current views are: 5

20 Μαρτίου 2018
Δημοσίευση19:33

Υπ. Παιδείας κατά ΣτΕ για θρησκευτικά: Συντάσσεται με απόψεις σκοταδιστικών κύκλων

Έντονη αντίδραση για την απόφαση που ακυρώνει την υπουργική απόφαση Φίλη για τη διδασκαλία του μαθήματος

Δημοσίευση 19:33’

Έντονη αντίδραση για την απόφαση που ακυρώνει την υπουργική απόφαση Φίλη για τη διδασκαλία του μαθήματος

Πυρά κατά του Συμβουλίου της Επικρατείας εξαπέλυσε το υπουργείο Παιδείας με αφορμή την απόφαση του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου που καταργεί την υπουργική απόφαση Φίλη για το μάθημα των θρησκευτικών.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο σημειώνει πως «πληροφορήθηκε από επιλεκτικές  διαρροές απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο» και συνεχίζει:

«Το Υπουργείο σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες ωστόσο και αυτές κρίνονται ως προς τα αποτελέσματά τους και ως προς το σκεπτικό τους.  Η συγκεκριμένη απόφαση πηγαίνει την εκπαίδευση και την κοινωνία πολλά χρόνια πίσω, καθώς ταυτίζεται και συντάσσεται με απόψεις ακραίων και σκοταδιστικών θεολογικών κύκλων. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει αποφασισμένο να συνεχίσει  το έργο της ανανέωσης, του πλουραλισμού και του εκδημοκρατισμού των προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών υλικών όλων των βαθμίδων».

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται, ότι η νέα διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών έχει ενσωματωθεί πλήρως και έχει γίνει απολύτως αποδεκτή από εκπαιδευτικούς και μαθητές γιατί αποτελούσε ώριμο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας. «Το Υπουργείο, τέλος, θα τοποθετηθεί εκ νέου για το θέμα όταν κοινοποιηθεί η απόφαση», καταλήγει  η ανακοίνωση.

Βολές κατά του ΣτΕ εξαπέλυσε και ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του που τονίζει ότι η απόφαση βασίζεται «σύμφωνα σε όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σε ένα σκεπτικό βγαλμένο από εποχές αλήστου μνήμης, το οποίο προσομοιάζει με  σκοταδιστικές απόψεις ακραίων θεολογούντων».

Η Κουμουνδούρου τονίζει επίσης ότι «η εκπαίδευση οφείλει να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, να προάγει τις αρχές και τις αξίες της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας, της  συνύπαρξης  με την διαφορετικότητα». Καταλήγοντας, καλεί το υπουργείο Παιδείας «να συνεχίσει απαρέγκλιτα το έργο της βαθιάς μεταρρύθμισης και του εκσυγχρονισμού των  προγραμμάτων διδασκαλίας, που εδώ και καιρό έχει δρομολογήσει».


σχετικα αρθρα