current views are: 7

6 Μαρτίου 2017
Δημοσίευση16:20

Εκπαιδευτική ρομποτική: Χτίζοντας το ψηφιακό αύριο με τη βοήθεια των ρομπότ και τη στήριξη της COSMOTE

Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζει τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως και στην ελληνική, η εκπαιδευτική ρομποτική, η οποία συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι. 

Δημοσίευση 16:20’

Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζει τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως και στην ελληνική, η εκπαιδευτική ρομποτική, η οποία συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι. 

Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζει τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως και στην ελληνική, η εκπαιδευτική ρομποτική, η οποία συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι. Επιστρατεύοντας τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την ομαδικότητά τους, οι μαθητές καλούνται να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει ένα συγκεκριμένο θέμα. 

Ως ένα νέο σχετικά εργαλείο διδακτικής προσέγγισης μαθημάτων που σχετίζονται με τις επιστήμες, την πληροφορική, τη μηχανική, τη τέχνη κλπ., και συνδυάζοντας στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς κλπ., τα τελευταία χρόνια η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ενταχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο έως το Λύκειο, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας και άλλων δεξιοτήτων. 

Πιο συγκεκριμένα, η εκπαιδευτική ρομποτική στηρίζεται στους νόμους της Φυσικής, στις αρχές και στις μεθόδους των κατασκευών της Μηχανικής και της Τεχνολογίας, χρησιμοποιεί την Άλγεβρα και τις μεθόδους υπολογισμών από τα Μαθηματικά και εμπεριέχει την αλγοριθμική λογική και τον προγραμματισμό του τομέα της Πληροφορικής, με αποτέλεσμα να διευρύνει τους μαθησιακούς στόχους. 

Εκτός, όμως, από τις θετικές επιπτώσεις που έχει στον γνωστικό τομέα, συμβάλλει και στον συναισθηματικό και τον κοινωνικό, αφού ο εκπαιδευτικός μπορεί να καλλιεργήσει, μεταξύ άλλων, την ομαδική εργασία, την επίλυση προβλημάτων, τις δεξιότητες επικοινωνίας, την καινοτομία, τη διαχείριση χρόνου και έργου, τον προγραμματισμό και πολύτιμες νοητικές δεξιότητες, όπως τη συνθετική και κριτική σκέψη. 

Οι ρομποτικές συσκευές που συνήθως μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα σχολείο είναι αυτές της Lego. Τα γνωστά τουβλάκια των παιδικών μας χρόνων, με τη βοήθεια ενός προγραμματιζόμενου μικροεπεξεργαστή και του κατάλληλου λογισμικού για τον προγραμματισμό του, γίνονται εργαλείο δημιουργίας ρομπότ που μπορούν αυτόνομα να εκτελέσουν συγκεκριμένες αποστολές. 

Ως πρωτοπόρος στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία, η COSMOTE δεν θα μπορούσε παρά να αγκαλιάσει από την πρώτη στιγμή τη νέα αυτή διδακτική μέθοδο, στηρίζοντας τους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής, που βοηθούν τα παιδιά να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και να αναπτύξουν δεξιότητες και ταλέντα, πολύτιμα για το μέλλον τους. 

«Είναι εντυπωσιακό να βλέπει κανείς μικρά παιδιά να λειτουργούν ομαδικά, να φτιάχνουν ρομποτικές δημιουργίες και να κάνουν την τεχνολογία δική τους», δήλωσε ο Executive Director Οικιακών Πελατών της COSMOTE, Κώστας Νεμπής

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της στρατηγικής Εταιρικής Υπευθυνότητας που εφαρμόζει, η COSMOTE στηρίζοντας χορηγικά για δεύτερη συνεχή χρονιά τους Πανελλήνιους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής, συμβάλλει σημαντικά στην εκπαίδευση των νέων με επίκεντρο την τεχνολογία. Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι για πρώτη χρονιά, στήριξε και τους διαγωνισμούς του Γυμνασίου με τις συμμετοχές παιδιών να ξεπερνούν τις 3.500.

