current views are: 5

14 Νοεμβρίου 2018
Δημοσίευση19:20

Προβληματισμοί εντός του ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 16 – Ποιοι τάσσονται υπέρ της αναθεώρησης

Διαφοροποιείται και για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας ο Μιχελογιαννάκης

Δημοσίευση 19:20’

Διαφοροποιείται και για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας ο Μιχελογιαννάκης

Δεν είναι όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ κατά της λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αντίθετα μάλιστα φαίνεται πως υπάρχει ένα τμήμα βουλευτών, ειδικά εκείνων που κάποτε χαρακτηρίζονταν ως Πασοκογενείς που βλέπουν πολύ θετικά τη σχετική θεσμική αλλαγή, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και με τη σχετική ανακοίνωση του Γιάννη Μιχελογιαννάκη.

Το θέμα πάντως συνεχίζει να διχάζει καθώς είναι πολλοί αυτοί που όχι μόνο διαφωνούν, αλλά εμφανίζονται κάθετοι σε κάθε σχετική συζήτηση. Ενδεικτικά του κλίματος που επικρατεί για το θέμα είναι τα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια ιδιωτικής συζήτησης στο καφενείο της Βουλής, στο περιθώριο της συνεδρίασης της Ολομέλειας για την επιτροπή Ανασυγκρότησης του Συντάγματος.

Εκεί λοιπόν, σε τραπέζι παρουσία αρκετών βουλευτών θίχτηκε το επίμαχο ζήτημα με δύο βουλευτές να αρθρώνουν διαφορετικό λόγο: «Προσωπικά είμαι υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων και θεωρώ ότι θα έπρεπε να κάνουμε μια αναλυτική συζήτηση για το θέμα», είπε ο εκ του ΠΑΣΟΚ προερχόμενος βουλευτής με τον συνάδελφό του να απαντά κοφτά: «Είμαι κατά και μπορώ να επιχειρηματολογήσω για αυτό. Δεν μπορείς να δημιουργήσεις φοιτητές δύο ταχυτήτων με ταξικά κριτήρια».

«Η διάταξη ήτανε να αλλάξει και με το ΠΑΣΟΚ πριν από μια δεκαετία αλλά αντέδρασε το καθηγητικό κατεστημένο του κόμματος και έμεινε εκεί», είπε η κυρία της παρέας που λίγο αργότερα εξομολογήθηκε πως η αιχμή πήγαινε προς την κατεύθυνση του Β. Βενιζέλου.

►Διαβάστε επίσης: Συνταγματική Αναθεώρηση: Διαφοροποίηση Μιχελογιαννάκη για Εκκλησία και άρθρο 16

Τα πράγματα πάντως έβαλε στη θέση τους, έτερος βουλευτής, καθηγητής πανεπιστημίου που καθήμενος λίγο παραπέρα σχολίασε δεικτικά: «Αυτή την κουβέντα όντως πρέπει να την κάνουμε όμως δεν φαίνεται ότι υπήρχαν τα περιθώρια. Θα βάζαμε και στην αναθεώρηση το άρθρο 16 προκειμένου ν’ αλλάξει η διατύπωση για την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των πολιτών, όμως…».

Προς το παρόν ωστόσο, δημόσια καταγεγραμμένη διαφοροποίηση για το άρθρο 16, αλλά και για το άρθρο 3 που αφορά στις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας, έχει εκφραστεί από τον βουλευτή Γιάννη Μιχελογιαννάκη.

«Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Γιατί να αναθεωρηθεί το αρ. 3 όταν στην Ελλάδα το 95% είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί;» διερωτάται και συνεχίζει:

«Γιατί να αναθεωρηθεί μια πραγματικότητα όταν μέχρι τώρα είναι αποδεδειγμένο και εμπράκτως ότι σεβόμαστε όλες τις θρησκείες, και μάλιστα όταν δεν υπάρχει καθόλου πνεύμα θρησκευτικού ρατσισμού από τους  Ορθόδοξους;»

«Παράλληλα, και όσον αφορά την συμφωνία ανάμεσα σε Ιερόνυμο και Τσίπρα, περιμένω να επικυρωθεί η ιδιαιτερότητα της Εκκλησίας της Κρήτης, την Παρασκευή» προσθέτει. «Οι εκκλησιαστικοί κύκλοι εξέδωσαν χθες 11 λάθη που κάνουν οι επικριτές της συμφωνίας. Στο σφάλμα 7 αναφέρουν ότι δεν αφορά η συμφωνία την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και την Πατριαρχική Εξαρχία Πάτμου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό σύμφωνο, με τις ιδιαιτερότητες που έχω δημοσιεύσει για την Εκκλησία της Κρήτης» εξηγεί.

Για το άρθρο 16 αναφέρει: «Το Άρθρο 16 απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Γιατί άραγε; Δεν λυπούμαστε το κόστος και την ταλαιπωρία των οικογενειών που στέλνουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό; Δεν λυπούμαστε όταν 18 ετών παιδιά αναγκάζονται να ζήσουν στο εξωτερικό, σε χώρες με αντίξοες συνθήκες; Αφού επιτρέπεται το ιδιωτικό νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, γιατί να μην επιτρέπεται και το ιδιωτικό πανεπιστήμιο; Αφού έχει αποδειχτεί ότι τα δημόσια πανεπιστήμια αναβαθμίζονται με την συνύπαρξη ιδιωτικών, γιατί τότε η απαγόρευση; Μήπως η έρευνα που θα κάνουν οι Έλληνες φοιτητές θα δίνει αποτελέσματα που θα ωφελούν την πατρίδα μας; Αφού μεταπτυχιακά και διδακτορικά οδηγούν του Έλληνες στο εξωτερικό, μήπως θα μπορούσαν να γίνονται και στην Ελλάδα, οπότε και οι επιστήμονές μας θα μένουν εδώ και θα έχει όφελος και η Ελλάδα από την αξιοποίηση της γνώσης;»


σχετικα αρθρα