ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΗΠΑ: Τα ΜΜΕ θέτουν τους κανόνες για το τηλεοπτικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο

Δημοσίευση 14 Δεκεμβρίου 2010, 08:59 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
ΗΠΑ: Τα ΜΜΕ θέτουν τους κανόνες για το τηλεοπτικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο
Facebook Twitter Whatsapp

Οι εταιρείες ΜΜΕ στις ΗΠΑ θέλουν να θέσουν τους κανόνες για το τηλεοπτικό περιεχόμενο και τον τρόπο που αυτό θα διατίθεται στο Διαδίκτυο.

Οι εταιρείες ΜΜΕ στις ΗΠΑ θέλουν να θέσουν τους κανόνες για το τηλεοπτικό περιεχόμενο και τον τρόπο που αυτό θα διατίθεται στο Διαδίκτυο.

Δεν θα αργήσει η εποχή όπου διάφορα βίντεο θα είναι διαθέσιμα στο Ίντερνετ για όλους, είτε μέσω ενός smart phone, ενός κομπιούτερ tablet, είτε μέσω της τερματικής τηλεόρασης στο σαλόνι μας. Τι θα γίνει όμως, όταν δεν θα υπάρχει κάτι που να αξίζει κάποιος να δει από το Ίντερνετ;

Την ώρα που η αγορά του διαδικτυακού βίντεο αρχίζει να παίρνει μορφή, οι ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ έχουν την σπάνια ευκαιρία να προστατεύσουν το μέλλον αυτού του μέσου, καθώς εξετάζουν την πρόταση της Comcast Corp. για να εξαγοράσει το NBC Universal.

Οι ρυθμιστικές αρχές πιέζουν για αυστηρούς κανόνες ώστε να διασφαλίσουν ότι η Comcast δεν θα «πνίξει» τη νέα ψηφιακή υπηρεσία εν τη γενέσει της, περιορίζοντας τα προγράμματα του NBC ή πιέζοντας τις τιμές προς τα πάνω. Μάλιστα, όλα αυτά τη στιγμή που οι τηλεθεατές αρχίζουν να στρέφονται προς το Διαδίκτυο για τις πιο πρόσφατες ταινίες και για τα τελευταία επεισόδια του «Saturday Night Live», 30 Rock και άλλες δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές.

Οι συμβιβασμοί που θα επιτευχθούν εκ μέρους της Comcast θα καθορίσει εάν οι πελάτες μπορέσουν κάποια στιγμή να σταματήσουν τις συνδρομές τους στις εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης και να στραφούν στο Διαδίκτυο για την τηλεοπτική τους ψυχαγωγία.

Ο φόβος από το Διαδίκτυο

Μέχρι στιγμής, οι καθιερωμένες εταιρείες ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων και τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και οι εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης προχωρούν με μεγάλη προσοχή. Φοβούνται ότι με το Διαδίκτυο θα θέσουν σε κίνδυνο το επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο βασίζονται εδώ και δεκαετίες. Οι εταιρείες έχουν κρατήσει εκτός Ίντερνετ πολλές τηλεοπτικές εκπομπές, σειρές και ταινίες και δημιούργησαν ένα τείχος γύρω από το υλικό που διατίθεται online, περιορίζοντας αυτά που μπορεί να δει κάποιος, ποιος μπορεί να δει το περιεχόμενο αυτό και που.

Η Comcast αντιστέκεται στις προσπάθειες των ομοσπονδιακών ρυθμιστικών αρχών να εξαλείψουν κάποια από αυτά τα εμπόδια. Η Comcast τονίζει ότι αυτές οι προσπάθειες δεν έχουν νόημα καθώς το μερίδιο του NBC Universal αντιστοιχεί στο 10% της τηλεθέασης στις ΗΠΑ, ενώ τα έσοδά του είναι λιγότερα από 10% των κερδών του αμερικανικού box office και γι' αυτό το λόγο είναι πολύ μικρό για να επιβάλλει στην αγορά τον τρόπο που θα αναπτυχθεί και θα εξελιχθεί.

Κοντά σε συμφωνία

Παρόλα αυτά, οι δύο πλευρές είναι κοντά σε συμφωνία, η οποία αναμένεται να ανοίξει δρόμο για την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνία και το υπουργείο Δικαιοσύνης να εγκρίνουν τη συμφωνία, ακόμη και μέσα στην εβδομάδα.

Η Comcast έχει προτείνει να αγοράσει το 51% του NBC Universal αντί 13,75 δισεκ. δολαρίων. Η αγορά αυτή αναμένεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο στα αμερικανικά ΜΜΕ.

Θα δώσει τη δυνατότητα στη μεγαλύτερη εταιρεία καλωδιακής τηλεόρασης να ελέγχει ένα μεγάλο κινηματογραφικό στούντιο, τη Universal Studios και σε τηλεοπτικά κανάλια που έχουν πολύ υψηλή τηλεθέαση, μεταξύ των οποίων τα δίκτυα του NBC και του Telemundo και τους τηλεοπτικούς σταθμούς CNBC, Bravo και Oxygen στην καλωδιακή.

Έτσι, αυτό που θα αποφασίσουν οι ρυθμιστικές αρχές, θα θέσει τις βάσεις για τους κανόνες στην ανερχόμενη βιομηχανία.