current views are: 1

20 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσίευση16:03

Οι αποκαλύψεις του Newpost.gr για BMW και Mercedes στο Spiegel

Το θέμα της φοροδιαφυγής των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών Mercedes και BMW που έφερε στη δημοσιότητα το Newpost.gr φιλοξενεί σήμερα η ιστοσελίδα του γερμανικού περιοδικού Spiegel. 

Δημοσίευση 16:03’
αρθρο-newpost

Το θέμα της φοροδιαφυγής των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών Mercedes και BMW που έφερε στη δημοσιότητα το Newpost.gr φιλοξενεί σήμερα η ιστοσελίδα του γερμανικού περιοδικού Spiegel. 

Το θέμα της φοροδιαφυγής των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών Mercedes και BMW που έφερε στη δημοσιότητα το newpost.gr φιλοξενεί σήμερα η ιστοσελίδα του γερμανικού περιοδικού Spiegel. 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι ελληνικές φορολογικές αρχές διερευνούν φορολογική απάτη σε βάρος αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Mercedes, η Opel, η BMW. 

Όπως δήλωσε ο διευθυντής ελέγχων του ΣΔΟΕ, Θ. Φλωράτου στο DPA, ο λόγος της έρευνας είναι οι χαμηλές τιμές μεταβίβασης των οχημάτων των εταιρειών αυτών προς τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα. «Οι έρευνες συνεχίζονται», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το γερμανικό δημοσίευμα, οι τιμές αποτελούν τη βάση μιας σειράς φόρων, πράγμα που σημαίνει ότι όσο πιο χαμηλές είναι οι τιμές τόσο πιο χαμηλά κινούνται και τα έσοδα του Δημοσίου, από τον ΦΠΑ και το φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στην εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων.

Το newpost.gr με δημοσίευμά του από τον περασμένο Μάιο έφερε στο φως τις προκλητικές πρακτικές που ακολουθούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να φοροδιαφεύγουν προκλητικά, κατά συρροή, στερώντας πολλά εκατομμύρια από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ παράλληλα διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δυσχεραίνοντας την θέση των ελληνικών εταιρειών οι οποίες βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής.

Μια σημαντική κατηγορία φόρων που επιβαρύνουν τα Αυτοκίνητα, όπως είναι το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας, επιβάλλονται στην  λεγόμενη αξία CIF του αυτοκινήτου και καταβάλλονται κατά τον εκτελωνισμό του.

Πρόκειται ουσιαστικά για την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, δηλαδή για την τιμή που  πουλάει ο κατασκευαστής στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Αθροιστικά το ύψος των δύο αυτών φόρων ξεκινάει από 12% και μπορεί να φτάσει έως και το 90% της αξίας του.

Αποδεικνύεται όμως ότι στις περιπτώσεις όπου υπάρχει σχέση μητρικής – θυγατρικής του εισαγωγέα και του κατασκευαστή αυτοκινήτων, η υποτιμολόγηση των αυτοκινήτων με την πρακτική του Transfer Pricing μπορεί να εξασφαλίσει γι’ αυτές τις εταιρείες τεράστια οφέλη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και κατ’ επέκταση του Έλληνα φορολογούμενου.

Η δημοσιογραφική αποκάλυψη προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη, ο οποίος έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να ελέγξουν τη συγκεκριμένη υπόθεση και να καταθέσουν πόρισμα.

Παράλληλα το ζήτημα έφτασε και στη Βουλή έπειτα από ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Βασίλης Οικονόμου ο οποίος ζήτησε να ενημερωθεί για την πορεία των ερευνών.


σχετικα αρθρα