current views are: 3

4 Δεκεμβρίου 2014
Δημοσίευση12:55

Σαμαράς: Η ευκαιρία της αναθεώρησης του Συντάγματος δεν πρέπει να χαθεί

«Αν δεν προχωρήσει σήμερα η συνταγματική αναθεώρηση, νέο Σύνταγμα μπορεί να υπάρξει μόνο μετά το 2021!» τόνισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στην εισήγησή του στην επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι «είναι κρίμα να χαθούν κι άλλα χρόνια, για πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολύ καιρό».

Δημοσίευση 12:55’
αρθρο-newpost

«Αν δεν προχωρήσει σήμερα η συνταγματική αναθεώρηση, νέο Σύνταγμα μπορεί να υπάρξει μόνο μετά το 2021!» τόνισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στην εισήγησή του στην επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι «είναι κρίμα να χαθούν κι άλλα χρόνια, για πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολύ καιρό».

«Αν δεν προχωρήσει σήμερα η συνταγματική αναθεώρηση, νέο Σύνταγμα μπορεί να υπάρξει μόνο μετά το 2021!» τόνισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στην εισήγησή του στην επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι «είναι κρίμα να χαθούν κι άλλα χρόνια, για πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολύ καιρό».

«Καλούμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις και ιδίως την Αξιωματική Αντιπολίτευση, να συμμετάσχουν σ’ αυτήν τη μεγάλη εθνική προσπάθεια. Η ευκαιρία της Αναθεώρησης του Συντάγματος δεν πρέπει να χαθεί. Όποιος προσπαθήσει κάτι τέτοιο θα φέρει τεράστια ευθύνη. Η πρότασή μας θα φέρει νέο Σύνταγμα σε δυόμιση χρόνια το πολύ» τόνισε ο κ. Σαμαράς.

Αναλυτικά η εισήγηση: 

Η Παράταξή μας είναι η πολιτική δύναμη των μεγάλων τομών και των καταλυτικών αλλαγών. Το έχει αποδείξει διαχρονικά. Το αποδεικνύει και σήμερα, ξεκινώντας την διαδικασία για τη μεγάλη συνταγματική μεταρρύθμιση!

Η πρωτοβουλία της Αναθεώρησης του Συντάγματος ανοίγει νέους σύγχρονους ορίζοντες για την πολιτική ζωή της Ελλάδας. Γνωρίζετε καλά, αφού εσείς επεξεργαστήκατε την σχετική πρόταση, ότι δεν μιλάω για μια συνηθισμένη Αναθεώρηση. Αναφέρομαι σε ένα μεγάλο εγχείρημα. Και τούτο γιατί :

Πρώτον, θωρακίζει, ακόμη περισσότερο, θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου, όπως είναι τα δικαιώματα που αφορούν την Παιδεία, την Ιδιοκτησία και το Περιβάλλον.

Δεύτερον, εξορθολογίζει τη λειτουργία των τριών Εξουσιών και τη μεταξύ τους διάκριση. Έτσι π.χ.
Αποκαθιστά το ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας ως Συντονιστή του Πολιτεύματος.
Ενισχύει τον κοινοβουλευτικό ρόλο της Βουλής και του Βουλευτή

Περιορίζει τα προνόμια των Βουλευτών. Και ουσιαστικά καταργεί τα προνόμια που εμπόδιζαν την απρόσκοπτη ποινική δίωξη των μελών της Κυβέρνησης.

Εμπεδώνει την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Και προβλέπει την ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου, το οποίο θα έχει βαρύνοντα λόγο τόσο στη συνταγματική οργάνωση και λειτουργία, όσο και στα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων και των πολιτικών στελεχών.

Καλούμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις και ιδίως την Αξιωματική Αντιπολίτευση, να συμμετάσχουν σ’ αυτήν τη μεγάλη εθνική προσπάθεια. Η ευκαιρία της Αναθεώρησης του Συντάγματος δεν πρέπει να χαθεί. ‘Όποιος προσπαθήσει κάτι τέτοιο θα φέρει τεράστια ευθύνη.

Η πρότασή μας θα φέρει νέο Σύνταγμα σε δυόμιση χρόνια το πολύ!

Αν δεν προχωρήσει σήμερα η συνταγματική αναθεώρηση, νέο Σύνταγμα μπορεί να υπάρξει μόνο μετά το 2021!
Είναι κρίμα να χαθούν κι άλλα χρόνια, για πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολύ καιρό.

Ο Ελληνικός λαός βλέπει και κρίνει….

Oι θέσεις της ΝΔ για την αναθεώρηση

Η επιτροπή παρουσίασε στον πρωθυπουργό τις τελικές προτάσεις της. «Η πρότασή μας συνιστά την αφετηρία της τέταρτης αναθεώρησης του Συντάγματος. Και θα ολοκληρωθεί με χρονικό ορίζοντα την όλη διάρκεια της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου, κατά πλήρη σεβασμό των διατάξεων του άρθρου 110 του Συντάγματος, όπως, άλλωστε, συνέβη και με τις τρεις προηγούμενες αναθεωρήσεις», αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της πρότασης της ΝΔ.

Η πρόταση, που οριστικοποιήθηκε κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής της ΝΔ, ίσως κατατεθεί και αύριο στην Ολομέλεια.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, εκείνο που διαφοροποιεί αυτή την πρόταση από τις προηγούμενες, είναι, κατά κύριο λόγο, «το γεγονός ότι συντελείται στο τέλος της βαθειάς κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα μας μετά το 2009 και η οποία είχε, δυστυχώς, αρνητική επιρροή και στους θεσμούς που οργάνωσε το Σύνταγμα».

Ειδικά για τις αρνητικές επιπτώσεις της κρίσης επισημαίνεται ειδικότερα ότι «η βαθειά κοινωνική και οικονομική κρίση, η οποία, σημειωτέον, αφορά όχι μόνον την Ελλάδα αλλά όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και, κυρίως, την Ευρωζώνη, καθιστά επιβεβλημένη την επέλευση εκείνων των αλλαγών στο κανονιστικό corpus του Συντάγματος, οι οποίες θα δρομολογήσουν την άμεση αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεών της, με προτεραιότητα το πεδίο του κοινωνικού κράτους δικαίου».

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αναμένεται να βρεθεί το σκέλος των προτάσεων για τον εξορθολογισμό του τρόπου λειτουργίας της Εκτελεστικής Εξουσίας και ειδικότερα η πρόταση για την «αποκατάσταση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, με παράλληλη αλλαγή του καθεστώτος εκλογής του, ώστε να διαθέτει την αναγκαία προς τούτο δημοκρατική νομιμοποίηση».


σχετικα αρθρα