current views are: 1

23 Ιουλίου 2014
Δημοσίευση10:59

«Ματωμένος Γάμος» στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Λένα Κιτσοπούλου, λίγους μήνες μετά την.. αιματοβαμμένη «Κοκκινοσκουφίτσα» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, επανέρχεται με το περίφημο ποιητικό δράμα «Ματωμένος Γάμος».

Δημοσίευση 10:59’
αρθρο-newpost

Η Λένα Κιτσοπούλου, λίγους μήνες μετά την.. αιματοβαμμένη «Κοκκινοσκουφίτσα» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, επανέρχεται με το περίφημο ποιητικό δράμα «Ματωμένος Γάμος».

Η Λένα Κιτσοπούλου, λίγους μήνες μετά την.. αιματοβαμμένη «Κοκκινοσκουφίτσα» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, επανέρχεται με το περίφημο ποιητικό δράμα «Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, το οποίο επέλεξε να παρουσιάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών στην έμμετρη μετάφραση του Νίκου Γκάτσου.

Με την ίδια στην καρέκλα του σκηνοθέτη και τον Νίκο Καραθάνο στο ρόλο της τραγικής Μάνας, η παράσταση -που είναι εδώ και μέρες sold out -θα ανέβει απόψε και αύριο (23-24/7), στο Κτίριο Η της Πειραιώς 260.

Το θέμα του χαμένου έρωτα, του έρωτα που εμποδίζεται από τις κοινωνικές συμβάσεις, είναι θεμελιώδες στη δραματουργία του Λόρκα. Η άσβεστη φλόγα του ματαιωμένου εφηβικού έρωτα ανάμεσα στον Λεονάρδο και τη Νύφη στον «Ματωμένο γάμο» (1933) οδηγεί αναπότρεπτα στην τραγωδία. Ποιητής του σκοτεινού έρωτα ο Λόρκα, τοποθετεί στον πυρήνα της δραματουργίας του το χάσμα ανάμεσα στην επιθυμία και την πραγματικότητα, με ατίθασες γυναίκες να εξεγείρονται, αψηφώντας τους κοινωνικούς καταναγκασμούς και την επικυρωμένη από την Καθολική εκκλησία έννοια της απαγόρευσης. Αντισυμβατική όπως πάντα, η Λένα Κιτσοπούλου ζωντανεύει με ευαισθησία την άνευ όρων υπεράσπιση της ερωτικής επιθυμίας από τον Ισπανό ποιητή, σαρκάζοντας με τον προσφιλή κυνισμό και το χιούμορ της, την υποκρισία και τα ταμπού.

Σκηνοθέτις και ηθοποιοί που τολμούν να εκτίθενται (Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Ιωάννα Μαυρέα, Μαρία Καλλιμάνη, Βίκυ Βολιώτη, Γιάννης Κότσιφας, Χρήστος Σαπουτζής κ.α.) ερμηνεύουν τον «Ματωμένο Γάμο» μέσα από το σήμερα. Στόχος τους «ένα συναίσθημα φρεσκάδας», πρωτόγνωρο σαν «καινούριο τριαντάφυλλο», όπως θα έλεγε ο ποιητής.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελήθηκε η Ελλη Παπαγεωργακοπούλου, τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος και η μουσική είναι του Nίκου Κυπουργού.