current views are: 7

16 Αυγούστου 2013
Δημοσίευση03:38

Τα «παραθυράκια» στη φορολογία και οι εντατικοί έλεγχοι του ΣΔΟΕ

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι συναυλίες γνωστών καλλιτεχνών έρχονται στο στόχαστρο υπηρεσιών και δημοσιότητας αφήνοντας υπόνοιες για φοροδιαφυγή και και σκιές στην δημόσια εικόνα των τραγουδιστών ή συνθετών.

Δημοσίευση 03:38’
αρθρο-newpost

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι συναυλίες γνωστών καλλιτεχνών έρχονται στο στόχαστρο υπηρεσιών και δημοσιότητας αφήνοντας υπόνοιες για φοροδιαφυγή και και σκιές στην δημόσια εικόνα των τραγουδιστών ή συνθετών.

Ρεπορτάζ : Ντίνα Καραμάνου

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι συναυλίες γνωστών καλλιτεχνών έρχονται στο στόχαστρο υπηρεσιών και δημοσιότητας αφήνοντας υπόνοιες για φοροδιαφυγή και και σκιές στην δημόσια εικόνα των τραγουδιστών ή συνθετών.

Κατά καιρούς διάφορες βραδιές που διοργανώνονται είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για το κοινό, πίσω όμως από το «ταμείο» συμβαίνουν πράγματα που δεν διανοούνται οι εκστασιασμένοι θεατές.

«Τα έσοδα θα διατεθούν…»

Ο πιο διαδεδομένος τρόπος για έναν διοργανωτή συναυλίας να «ξεγελάσει» κοινό και εφορία, είναι η συναυλία «για φιλανθρωπικό σκοπό». Οι βραδιές αυτές- όπως ακριβώς και οι δωρεές- είναι στο σύνολό τους αφορολόγητες.

Έτσι ο διοργανωτής κάνει μια συμφωνία με έναν σύλλογο ή  μια ΜΚΟ, προκειμένου να δώσει στη συναυλία το λογότυπό του ή να στήσει ένα  μικρό περίπτερο στον χώρο δίπλα στο ταμείο. Στην αφίσα αναφέρεται ότι τα έσοδα ή μέρος των εσόδων θα διατεθούν στο σύλλογο ή τη ΜΚΟ.

Κατά κανόνα τα χρήματα που λαμβάνει ο σύλλογος, άρα και ο  κοινωφελής σκοπός που διαφημίζεται, αντιστοιχεί σε ένα απειροελάχιστο μέρος των εσόδων, ενώ έχουν καταγραφεί και περιπτώσεις που ο διοργανωτής έχει παρουσιάσει στη ΜΚΟ το κοστολόγιο της συναυλίας με συνολικά έσοδα… μηδέν.

Συνήθως σε αυτές τις συναυλίες οι καλλιτέχνες συμμετέχουν εθελοντικά και σπάνια μαθαίνουν ότι ο σκοπός… άγιασε το μέσο.

Τέτοιου είδους συναυλίες πέρασαν από το μικροσκόπιο του εισαγγελέα το 2010, μετά από καταγγελία του ιδρύματος «ΑΡΩΓΗ», το οποίο υποτίθεται θα λάμβανε τα έσοδα από δύο συναυλίες με 40.000 θεατές η κάθε μία, αντί αυτού όμως έλαβε ένα έγγραφο excel με τα έσοδα – έξοδα και ως αποτέλεσμα το… μηδέν εις το πηλίκο.

Τα «κρυφά» εισιτήρια

Προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια συναυλία πρέπει να κατατεθεί στην εφορία το συμφωνητικό μεταξύ του διοργανωτή και του αγοραστή. Αγοραστής συνήθως είναι κάποιος δήμος, κάποιος αθλητικός σύλλογος ή κάποιο παραλιακό κέντρο

Αφού κατατεθεί το συμφωνητικό με όλα τα οικονομικά στοιχεία, κατατίθενται στην εφορία όλα τα εισιτήρια της συναυλίας, τα οποία σφραγίζονται. Μετά τη συναυλία ο διοργανωτής πρέπει να επιστρέψει στην ΔΟΥ τα μπλοκάκια με τα κομμένα και τα άκοπα εισιτήρια προκειμένου να ξαναμετρηθούν.

Το ΣΔΟΕ στις συναυλίες «κυνηγάει» τα «κρυφά» μπλοκάκια. Εκείνα, δηλαδή, που δεν έχουν σφραγιστεί από την εφορία και που…. «ξεφυτρώνουν» ξαφνικά στο ταμείο δίπλα στα σφραγισμένα.

Συναυλίες με ποτό

Σε πολλές καλοκαιρινές εκδηλώσεις, ειδικά αν διοργανώνονται από κάποιο  νυχτερινό κέντρο, το αντίτιμο του εισιτηρίου αντιστοιχεί σε ένα ποτό. Δεν λείπουν και οι παρέες που κάθονται στις μπροστινές θέσεις με τραπέζι και «ανοίγουν» ολόκληρα μπουκάλια.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το ΣΔΟΕ αναζητά το εισιτήριο που παραμένει… «κολλημένο» στο τραπέζι  ως απόδειξη ότι ο πελάτης πίνει ακόμη το δωρεάν ποτό του, αφού στο δεύτερο ποτό το εισιτήριο επιστρέφεται.


σχετικα αρθρα