current views are: 4

2 Μαρτίου 2015
Δημοσίευση12:13

Με «Δούρειο ίππο» εισβάλλει η Άγκυρα στο Αιγαίο

Τον πλήρη έλεγχο της «καρδιάς» του Αιγαίου επιδιώκει η Άγκυρα εκδίδοντας Νόταμ  για δέσμευση ολόκληρης περιοχής εντός του F.I.R  Αθηνών, όπου απαιτούν να μην κινείται τίποτα, από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου.

Δημοσίευση 12:13’
αρθρο-newpost

Τον πλήρη έλεγχο της «καρδιάς» του Αιγαίου επιδιώκει η Άγκυρα εκδίδοντας Νόταμ  για δέσμευση ολόκληρης περιοχής εντός του F.I.R  Αθηνών, όπου απαιτούν να μην κινείται τίποτα, από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου.

Γράφει ο Γιώργος Σαράντης

Τον πλήρη έλεγχο της «καρδιάς» του Αιγαίου επιδιώκει η Άγκυρα εκδίδοντας Νόταμ  για δέσμευση ολόκληρης περιοχής εντός του F.I.R  Αθηνών, όπου οι τούρκοι στρατηγοί  απαιτούν να μην κινείται τίποτα, από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου. Σχεδόν για έναν ολόκληρο χρόνο, όπου συμπεριλαμβάνονται και οι θερινοί μήνες.  

Με  σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε  η κυβέρνηση του Νταβούτογλου , ούτε λίγο -ούτε πολύ, ζητά με τη νόταμ αυτή να της  παραχωρηθεί ουσιαστικά ο πλήρης έλεγχος ενός μεγάλου τμήματος  του  Αιγαίου που ξεικάει από  από τη Σκύρο και φτάνει  έως τη Λήμνο.  Η πρόφαση που προβάλλουν οι Τούρκοι είναι ότι θέλουν να εκτελέσουν αεροναυτικές ασκήσεις

Μόλις έγινε γνωστή στο Πεντάγωνο η κίνηση αυτή της Άγκυρας, σήμανε συναγερμό  και σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών ,έγιναν επσευσμένα  διαβήματα σε Άγκυρα, NATO, ΟΗΕ και ICAO (Διεθνής Οργανισμός της Πολιτικής Αεροπορίας). 

Ταυτόχρονα η  Αθήνα ενημέρωσε τους πάντες ότι δεν πρόκειται να κάνει δεκτό το σχετικό νόταμ της Άγκυρας και  δεν θα σταματήσει να εκτελούνται  τα τακτικά δρομολόγια της πολιτικής αεροπορίας  που χρησιμοποιούν τους αεροδιαδρόμους οι οποίοι  βρίσκονται στη συγκεκριμένη περιοχή . Επίσης ενημέρωσε ότι  δεν πρόκειται να διακοπούν και οι πλεύσεις των πλοίων που κινούνται στο τμήμα το οποίο  ζητά ή Άγκυρα να ελέγχει με την πρόφαση ότι θα διεξάγει εκεί  ασκήσεις και θα πραγματοποιήσει βολές με πυρά από αεροπλάνα και πολεμικά σκάφη της. 

Μετά  την ενημέρωση στην οποία προέβη η Αθήνα καθιστά υπεύθυνη την Άγκυρα για οτιδήποτε συμβεί καθώς για να εφαρμοστεί η σχετική Νόταμ απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη της Ελλάδος η οποία δεν δόθηκε και ούτε πρόκειται να δοθεί. Το σχετικό τμήμα του Αιγαίου, το οποίο επιδίωξε να δεσμέυσει η Τουρκία,  βρίσκεται εντός του F.I.R  Αθηνών  και από την  Ελλάδα εξαρτάται αν θα γίνει αποδεκτή ή όχι η εν λόγω νόταμ, βάση του διεθνούς δίκαιου που ακολουθείται από όλα τα κράτη.

Ωστόσο η κίνηση αυτής της Τουρκίας  χαρακτηρίζεται άκρως προκλητική , από  τους έλληνες αξιωματούχους. Σύμφωνα με αμυντικούς αναλυτές οι στρατηγοί της Άγκυρας επιδιώκουν   οι Ένοπλες Δυνάμεις τους να αποκτήσουν εμπειρία  δράσης σε περιοχές που τους ενδιαφέρουν επιχειρησιακά. 

Η Σκύρος και η Λήμνος είναι τα δύο νησιά  τα οποία θα επιχειρήσουν να «σβήσουν» από το χάρτη σε περίπτωση που επιτεθούν στην Ελλάδα. Και τα δύο αυτά νησιά αποτελούν τους  βασικούς πυλώνες της αεράμυνας της χώρας καθώς μεταξύ άλλων διαθέτουν και αεροδρόμια από όπου μπορούν να εξορμούν τα ελληνικά μαχητικά. 

Με το συγκεκριμένο νόταμ της Άγκυρας που  εξέδωσε και όχι τυχαία  προχτές το Σάββατο ζητά  εκτός των άλλων  να «κόψει» στα δύο το Αιγαίο. 

Μετά από συνεννόηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, του υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά και του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου προέβη σε εντονότατα διαβήματα στην ΕΕ, το ΝΑΤΟ, τον ICAO και τον ΟΗΕ. Μάλιστα  αργά χτες  το βράδυ επιδόθηκε η απορριπτική απάντηση και στην Άγκυρα και μάλιστα σε υψηλούς τόνους, όπως ανέφεραν διπλωματικές πηγές. 

Σύμφωνα με αξιωματούχους της Αθήνας:
 
·         Η Τουρκία επιχειρεί να δεσμεύει εξ ολοκλήρου μια τεράστια περιοχή του ελληνικού FIR, όπου μόνο η Ελλάδα έχει δικαίωμα να εκδίδει ΝΟΤΑΜ
·         Συνήθως η Τουρκία δέσμευε περιοχές για μικρό χρονικό διάστημα, τώρα όμως ο χρονικός ορίζοντας, μέχρι τις 31-12- 2015 είναι πρωτοφανής.
·         Η χάραξη του πεδίου βολής  από την Άγκυρα στην «καρδιά» του Αιγαίο , αποκόπτει το βόρειο από το νότιο Αιγαίο
·         Η χάραξη επηρεάζει καθοριστικά τους αεροδιαδρόμους g-33 και N -130 δημιουργώντας προβλήματα ή και κινδύνους στις αερομεταφορές.
·         Η καταληκτική γραμμή χάραξης, δεν περνά μόνο από διεθνή εναέριο χώρο και διεθνή ύδατα, αλλά και από εθνικό εναέριο χώρο και εθνικά χωρικά ύδατα, αλλά κυρίως συμπεριλαμβάνει έδαφος της Λήμνου (!).
 
Και  όλα αυτά μόνο τυχαία δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Η έκδοση της τουρκικής νόταμ, έρχεται λίγα μόνο 24ωρα από την παρέμβαση της Άγκυρας στο ιταλικό πλοίο Explora να ζητήσει την άδειά της, προκειμένου να εκτελέσει έργο πόντισης οπτικών ινών νότια της Κρήτης, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, αλλά και της αύξησης της δραστηριότητας της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας στον εναέριο χώρο του Αιγαίου.


σχετικα αρθρα