current views are: 2

20 Δεκεμβρίου 2014
Δημοσίευση14:51

Βαρβιτσιώτης: Όνειδος η όποια αρνητική ψήφος στη συμφωνία ΟΛΠ – Cosco

Ως τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στην Ελλάδα απ’ την αρχή της κρίσης, παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, το ιδιωτικό συμφωνητικό ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco.

Δημοσίευση 14:51’
αρθρο-newpost

Ως τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στην Ελλάδα απ’ την αρχή της κρίσης, παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, το ιδιωτικό συμφωνητικό ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco.

Ως τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στην Ελλάδα απ’ την αρχή της κρίσης, παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, το ιδιωτικό συμφωνητικό ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco, το οποίο αφορά τους προβλήτες II και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, ζητώντας από την Ολομέλεια της Βουλής να υπερψηφίσει σχετική τροπολογία που το επικυρώνει.

“Πρόκειται για τη σύμβαση που θα φέρει το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση των λιμανιών της Μεσογείου και ελπίζουμε τα 560 εκ. ευρώ της αρχικής επένδυσης της Cosco, να ανέλθουν σε 1,1 δις. Έχουμε ήδη σπάσει το φράγμα της διακίνησης 3 εκ. κοντέινερ (όταν πριν την αρχική επένδυση της Cosco είχαμε μόνον 450.000 μέσω Πειραιά) kai έχουν ξεπεραστεί όλες οι προσδοκίες για τα έσοδα. Απ’ την 1η Νοεμβρίου 2014, οπότε συνδέθηκε ο ΟΛΠ με το τρένο, πάνω από 150 αμαξοστοιχίες έχουν φύγει για την Κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι εχει γίνει πόλος επενδύσεων, κινεζικές εταιρείες, η Samsung, η Sony, η Hewlett Packard επιλέγουν τον Πειραιά ως τόπο διακίνησης των προϊόντων τους, έχουμε πρωτοφανή αύξηση στα πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι με πολλαπλά ωφέλη για την οικονομία – και βέβαια έχουμε σοβαρά οικονομικά ωφέλη για τον ΟΛΠ: Σήμερα ο ΟΛΠ έχει ξεπεράσει τα προσδοκώμενα έσοδα που είχε ως ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, και βέβαια θα συνεχίσει να φέρνει εφόσον επεκταθεί η σύμβαση: Αυτό που προβλέπεται, μόνον απ’ τις εισφορές, τους φόρους υπηρεσιών, τους φόρους εισοδήματος και τον ΦΠΑ, ξεπερνά τα 65 εκ. ευρώ, τόσο απ’ την εταιρεία που διαχειρίζεται το προσωπικό, όσο και την κύρια εταιρεία” ανέφερε ο κος Βαρβιτσιώτης και συνέχισε:

«Σήμερα επεκτείνουμε και δίνουμε το δικαίωμα στην Cosco, να χτίσει στη θάλασσα το δυτικό κομμάτι του προβλήτα 3, να το εξοπλίσει, να ικανοποιήσει μία υποχρέωση που είχε αναλάβει ο ΟΛΠ και δεν μπόρεσε να ικανοποιήσει, να φτιάξει έναν σταθμό πετρελαιοειδών για το λιμάνι του Πειραιά και να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό σ’ αυτήν και στις διπλανές προβλήτες».

Απαντώντας στην παρατήρηση του ΣΥΡΙΖΑ περί αιφνιδιασμού της Βουλής(καθώς η τροπολογία δεν εισήχθη προς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή, αλλά επικολλήθηκε στο νομοσχέδιο δύο μέρες πριν τη συζήτησή του στην Ολομέλεια), ο κ. Βαρβιτσιώτης αντείπε πως “δεν αιφνιδιάζεται κανείς, καθώς τα κείμενα βρίσκονται στη διάθεση του καθενός ήδη απ’ τον Νοέμβριο, αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΟΛΠ”.

«Οποιαδήποτε αρνητική ψήφος για τη συμφωνία, θα αποτελέσει όνειδος για τους βουλευτές που θα τη δώσουν – και θα αποτελέσει το βασικό επιχείρημα, στο γιατί αρνείται ο ΣΥΡΙΖΑ την επιχειρηματική ανάπτυξη” προειδοποίησε ο υπουργός, καλώντας τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ “να δούνε τι πάθανε αυτοί που ψήφισαν ενάντια στην αρχική σύμβαση και σήμερα το έχουν μετανοιώσει».

Σημειώνεται πως από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, έχει ζητηθεί η απόσυρση της τροπολογίας, προκειμένου να συζητηθεί ως αυτοτελές νομοσχέδιο, δεδομένου και του όγκου της (96 σελίδες). Επί της ουσίας, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, επεσήμανε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, πως το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ήδη κρίνει πως ο “φιλικός διακανονισμός” μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, δεν συνιστά επέκταση της αρχικής συμφωνίας, αλλά καινούργια συμφωνία.

“Μιλάμε για νέα σύμβαση, άρα χρειάζεται διαγωνισμός. Εδώ, “για τεχνικούς και οικονομικούς λόγους” γίνεται απευθείας ανάθεση για επένδυση 230 εκατομμυρίων ευρώ! Στα χρονικά ποιας μπανανίας ακούστηκε να γίνεται επένδυση 230 εκατομμυρίων ευρώ απευθείας;” αναρωτήθηκε ο κ. Συρμαλένιος.

‘Αλλο τόσο, ο κος Συρμαλένιος διέκρινε πως η 7η παράγραφος της σύμβασης, προβλέπει την καταβολή του τιμήματος προς τον ΟΛΠ μετά το 2021, υπό την προϋπόθεση να φτάσει το ΑΕΠ της Ελλάδας στα επίπεδα του 2008 (με τιμές του 2005) συν 2%. “Το ΑΕΠ του 2008 μαζί την προσαύξηση του 2%, ήταν χρονδρικά 220 δις, ενώ τώρα η χώρα έχει 180 δις, έχοντας χάσει 25% με 30% του ΑΕΠ. Για να φτάσει το ΑΕΠ στο προβλεπόμενο επίπεδο, θα χρειαστούν 20-25 χρόνια. ‘Αρα, ξεχνάμε και το εγγυημένο αντάλλαγμα” υποστήριξε ο κος Συρμαλένιος.


σχετικα αρθρα