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για τη συνταγματικότητα του νέου πλαισίου που καθιστά υποχρεωτική την διαμεσολάβηση για συγκεκριμένες δικαστικές υποθέσεις.

Τον προβληματισμό της για τη συνταγματικότητα του νέου πλαισίου που καθιστά υποχρεωτική την διαμεσολάβηση για συγκεκριμένες δικαστικές υποθέσεις εκφράζει η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής.

Στην έκθεσή της για το πολυνομοσχέδιο, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής τονίζει πως θίγεται το κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών για δικαστική προστασία.

«Προβληματισμός δύναται να δημιουργηθεί, κατ’ αρχάς, ως προς το κατά πόσον η έκταση της υποχρεωτικής προσφυγής στη διαμεσολάβηση, οι ειδικότεροι όροι οι οποίοι διέπουν τη διεξαγωγή της, καθώς και το κόστος που αυτή συνεπάγεται, θίγουν το δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας, όπως αυτό κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα (άρθρο 20), αλλά και στα άρθρα 6 και 13 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και το άρθρο 47 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

Εκτός αυτού οι συντάκτες επισημαίνουν τον κίνδυνο της υπέρμετρης οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών που, καθώς με τις προωθούμενες κυβερνητικές διατάξεις υποχρεώνονται να προσφεύγουν σε διαμεσολαβητές για μια σειρά αστικών και εμπορικών διαφορών ακόμα και μικρής αξίας.

«Επισημαίνεται, μάλιστα, ιδίως, ότι η παράσταση με πληρεξούσιο δικηγόρο, αλλά και η αμοιβή διαμεσολαβητή, η οποία είναι (εκτός ειδικότερων περιπτώσεων, περιοριστικώς αναφερόμενων στο άρθρο 194) κατ’ ελάχιστον 170 ευρώ για δύο ώρες, και για απασχόληση πάνω από δύο ώρες η ελάχιστη ωριαία αμοιβή είναι 100 ευρώ, δύναται να οδηγήσει σε υπέρμετρο για τον πολίτη κόστος της διαμεσολάβησης, καθώς νομοθετικώς καθορίζονται, εν προκειμένω, μόνο κατ’ ελάχιστον τα όρια αμοιβής των διαμεσολαβητών, όχι δε και τα μέγιστα όρια αυτών», συνεχίζει η έκθεση.

Σε άλλο σημείο εκφράζεται ο προβληματισμός και για τη ρύθμιση που προβλέπει την δυνατότητα σύστασης και λειτουργίας ενώσεων προσώπων ή προσωπικών εταιρειών με σκοπό την παροχή υπηρεσιών διαμεσολάβησης τονίζοντας: «Επειδή τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα μπορεί να έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα, δεν αποκλείεται η απασχόληση των διαμεσολαβητών σε αυτά να υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας. Στην περίπτωση αυτή εγείρεται προβληματισμός για την πραγματική δυνατότητα του διαμεσολαβητή να ασκεί τα καθήκοντά του με αμεροληψία και ανεξαρτησία».


σχετικα αρθρα