Με «περικοπές» στις λιμουζίνες και στις Lexus της Βουλής προσπαθεί η κυβέρνηση να «κατευνάσει» τα πνέυματα... των αγανακτισμένων. Mε απλά I.X. θα κυκλοφορούν στο εξής οι έλληνες βουλευτές, ενώ οι «περιοδείες» στην επαρχία θα γίνονται με οχήματα κυβισμού το πολύ εως 1800 κυβικά. Στην πραγματικότητα, ήδη οι βουλευτές «θρηνούν» τις χαμένες πολυτέλειες έπειτα και από την απόφαση του κ. Πετσάλνικου για περικοπές στα βουλευτικά οχήματα.

Σύμφωνα με απόφαση του προέδρου της Βουλής κ. Φίλιππου Πετσάλνικου, η οποία εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό του για ριζικές περικοπές στα προκλητικά βουλευτικά προνόμια, οι βουλευτές Αθήνας, Πειραιά, οι ευρωβουλευτές καθώς και αυτοί που εκλέχθηκαν από τα ψηφοδέλτια επικρατείας θα δικαιούνται αυτοκίνητα έως 1.400 κυβικά εκατοστά ενώ βουλευτές της επαρχίας θα μπορούν να επιλέξουν Ι.Χ έως 1.800 κυβικά και αυτό γιατί αναγκάζονται να εκτελούν τακτικά δρομολόγια αρκετών χιλιομέτρων ώστε να παραβρίσκονται τόσο στην Βουλή όσο και στις εκλογικές τους περιφέρειες.

Περιορισμοί όμως δεν μπαίνουν μόνο στα κυβικά των αυτοκινήτων αλλά και στο ύψος του μηνιαίου μισθώματος. Συγκεκριμένα, τα βουλευτικά ΙΧ είναι ενοικιασμένα με την διαδικασία του leasing. Η τελευταία σύμβαση, η οποία υπογράφηκε επί θητείας του κ. Δημήτρη Σιούφα στην προεδρεία της Βουλής, λήγει εντός του Σεπτεμβρίου.

Η συγκεκριμένη σύμβαση προέβλεπε ότι κάθε βουλευτής δικαιούται αυτοκίνητο της αρεσκείας του, αρκεί το μηνιαίο μίσθωμα να μην υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ και τα κυβικά να μην ξεπερνούν τα 2.000 εκατοστά. Στην πορεία και με την δικαιολογία της περιβαλλοντικής ευαισθησίας η σύμβαση «άνοιξε» με αποτέλεσμα να επιτραπεί στους βουλευτές να προμηθεύονται υβριδικά ΙΧ δίχως όμως περιορισμό στα κυβικά.

Με λίγα λόγια, οι πολυτελείς λίμο και οι Lexus αποτελούν πλέον παρελθόν για τους βουλευτές, που εδώ και πολλά χρόνια κυκλοφορούσαν με πανάκριβα οχήματα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το κατα τα άλλα δίκαιο μέτρο βρήκε την αντίδραση αρκετών εκ των βουλευτών. Συγκεκριμένα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναφέρουν ότι «με τις μειώσεις των βουλευτικών μας αποζημιώσεων… δεν βγαίνουμε» ή που λένε πως «δεν μπορεί ένας βουλευτής να κυκλοφορεί με Ι.Χ. της σειράς». Βέβαια, ο μόνος «κερδισμένος» και ένθερμος υποστηρικτής του μέτρου είναι ο βουλευτής της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης...