TRAVEL

Οδοιπορικό Newpost: Οικονομικό τριήμερο στην ηπειρωτική Ελλάδα με πούλμαν!

Δημοσίευση 6 Μαρτίου 2017, 12:50 / Ανανεώθηκε 17 Μαρτίου 2017, 16:48
Facebook Twitter Whatsapp

Τρεις ημέρες ήταν αρκετές για να γνωρίσουμε με ένα «πέρασμα» την Πρέβεζα, το σπίτι του Αλή Πασά στα Ιωάννινα, την κωμόπολη των τυριών το Μέτσοβο και τους επιβλητικούς βράχους στα Μετέωρα!

Γράφει ο Λάζος Μαντικός

Ξεκινήσαμε το πρωί του Σαββάτου από το κέντρο της Αθήνας με πολυτελή πούλμαν! Μετά από μια ωρίτσα διαδρομής κάναμε μια στάση στην Κόρινθο για σνακ και καφέ.

Όταν η διαδρομή είναι μακρινή οι συχνές στάσεις ξεκούρασης και επαφής με τα διάφορα τοπία μηδενίζουν τον χρόνο...

Η έκπληξη στο Αντίρριο που μας ξάφνιασε!

Οι ημέρες που κάναμε την τριήμερη εκδρομή ήταν γιορτινές. Με τα πούλμαν πήγαμε στο Ρίο και από εκεί επιβιβαστήκαμε στο φέρι μποτ και περάσαμε απέναντι στο Αντίρριο!

Amazing Greek Bridge ! #bridgeview #travelarticle #rioantiriobridge #aroundthegreece

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lazos Mantikos (@itslazos) στις

Εκεί μας περίμενε μια έκπληξη... Με το που πατήσαμε το πόδι μας στη Δυτική Ελλάδα μια ομάδα παιδιών μας είπαν τα κάλαντα ντυμένα επίσημα!

Ήταν μοναδική στιγμή!

Surprise in the bus! #travelarticle #aroundthegeece

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lazos Mantikos (@itslazos) στις

Όταν φτάσαμε στην Αμφιλοχία σταματήσαμε για ένα γεύμα. Από τα παλιά χρόνια αποτελεί  την δίοδο από τη δυτική Στερεά Ελλάδα προς την Ήπειρο. Το τοπίο θύμιζε ένα μικρό νησάκι.

Αμφιλοχία ! #travelarticle #amfiloxia

Φεύγοντας από την Αμφιλοχία και με κατεύθυνση την Πρέβεζα περάσαμε από μοναδικά τοπία του μεγαλύτερου κλειστού κόλπου της Ελλάδας, του Αμβρακικού! Ο συνδυασμός του πράσινου και των ήρεμων νερών του δημιουργούν ένα τοπίο φυσικής ισορροπίας και γαλήνης...

Οι πόλεις στις πλευρές του Αμβρακικού που σαγηνεύουν!

Μια από τις ωραιότερες πόλεις του κόλπου η Βόνιτσα είναι χτισμένη στην νότια πλευρά του Αμβρακικού κόλπου, περνώντας από εκεί θαυμάσαμε το επιβλητικό  κάστρο της Βόνιτσας!

Οι εικόνες μαγευτικές σαν πίνακες ζωγραφικής... Μια τέτοια εικόνα ήταν και η θέα του Άκτιου!

Η θέα στο Άκτιο! #aroundthegreece #travelarticle

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lazos Mantikos (@itslazos) στις

Στο Άκτιο βρίσκεται η αεροπορική βάση που αποτελεί και βάση του ΝΑΤΟ. Μάλιστα εδώ έρχονται και απευθείας πτήσεις (charters) με αρκετούς τουρίστες όπως Γερμανούς, για να επισκεφτούν τα Ιόνια Νησιά τα καλοκαίρια.

Διασχίσαμε την υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας - Άκτιου που συνδέει τη Στερεά Ελλάδα με την Ήπειρο στο άνοιγμα του Αμβρακικού κόλπου από το 2002! Μπαίνοντας στο υποθαλάσσιο τούνελ μήκους 910 μέτρων και 27 μέτρων βάθος κάτω από τη θάλασσα, η ημέρα γίνεται νύχτα!

Μέσα στο υποθαλάσσιο τούνελ η ημερα γίνεται νύχτα! #travelarticle

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lazos Mantikos (@itslazos) στις

1η νύχτα: Περπάτημα και ποτάκι στη βραδινή Πρέβεζα δίπλα στη Θάλασσα!