Μάλιστα, σε συνέχεια της επιτυχημένης πορείας των διαγωνισμών αυτών  και σε άμεση συνάρτηση με το βασικό στόχο της στρατηγικής Εταιρικής Υπευθυνότητας, η COSMOTE αποφάσισε  να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM, καλύπτοντας χορηγικά τις παρακάτω επιπλέον ενέργειες:

  • 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Λυκείου
  • Εθνικό Διαγωνισμό για την Ολυμπιάδα Ρομποτικής
  • Τελικοι Διαγωνισμοι Ρομποτικής  – πραγματοποίηση των 3 τελικών μαζί σε συνδυασμό με άλλες ενέργειες  που θα προωθήσουν τη ρομποτική και το STEM στο ευρύ κοινό.  Οι τελικοι θα γινουν στις 18/03 στο ΟΑΚΑ στην αιοθσα ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ

Πανελλήνιοι διαγωνισμοί εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά

Οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί για παιδιά αποτελούν ένα πολύ ισχυρό κίνητρο ενασχόλησης των μαθητών με την εκπαιδευτική ρομποτική, καθώς στο πλαίσιο τους μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές από τις 13 Περιφέρειες της χώρας καλούνται να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, βασισμένη στο θέμα του διαγωνισμού. 

Και φέτος, ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας, WRO Hellas, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και με στρατηγικό συνεργάτη την Cosmote, διοργανώνει τους εξής Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά:

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού – Οχήματα και μεταφορές του αύριο

Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 3 έως 6 μαθητές.

Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα εκπαιδευτικά πακέτα για να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch. Οι συμμετέχοντες και φέτος θα διαγωνισθούν πρώτα στους περιφερειακούς διαγωνισμούς.

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Γυμνασίου – Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Η  πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο να δώσει την ευκαιρία σε μαθητές και καθηγητές από τις 13 Περιφέρειες της χώρας να αναπτύξουν το ταλέντο, τη φαντασία και τις επιστημονικές τους δεξιότητες, εφαρμόζοντας και κατασκευάζοντας μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».

Οι μαθητές καλούνται να διαγωνισθούν σε πίστα στην οποία απεικονίζεται η ένδοξη πορεία του μεγάλου Αλεξάνδρου στα βάθη της Ασίας. Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 έως 3 μαθητές.

Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα εκπαιδευτικά πακέτα για να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου». Οι συμμετέχοντες θα διαγωνισθούν πρώτα στους περιφερειακούς διαγωνισμούς.

1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Λυκείου – Πράσινη Ενέργεια & Επιχειρηματικότητα

Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 έως 3 μαθητές.

Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα εκπαιδευτικά πακέτα για να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Πράσινη Ενέργεια & Επιχειρηματικότητα».

Οι ομάδες θα κληθούν να δημιουργήσουν καινοτόμα project επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων σχετικών με τη θεματική του διαγωνισμού. Ζητούμενο στην παρουσίαση και βαθμολόγηση του κάθε έργου είναι να συνοδεύεται από ρεαλιστικό επιχειρηματικό πλάνο, με εφαρμογή στην αγορά.

Σημειώνεται πως οι Περιφερειακοί Διαγωνισμοί της Αττικής θα πραγματοποιηθούν στην Ελληνογερμανική Αγωγή στις 11/03 και αφορούν μόνο το Δημοτικό και Γυμνάσιο.  Στο πλαίσιο αυτό θα  επιλέγουν 40 ομάδες από το δημοτικό και 30-35 από το γυμνάσιο  για να πάρουν μέρος στον τελικό.  Η υποδομή παρέχεται  από την Ελληνογερμανική Αγωγή.

Η εκπαιδευτική ρομποτική αναμένεται να μας απασχολήσει ακόμα πιο έντονα τα επόμενα χρόνια, αφού συνδυάζει τη θεωρητική με την πρακτική εμπειρία και καθιστά τους μαθητές ενεργά υποκείμενα μάθησης.


σχετικα αρθρα