current views are: 8

14 Δεκεμβρίου 2017
Δημοσίευση18:45

Μεγάλη ανακάλυψη της NASΑ: Εντόπισε νέο ηλιακό σύστημα με πλανήτες όμοιους με τη Γη

Βρέθηκε γύρω από το αστέρι Kepler-90 που μοιάζει με τον Ήλιο

Δημοσίευση 18:45’

Βρέθηκε γύρω από το αστέρι Kepler-90 που μοιάζει με τον Ήλιο

Σε μια σπουδαία ανακάλυψη προχώρησε η NASA την οποία και ανακοίνωσε λίγο μετά τις 20:00 (ώρα Ελλάδας) το απόγευμα της Πέμπτης .

Πρόκειται για ένα ηλιακό σύστημα με δυο πλανήτες σαν τη Γη γύρω από το αστέρι Kepler-90, 2.545 έτη φωτός μακριά από τη Γη που μοιάζει με τον Ήλιο, όπως ανέφερε η Αμερικανική Υπηρεσία Διαστήματος, σε τηλεδιάσκεψη. Στη νέα ανακάλυψη της NASA συνέβαλε και η Google μέσω του προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης της, το οποίο ανέλυσε τα δεδομένα που συνέλεξε το Κέπλερ και παρουσίασε τα απρόσμενα αποτελέσματα.

Το κύριο επιστημονικό εργαλείο του τηλεσκοπίου είναι ένα φωτόμετρο καταγράφει διαρκώς τη φωτεινότητα 145.000 άστρων του Γαλαξία.

Σύμφωνα με τον αστρονόμο του Πανεπιστημίου του Τέξας, Άντριου Βάντενμπουργκ, το σύστημα του Kepler-90 αποτελεί μια μικρή εκδοχή εκδοχή του δικού μας ηλιακού συστήματος. Έχει μικρούς πλανήτες μέσα και μεγάλους έξω. Όλα όμως είναι σε μικρότερη κλίμακα.

Το Kepler άρχισε την αναζήτηση πιθανών «κατοικήσιμων πλανητών» το 2009. Τότε οι επιστήμονες δεν είχαν την παραμικρή ιδέα για το πλήθος των εξωπλανητών που μπορεί να μοιάζουν με τη Γη. Το πρώτο σκέλος της αποστολής του ολοκληρώθηκε το 2012.

Ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του Τμήματος Αστροφυσικής της NASA στην Ουάσινγκτον, παραδέχθηκε ότι οι επιστήμονες δεν είχαν μέχρι σήμερα τα κατάλληλα «εργαλεία» για μια τέτοια ανακάλυψη.

Το τετραετές σύνολο δεδομένων του Kepler αποτελείται από 35.000 πιθανά πλανητικά σήματα. Αυτοματοποιημένες δοκιμές, και μερικές φορές ανθρώπινα μάτια, χρησιμοποιούνται για την επαλήθευση των πλέον υποσχόμενων σημάτων στα δεδομένα.

Το μέγεθος της επιτυχίας που σημείωσε η διαστημική υπηρεσία ήταν τέτοιο που οι ιθύνοντες συγκάλεσαν έκτακτη τηλεδιάσκεψη, εγείροντας την απορία όλων σχετικά με τα όσα θα ανακοίνωνε, καθώς έκανε λόγο για μια «σημαντική ανακάλυψη».

σχετικα αρθρα