Αν και η απόσταση από Αθήνα προς Πρέβεζα με τα πούλμαν ήταν γύρω στις 6 ώρες, δεν καταλάβαμε τίποτα... Η διαδρομή ήταν μια εμπειρία για εμάς από εικόνες και πληροφορίες και ο χρόνος πέρασε πολύ γρήγορα.

Αφήσαμε τα πράγματα μας στο ξενοδοχείο και πήγαμε για έναν βραδινό περίπατο δίπλα στη Θάλασσα. Άλλωστε την πόλη αν δεν την περπατήσεις δεν θα την γνωρίσεις.

Το πρακτορείο μας «mega-holidays» είχε οργανώσει τα πάντα ακόμα και το Χριστουγεννιάτικο δείπνο! (http://mega-holidays.gr/

Χρόνια πολλά σε όλους! #christmasdinner

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lazos Mantikos (@itslazos) στις

2η ημέρα - Το μουσείο με τα κέρινα ομοιώματα και το σπίτι του Αλή Πασά!

Ξυπνήσαμε πρωί απολαύσαμε το πρωινό μας και ξεκινήσαμε με κατεύθυνση τα Ιωάννινα. Στη διαδρομή σταματήσαμε στην Ιερά Μονή προφήτη Ηλεία τίμιου προδρόμου για να ανάψουμε ένα κεράκι. Με μόλις 25 μοναχούς αποτελεί από τις σημαντικότερες μονές της Πρέβεζας. Έχει καταστραφεί δύο φορές αλλά έχει ξανά «γεννηθεί» από τις στάχτες της.

Στη διαδρομή μας περάσαμε έξω από τα τείχη της αρχαίας Νικόπολης που αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη σε έκταση αρχαία πόλη της Ελλάδας!

Το μουσείο με τα κέρινα ομοιώματα...

Δώδεκα χιλιόμετρα πριν μπούμε στα Ιωάννινα, στην περιοχή Μπιζάνι, επισκεφτήκαμε το μουσείο του Παύλου Βρέλλη με τα κέρινα ομοιώματα και περπατήσαμε βλέποντας την ιστορία της Ελλάδας να εκτυλίσσεται γύρω μας σε μικρά στιγμιότυπα με κέρινα ομοιώματα που έμοιαζαν σαν αληθινά, έτοιμα να σου μιλήσουν...

Κέρινο ομοίωμα, σαν αληθινός άνθρωπος! #mouseiovrelis

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lazos Mantikos (@itslazos) στις

Με μόλις 6€ για τους ενήλικους και 3€ για τα παιδιά, αυτό που θα δείτε αξίζει πολλά περισσότερα. Ο Παύλος Βρέλλης εργάστηκε πολλά χρόνια και κάτω από αντίξοες συνθήκες για να στήσει αυτό το μουσείο.

Στα Ιωάννινα...

Μπαίνοντας στα Γιάννενα καταλαβαίνεις κατευθείαν ότι είναι μια πόλη με μεγάλη ιστορία. Τα τείχη της στέκονται αγέρωχα να θυμίζουν την παλιά αίγλη αυτής της πόλης. Περπατήσαμε στα πέτρινα σοκάκια της και δοκιμάσαμε σοκολάτα με αλάτι! Τα Γιάννενα είναι γνωστά για το ασήμι τους, εδώ θα βρείτε κοσμήματα και σερβίτσια από το υλικό αυτό ατόφιο!

Δεν γίνεται να επισκεφθείτε τα Ιωάννινα και να μην περάσετε απέναντι στο νησάκι του Αλή Πασά με τα καραβάκια!

Με του που πατήσετε το πόδι σας στο νησάκι θα δείτε ότι είναι γεμάτο με μικρά εστιατόρια που προσφέρουν τα διάσημα τηγανιτά βατραχοπόδαρα ! Ναι πολύ καλά διαβάσατε... πόδια βατράχου.

Είναι βουτηγμένα σε κουρκούτι από αλεύρι, μπύρα και αυγά τηγανισμένα μέσα σε καυτό λάδι! Σερβίρονται σκέτα ή με ψιλοκομμένο σκόρδο και μαϊντανό.

Εμείς τα δοκιμάσαμε και σας τα προτείνουμε... Θυμίζουν κάτι σαν τηγανητό κοτόπουλο.

