current views are: 9

3 Ιουλίου 2015
Δημοσίευση16:58

Σεισμοί, λοιμοί, καταποντισμοί και celebrities

Τι κρύβεται πίσω από το στοργικό χαμόγελο της Κριστίνα Αγκιλέρα δίπλα σε μια ομάδα σεισμόπληκτων παιδιών σε έναν καταυλισμό στην Ταϊτή; Ένας εργαζόμενος σε ανθρωπιστικές αποστολές αποκαλύπτει.

Δημοσίευση 16:58’
αρθρο-newpost

Τι κρύβεται πίσω από το στοργικό χαμόγελο της Κριστίνα Αγκιλέρα δίπλα σε μια ομάδα σεισμόπληκτων παιδιών σε έναν καταυλισμό στην Ταϊτή; Ένας εργαζόμενος σε ανθρωπιστικές αποστολές αποκαλύπτει.

Τι κρύβεται πίσω από το στοργικό χαμόγελο της Κριστίνα Αγκιλέρα δίπλα σε μια ομάδα σεισμόπληκτων παιδιών σε έναν καταυλισμό στην Ταϊτή; Ένας εργαζόμενος σε ανθρωπιστικές αποστολές αποκαλύπτει.

Υπάρχουν κι εξαιρέσεις. Άνθρωποι που αντιλαμβάνονται ότι σε μέρη του πλανήτη όπου έχει συντελεστεί μια πραγματική ανθρωπιστική καταστροφή -είτε μιλάμε για σεισμό, είτε για πόλεμο- προτεραιότητα δεν έχει η δική τους καλοπέραση. Τέτοιοι είναι η Αντζελίνα Τζολί, πραγματική βετεράνος των ανθρωπιστικών αποστολών, ο Σον Πεν, ακόμα και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ. Στην ίδια κατηγορία ανήκε και η Λαίδη Ντι.

 

Δυστυχώς όμως, πολλοί από τους διάσημους που διαφημίζουν τη φιλανθρωπία τους κάνοντας εμφανίσεις guest-star σε προσφυγικού καταυλισμούς και δίπλα σε ερείπια αποδεικνύονται σκέτη καταστροφή.

Αυτά δεν τα λέμε εμείς. Τα αποκάλυψε σε άρθρο του στην Guardian ανώνυμος εργαζόμενος σε αποστολές διεθνούς βοήθειας, ο οποίος αναρωτιέται αν το όφελος –οι δωρεές των αναγνωστών του Α ή του Β περιοδικού, της Α ή της Β πολυεθνικής- από το αδιάκοπο πήγαινε-έλα ηθοποιών, τραγουδιστών και μοντέλων σε τόπους καταστροφής αξίζει τον κόπο. Αν αξίζει τον κόπο οικονομικά –είναι τα έσοδα μεγαλύτερα από τα έξοδα;- αλλά και από άποψη σπατάλης χρόνου και ενέργειας που καταναλώνεται για την ικανοποίηση καπρίτσιων και την αποσόβηση ατυχών επεισοδίων.

Ο ανώνυμος αρθρογράφος έχει πολλά να διηγηθεί επ’ αυτού. Για ηθοποιούς που απαιτούν μεταλλικό νερό ευρωπαϊκής προέλευσης σε απομακρυσμένα σημεία της αφρικανικής ηπείρου, υποχρεώνοντας τους ανθρώπους των αποστολών που βρίσκονταν επί τόπου να παραμελούν τα καθήκοντά τους και να επιδίδονται σε πολύπλοκες ασκήσεις logistics για να τους ικανοποιήσουν. Για τραγουδίστριες –την Κριστίνα Αγκιλέρα συγκεκριμένα- που καταλαμβάνουν την μοναδική κλιματιζόμενη τέντα σε έναν καταυλισμό στην Ταϊτή για να παραθέσουν πάρτι.  Για έναν ηθοποιό –δεν τον κατονομάζει- που ευρισκόμενος σε προσφυγικό καταυλισμό στο Σουδάν για να γνωρίσει τους ντόπιους, έγινε τύφλα στο μεθύσι και έριξε στο κρεβάτι μια ντόπια πιτσιρίκα. Ακόμα και για κάποιους που χωρίς δεύτερη σκέψη επιβιβάζονται στο ιδιωτικό τους αεροπλάνο –Τζον Τραβόλτα-, το φισκάρουν με σαϊεντολόγους φίλους τους και καταφτάνουν για να πάρουν μια τζούρα ανθρώπινης εξαθλίωσης.

Το άρθρο που δημοσιεύτηκε πριν από αρκετές ημέρες περιέχει και άλλα «διασκεδαστικά» περιστατικά. Θα άξιζε να γνωρίζουμε το όνομα του ηθοποιού που ξεσήκωσε το σύμπαν επειδή για να φωτογραφηθεί με τους πληγέντες ήθελε ντε και σώνει ένα καπέλο που να έχει επάνω το λογότυπο των Ηνωμένων Εθνών και κανένα άλλο –ο άνθρωπος είχε τους δικούς του σπόνσορες. Όταν το καπέλο βρέθηκε μετά από αγωνιώδεις προσπάθειες, ο αρμόδιος δημοσίων σχέσεων του ηθοποιού στη Νέα Υόρκη αποφάνθηκε ότι το καπέλο δεν ήταν κατάλληλο διότι ο σταρ φορούσε μόνο καπέλα μπέιζμπολ.

Το ρεζουμέ πάντως είναι πως η «αγαπητική» σχέση που είχε αναπτυχθεί μεταξύ showbiz και ανθρωπιστικών οργανώσεων –και του κοινού που τις στηρίζει- υπέστη το πρώτο πλήγμα.