Απευθείας στην Ολομέλεια, με το νέο χρόνο, θα συζητηθεί τελικά η τροπολογία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκη Βορίδη για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών και των βυτιοφόρων Δ.Χ. Η τροπολογία είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη διάθεση των φυτοφαρμάκων, του οποίου η επεξεργασία ολοκληρώθηκε σήμερα στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.  Στη συνεδρίαση της επιτροπής δεν ετέθη καν θέμα συζήτησης της τροπολογίας, καθώς όλες οι πλευρές, περιλαμβανομένου και του προέδρου της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Θανάση Παπαγεωργίου, επισήμαναν ότι η τροπολογία και εκπροθέσμως έχει κατατεθεί αλλά και το περιεχόμενό της είναι άσχετο με το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Ο κ. Παπαγεωργίου επισήμανε πάντως ότι η κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να θέσει προς συζήτηση την τροπολογία στην Ολομέλεια. 

Αιφνιδιασμένος με το περιεχόμενο της τροπολογίας δήλωσε και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σαλαγιάννης ενώ η ΝΔ, δια του Τομεάρχη Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου αναφέρει ότι όχι απλώς δεν μπαίνει στη λογική συζήτησης της τροπολογίας αλλά δεν την ψηφίζει κιόλας διότι δεν ήταν καν απαίτηση της τρόικας. 

Την απόσυρση της τροπολογίας ζήτησαν και τα κόμματα της αριστεράς, με τον Νίκο Μοραΐτη του ΚΚΕ να καταγγέλλει ότι οι προωθούμενες διατάξεις είναι μία ακόμη επιταγή του ΔΝΤ και της ΕΕ. «Διαφωνούμε με το πολιτικό περιεχόμενο της τροπολογίας, η οποία καταδεικνύει τη βιασύνη της κυβέρνηση για να περάσει μια αντιλαϊκή καταιγίδα», είπε ο κ. Μωραΐτης.

Η Ευαγγελία Αμανατίδου Πασχαλίδου από τον ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επίτηδες έφερε εκπρόθεσμα την τροπολογία προκειμένου να αποφύγει τη συζήτηση της στην Επιτροπή και ζήτησε να μην συζητηθεί ούτε στην Ολομέλεια. Τη συνεχή περιθωριοποίηση του Κανονισμού της Βουλής και του κοινοβουλευτικού διαλόγου κατήγγειλε και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης. 

Πρέπει να σημειωθεί ότι η τροπολογία ορίζει πως η απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών και των βυτιοφόρων ΔΧ αρχίζει από 1.1.2012. Το νομοσχέδιο, όμως, θα αρχίσει να συζητείται στην Ολομέλεια την Τρίτη 10 Ιανουάριου και όπως διευκρίνισε, μιλώντας με δημοσιογράφους, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης θα υπάρξει αναδρομική ισχύς από την αρχή του νέου χρόνου.