Δοκιμάσαμε και τα γνωστά βατραχοποδαρα! #traveleditor #travelarticle @itslazos

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Αθηνα Κουρη (@athina.kouri) στις

Μετά από το περίεργο μας αυτό γεύμα αρχίσαμε την εξερεύνηση του νησιού.

Η ομίχλη, τα «γυμνά» δέντρα από φύλλα, η ηρεμία και η λίμνη των Ιωαννίνων κάνουν το τοπίο μοναδικό...

Το νησάκι του Αλή Πασά στην αγκαλιά της Παμβώτιδας, ένα από τα ελάχιστα νησιά μέσα σε λίμνη που κατοικούνται. Είναι απόλυτα ταυτισμένο με τη φήμη για τον ατελέσφορο έρωτα του Aλή Πασά για την κυρα - Φροσύνη και την τραγική μοίρα της. Ήταν δεν ήταν ερωτευμένος ο Αλή Πασάς μαζί της, το σίγουρο είναι ότι «πλήρωσε» με την ομορφιά της, την ίδια της τη ζωή...

Στο εξοχικό του Αλή Πασά

Το βράδυ μας βρήκε να γευματίζουμε στο ξενοδοχείο μας στην Πρέβεζα όπου ήταν και η έδρα μας.

3η ημέρα: Το γευστικό Μέτσοβο και τα επιβλητικά Μετέωρα

Στο δρόμο της επιστροφής για την Αθήνα σταματήσαμε στο Μέτσοβο για να δοκιμάσουμε το ημίσκληρο καπνιστό τυρί, γνωστό σε όλους ως Μετσοβόνε, αλλά και το παράγωγο του η Μετσοβέλα!

Καπνίζεται κρεμασμένο και τυλιγμένο σε σχοινί, το κόβουν σε φλούδες και το αναθερμαίνουν σε καυτό νερό 700-800 οC γνωστή ως διαδικασία pasta filata η χαμούρι! Ωριμάζει επί διάστημα περίπου τριών μηνών.

Αποτελείται κυρίως από αγελαδινό γάλα ή μείγμα αγελαδινού με πρόβειο ή κατσικίσιο (όχι όμως πάνω από 20%) και συνοδεύεται συνήθως από λευκά κρασιά, ενώ χρησιμοποιείται και σε σαλάτες. Μια εκδοχή του είναι να το λιώσεις στο μικροκυμάτων και να το σερβίρεις με δυο τηγανητά αυγά- μάτια.
Τόσο απλό, αλλά τόσο γευστικό!

Το Μέτσοβο τα έχει όλα, την πολυτέλεια, την παράδοση και την γεύση! Οι περισσότεροι κάτοικοι εδώ ασχολούνται με την κτηνοτροφία.

Τα Μετέωρα... μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO!

Λίγο πιο έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου και των Χασίων υψώνονται τα μοναστήρια των Μετεώρων, χτισμένα στις κορυφές βράχων αποτελούν το δεύτερο σημαντικό συγκρότημα μοναστηριών μετά το Άγιο Όρος. Ανεβαίνοντας προς τα Μετέωρα θα δείτε στους βράχους σπηλιές γεμάτες με διάφορες εικόνες, είναι τάματα διάφορων πιστών. Μάλιστα κάποια μοναστήρια είναι κτισμένα σε τόσο απότομα σημεία που η πρόσβαση τους γίνεται μόνο με αυτοσχέδιες ανεμόσκαλες, σκοινιά, τροχαλίες ακόμη και καλάθια!

Με αυτές τις εικόνες στο μυαλό μας πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς την Αθήνα.

Η αλήθεια είναι ότι πρώτη μου φορά έκανα ταξίδι με πούλμαν. Εκτός το ότι ήταν πολύ οικονομικό, είχε και αυτό τις δικές του εμπειρίες. Αναμφισβήτητα θα το ξανά έκανα! Αν και ακούγεται κουραστικό - δεν ήταν - αντιθέτως διασκεδάσαμε, γίναμε όλοι μια μεγάλη παρέα και κάναμε και το πρώτο «mannequin challenge» σε λεωφορείο στην Ελλάδα!

«Το ταξίδι, όπως και η αγάπη, εκφράζει μια απόπειρα να μετατρέψουμε το όνειρο σε πραγματικότητα». Η ηπειρωτική Ελλάδα μετατρέπει τα όνειρα σε πραγματικότητα…