Στην ανάγκη αποκαταστάσης της ανταγωνιστικότητας επέμεινε ο Πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος, τονίζοντας πως η αποκατάστασή της απαιτεί πολλές διαρθρωτικές παρεμβάσεις. Κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο, διευκρίνισε πως οι αλλαγές αυτές, τις οποίες προωθεί η κυβέρνηση, αφορούν μεταξύ άλλων τις αγορές εργασίας, προϊόντων, υπηρεσιών και επαγγελμάτων, τη δημόσια διοίκηση, το φορολογικό σύστημα, τις υποδομές και τη λειτουργία της δικαιοσύνης.

«Εάν δεν κλείσουμε το χάσμα ανταγωνιστικότητας της οικονομίας μας σε σχέση με τις άλλες χώρες της ευρωζώνης δεν θα μπορέσουμε να βγούμε από την κρίση. Δεν θα μπορέσουμε, επίσης να συνυπάρξουμε με τους εταίρους μας κατά τρόπο αποτελεσματικό, βιώσιμο και επωφελή», υπογράμμισε.

Παράλληλα, έθεσε τη σωτηρία της χώρας έθεσε ως δική του κόκκινη γραμμή επαναλαμβάνοντας την κρισιμότητα των επόμενων εβδομάδων.

«Ακούω από διάφορες πλευρές για "κόκκινες γραμμές". Για μένα κόκκινη γραμμή είναι η σωτηρία της χώρας και η διασφάλιση ενός ασφαλούς μέλλοντος για τους πολίτες της», δήλωσε και πρόσθεσε πως «αυτή είναι η αποστολή αυτής της κυβέρνησης και αυτήν πρέπει να υπηρετήσουμε, με κάθε δύναμη που διαθέτουμε».

Αναφερόμενος στην έλευση της τρόικας τόνισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τρόπο επωφελή για τα συμφέροντα της Ελλάδας είναι η κυβέρνηση να έχει κλείσει όλα τα εκκρεμή κεφάλαια των δεσμεύσεων που έχουμε αναλάβει.

«Τις αμέσως επόμενες εβδομάδες», συνέχισε ο Πρωθυπουργός, «όλοι μας, ο καθένας και η καθεμία στο υπουργείο του, να επιταχύνουμε τους ρυθμούς υλοποίησης για να φέρουμε σε πέρας όλα όσα έχουμε δεσμευτεί να κάνουμε. Όλοι κρινόμαστε από τις επιδόσεις μας. Και θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι η χώρα δεν θα αποτύχει».

«Αν φέρουμε σε πέρας την αποστολή αυτή, θα μπορούμε να πούμε ότι η χώρα αρχίζει να πατάει σε στέρεο έδαφος», συμπλήρωσε ο κ. Παπαδήμος.

Το πράσινο φως αναμένεται να ανάψει σήμερα το υπουργικό συμβούλιο στο πολυνομοσχέδιο το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, ευνοϊκή ρύθμιση για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο σε έως και 60 μήνες.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, θα υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους Οργανισμούς σε ιδιωτικές εισπρακτικές εταιρείες, ενώ θα θεσπίζεται καθεστώς συνοπτικών ελέγχων με αντικειμενικά κριτήρια κατά τον έλεγχο των ελευθέρων επαγγελματιών.

Επίσης, θα τεθούν επί τάπητος και τα οικονομικά προβλήματα των Δήμων και των περιφερειών με ρυθμίσεις για τους υπερχρεωμένους ΟΤΑ.

Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο, αναμένεται να συζητηθεί και το άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημοσίας Χρήσης, κάτι στο οποίο αντιδρούν οι ιδιοκτήτες, οι οποίοι συνεδριάζουν εκτάκτως σήμερα, με θέμα το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεών τους.