current views are: 8

13 Σεπτεμβρίου 2019
Δημοσίευση12:55

Πόλεμο στο «copy-paste» κήρυξε η Google

Θα ανεβάζει ψηλά στις αναζητήσεις το αυθεντικό και πρωτότυπο περιεχόμενο

Δημοσίευση 12:55’

Θα ανεβάζει ψηλά στις αναζητήσεις το αυθεντικό και πρωτότυπο περιεχόμενο

Πόλεμο στην αντιγραφή ειδήσεων αποφάσισε να κηρύξει η Google παίρνοντας δραστικά μέτρα κατά της κλοπής περιεχομένου. Οπως ανακοίνωσε επίσημα, την περασμένη Τρίτη (10/9), ο αντιπρόεδρος της Google News, Ρίτσαρντ Τζίνγκρας, η εταιρεία άλλαξε τον αλγόριθμο στη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης έτσι ώστε να εμφανίζονται πρώτες οι ειδήσεις με αυθεντικό ρεπορτάζ και πολύ πιο χαμηλά τα αντίγραφά τους από άλλους ιστότοπους.

“Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους χρήστες να αποκτήσουν πρόσβαση στις πλέον αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης και να μπορούν να βρουν τις αρχικές δημοσιογραφικές πληροφορίες και ειδήσεις από όπου ξεκινάει μια ιστορία ενώ ταυτόχρονα θα ανταμείβονται οι εκδότες που παράγουν αυθεντικό περιεχόμενο”.

Τα πρωτότυπα άρθρα θα μένουν για πολύ περισσότερο χρόνο ψηλά σε σχέση με όσα αντιγράφουν ακόμη και εν μέρει άλλες πηγές περιεχομένου. Ο αλγόριθμος έχει ήδη μπει σε λειτουργία στην κεντρική υπηρεσία γενικής αναζήτησης και σύντομα θα εφαρμοσθεί και στο Google News και το Google Discover.

Από πλευράς Google δεν έχει όμως ξεκάθαρα διευκρινιστεί τι σημαίνει “αυθεντικό ρεπορτάζ“. “Δεν υπάρχει ένας ακριβής ορισμός για το αυθεντικό ρεπορτάζ ούτε και κάποια απόλυτα standard για να χαρακτηριστεί αυθεντικό ένα άρθρο. Μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικές αίθουσες σύνταξης και εκδόσεις, γι αυτό και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να κατανοήσουμε το ΄κύκλο ζωής΄ μιας είδησης”.

Για το λόγο αυτό, η Google έχει δημιουργήσει έναν “στρατό” από 10.000 αξιολογητές σε ολόκληρο τον κόσμο οι οποίοι ελέγχουν και αξιολογούν τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου αλγόριθμου έτσι ώστε να γίνονται οι κατάλληλες αλλαγές όταν αυτός “πέφτει έξω”. Οι αλλαγές αυτές δεν θα γίνονται άμεσα αλλά μόνο όταν συγκεντρώνεται ένα πλήθος στοιχείων για το κάθε ενημερωτικό ιστότοπο και την ποιότητα και αξιοπιστία του δημοσιογραφικού περιεχομένου.

Παρά το ότι η υποδοχή του νέου αλγόριθμου που θα “τιμωρεί” όσους αντιγράφουν ήταν σε γενικές γραμμές θετική, υπάρχει και η αρνητική κρητική το επιχείρημα της οποίας είναι ότι έτσι ευνοούνται τα μεγάλα ΜΜΕ που έχουν τη δυνατότητα να παράγουν πρωτότυπο περιεχόμενο ενώ θα “χτυπηθούν” μικρότεροι ιστότοποι και τοπικά Μέσα Ενημέρωσης.


σχετικα αρθρα