ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Δείγμα «υπερήφανης διαπραγμάτευσης και το "Ελ. Βενιζέλος"»

Δημοσίευση 15 Οκτωβρίου 2018, 14:53 / Ανανεώθηκε 16 Οκτωβρίου 2018, 11:23
Κ. Καραμανλής: Δείγμα «υπερήφανης διαπραγμάτευσης και το "Ελ. Βενιζέλος"»
Facebook Twitter Whatsapp

Ζητά απαντήσεις για το αρχικό μικρό τίμημα.

Ερώτηση για την την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεραφορών κατέθεσαν οι βουλευτές της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής και Χρήστος Μπουκώρος.

Όπως αναφέρει σε δήλωσή του υ Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ και βουλευτής Σερρών: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποφάσισε σχεδόν να χαρίσει το Ελευθέριος Βενιζέλος για 20 χρόνια, αλλά ένα χρόνο μετά, ύστερα από την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το αντίτιμο τελικά υπερδιπλασιάστηκε. Προφανώς έχουμε να κάνουμε με άλλη μία δήθεν "υπερήφανη" διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!».

Ειδικότερα ο κ. Καραμανλής εξηγεί ότι: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον Σεπτέμβριο του 2017 υπέγραψε την παράταση για 20 έτη της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών με αντίτιμο 483 εκ. ευρώ συν Φ.Π.Α. Την ανακοίνωσε, μάλιστα πανηγυρικά. Ωστόσο, στη συνέχεια παρενέβη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διαφώνησε καθώς ουσιαστικά η επέκταση της παραχώρησης ισοδυναμούσε με απευθείας ανάθεση. Τελικά, η παράταση της παραχώρησης επαναπροκηρύχθηκε και ανακοινώθηκε νέα συμφωνία με αντίτιμο δυόμισι φορές μεγαλύτερο από το αρχικό, δηλαδή 1 δισ. 115 εκ. ευρώ συν Φ.Π.Α.! Αποδεικνύεται, λοιπόν, από τις επίσημες ανακοινώσεις της ίδιας της κυβέρνησης, ότι είχαν παραχωρήσει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, σε μικρότερη από τη μισή πραγματική του αξία».

Παράλληλα στην ερώτησή τους, οι δύο βουλευτές της ΝΔ ζητούν να ενημερωθούν ποια ήταν η διεθνής διαγωνιστική διαδικασία που είχε ακολουθηθεί την περίοδο 2016-2017, σε ποια μελέτη βασίσθηκε το ελληνικό δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ για τον καθορισμό του τιμήματος, ποια ήταν η άποψη της ΕΕ και τέλος ποια ήταν η άποψη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Commission (DG COMP) για το ύψος του τιμήματος των 600 εκατ. ευρώ;

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς:

- τον Υπουργό Οικονομικών

- τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα:    Ερωτήματα σχετικά με την παράταση της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών

Κύριοι Υπουργοί,

Προ μηνός, στις 14 Σεπτεμβρίου 2018, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου [ΤΑΙΠΕΔ] έκανε δεκτή τη νέα προσφορά που υπέβαλε η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» ΑΕ [ΔΑΑ] για την επέκταση – κατά 20 έτη [μέχρι τις 11/6/2046] – της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας.

Η νέα προσφορά της ΔΑΑ προβλέπει συνολικό τίμημα ύψους 1.382,6 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ, ενώ το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 1,115 δισ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον που προκύπτει είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε επανεγκρίνει την προσφορά του ΔΑΑ, πέρσι στις 30 Σεπτεμβρίου 2017, και μάλιστα είχε υπογραφεί και η Σύμβαση Παράτασης από τον Υπουργό Οικονομικών, το ΤΑΙΠΕΔ και την ΔΑΑ.

Μάλιστα, είχε εκδοθεί και σχετικό δελτίο τύπου, το οποίο ανέφερε πως «η υπογραφή της παράτασης αποστέλλει ηχηρό μήνυμα εμπιστοσύνης, εντός και εκτός Ελλάδας, για την ελληνική οικονομία και συνιστά αναγνώριση μιας από τις πλέον επιτυχημένες συμπράξεις ιδιωτικού και δημοσίου τομέα».

Το τότε – του 2017 – συνολικό τίμημα για την παράταση ανέρχονταν στα 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ, ενώ το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχονταν σε 483,87 εκατ. ευρώ.

Με άλλα λόγια, το τίμημα που είχε υπογράψει η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο του 2017 ήταν κατά 650 εκατ. ευρώ μικρότερο από αυτό που συμφωνήθηκε φέτος.

Όπως είναι λογικό, μια τέτοια διαφοροποίηση στο τίμημα για την 20ετή παράταση του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών εγείρει πολλά ερωτήματα, και συγκεκριμένα:

Ποια ήταν η διεθνής διαγωνιστική διαδικασία που είχε ακολουθηθεί την περίοδο 2016-2017 και οδήγησε στη Συμφωνία της 30ης Σεπτεμβρίου 2017; Σε περίπτωση που δεν είχε ακολουθηθεί διεθνής διαγωνισμός, για ποιο λόγο ελήφθη μια τέτοια απόφαση που αντιτίθεται στο ευρωπαϊκό δίκαιο;
Σε ποια μελέτη βασίσθηκε το ελληνικό δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ για τον καθορισμό του τιμήματος της παράτασης παραχώρησης του «ΕΛ. Βενιζέλος» 600 εκατ. ευρώ και σε ποια μελέτη βασίσθηκε σήμερα για το τίμημα των σε 1.382,6 εκατ. ευρώ;

Ποια ήταν η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαδικασία που είχε επιλέξει η κυβέρνηση και οδήγησαν στη Συμφωνία της 30ης Σεπτεμβρίου 2017;
Ποια ήταν η άποψη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Commission (DG COMP) για το ύψος του τιμήματος των 600 εκατ. ευρώ;
Θεωρείτε ότι η κυβέρνησή σας υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, όταν μόλις πριν από ένα έτος είχε αποδεχθεί την παράταση της παραχώρησης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας με το μισό τίμημα απ’όσο τελικά συμφωνήθηκε;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Καραμανλής Κώστας – Ν. Σερρών

Μπουκώρος Χρήστος – Ν. Μαγνησίας