Την ενόχλησή του για την κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή για την μετακόμιση των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΝ από την Ακτή Βασιλειάδη σε κτίριο στο Πασαλιμάνι, ενώ απουσίαζε στο Λονδίνο, εξέφρασε ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης. Ερωτηθείς από ναυτιλιακούς συντάκτες εάν έχει ενημερώσει τον κ. Χρυσοχοϊδη για τις ενστάσεις που έχει ως προς την μετακόμιση των υπηρεσιών είπε πως «δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω μαζί του» προσθέτοντας ωστόσο για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις ότι έχει πολύ καλή συνεργασία μαζί του.

Χαρακτήρισε ως «φάουλ» την συγκεκριμένη ενέργεια και είπε πως ενημερώθηκε για την απόφαση από τον κ. Χρυσοχοΐδη μετά το τέλος της ομιλίας του στην συνεδρίαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην βρετανική πρωτεύουσα.

Μάλιστα επεσήμανε πως ενδεχομένως ο υπουργός Ανάπτυξης να «παρασύρθηκε» και πήρε τελικά αυτή την απόφαση ενώ άφησε υπονοούμενα για τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου λέγοντας ότι οι ίδιοι που ενώ αρχικά σε σύσκεψη, παρουσία του, είχαν ταχθεί κατά της μεταφοράς λόγω υψηλού κόστους άλλαξαν θέση τελικά, επισημαίνοντας «τα συμπεράσματα, δικά σας».

Το ελληνικό κράτος, είπε, ξόδεψε πάνω από 600 χιλιάδες ευρώ για την προηγούμενη μετακόμιση και αναρωτήθηκε ποιος ο λόγος των νέων αλλαγών λέγοντας χαρακτηριστικά «από την τσέπη τους θα βάλουν τα χρήματα οι υπουργοί; Αν θέλουν ας κάνουν χορηγία».

Ο ίδιος τόνισε πως δεν έχει πρόβλημα με το που θα εργαστεί ωστόσο πρόσθεσε πως «αυτή η απόφαση δεν μπορεί να εφαρμοστεί και το ξέρουν οι δύο υπουργοί». Επίσης σημείωσε ότι «η προσπάθεια εξευτελισμού του προσωπικού είναι απαράδεκτη και θα προσπαθήσω να το προστατεύσω».

Έκανε λόγο για τρομακτικές αδυναμίες που έχει το κτίριο της Γρηγορίου Λαμπράκη και είπε πως ομάδα που έστειλε για να κάνει αυτοψία του ανέφερε πως το κόστος ανακαίνισης θα ξεπεράσει τις 60 χιλιάδες ευρώ. Συμπλήρωσε πως για την ανάληψη έργων με τέτοιο κόστος χρειάζεται η προκήρυξη διαγωνισμού και άρα δεν είναι εφικτό η μετακόμιση να γίνει έως το τέλος του χρόνου.

Για το θέμα των διοικητικών μεταβολών στο τομέα της Ναυτιλίας ο κ. Γεωργιάδης είπε πως είχε ξεκινήσει το θέμα με σειρά επιστολών που απέστειλε ο κ. Γ. Διαμαντίδης προς τον κ. Χρ. Παπουτσή και συνεχίστηκε με τις επιστολές του Χαρ. Παμπούκη προς τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη σε «κλίμα πολεμικό», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης επεσήμανε πως σύμφωνα με στοιχεία η μείωση στον αριθμό του στόλου με ελληνική σημαία αγγίζει το 4,2% και απαντώντας σε ερώτηση για χθεσινό σχόλιο του κ. Παπουτσή ότι πλέον το Λιμενικό αλλά και το υπουργείο έχει περάσει σε νέα εποχή σημείωσε ότι «εάν με τη νέα εποχή έχουμε περαιτέρω μείωση στα πλοία με ελληνική σημαία καλύτερα να γυρίσουμε στην παλιά με την δημιουργία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας», κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα όλων των φορέων με τους οποίους έχει συναντηθεί και είναι και θέση του ΛΑΟΣ ενώ το έχει μεταφέρει και προς τον υπουργό Επικρατείας.

Ο κ. Γεωργιάδης αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της πειρατείας είπε πως η παρουσία ενόπλων στα πλοία θα διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας έναντι των άλλων χωρών και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι τον επισκέφτηκαν εφοπλιστές και του ζήτησαν να επισπεύσει τις διαδικασίες κατάθεσης του «αλλιώς θα υποστείλουν την ελληνική σημαία από τα πλοία».

Όταν ρωτήθηκε για την δήλωση του κ. Παπουτσή ότι πριν πάει στη Βουλή το νομοσχέδιο θα πρέπει να περάσει για διαβούλευση από τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών, Άμυνας και Δικαιοσύνης σημείωσε πως όσο τον αφορά δεν θα γίνει αυτή η περιφορά - με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, όπως διευκρίνιζαν συνεργάτες του - αλλά με ταχύτατους ρυθμούς γιατί το αποτέλεσμα της καθυστέρησης θα είναι μείωση του αριθμού των πλοίων με ελληνική σημαία.

Εκτός από το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της πειρατείας ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε πως σκοπεύει μέσα στον Δεκέμβριο και πριν τα Χριστούγεννα να καταθέσει και το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό που περιλαμβάνει την άρση του καμποτάζ και εξέφρασε την ελπίδα η ΠΝΟ να δείξει κατανόηση.

Για τον τομέα της ακτοπλοΐας ανέφερε ότι αυτή τη περίοδο υπάρχει προς επεξεργασία σχέδιο για την επίλυση των ζητημάτων που απασχολούν τους εφοπλιστές «ώστε να δώσουμε μικρές ανάσες» και μία από τις σκέψεις που μελετώνται είναι τα καύσιμα να τα προμηθεύονται από τα Ελληνικά Πετρέλαια κατά το ήμισυ μετρητοίς και κατά το ήμισυ με μέρος των χρημάτων που τους δίνονται για τις επιδοτούμενες γραμμές.


Πηγή: To Βήμα