current views are: 8

21 Οκτωβρίου 2018
Δημοσίευση17:52

Παππάς: Ο κλάδος των βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να περιορίσει το «brain drain»

Επίσκεψη στην έκθεση Athens Games Festival

Δημοσίευση 17:52’

Επίσκεψη στην έκθεση Athens Games Festival

Το Athens Games Festival (AGF), επέστρεψε αυτό το Σαββατοκύριακο στο εκθεσιακό κέντρο Helexpo Maroussi, αισθητά αναβαθμισμένο και με περισσότερες συμμετοχές σε σχέση με πέρυσι, αναδεικνύοντας τη δυναμική του ελληνικού ψηφιακού παιχνιδιού και φέρνοντας σε επαφή δημιουργούς και λάτρεις του βιντεοπαιχνιδιού με τις τάσεις και τους πρωτοπόρους της παγκόσμιας αγοράς. «Ο κλάδος των video games μπορεί να περιορίσει το brain drain», σημείωσε κατά την επίσκεψή του στο χώρο της έκθεσης ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς.

Με περίπου 80 συμμετοχές μεγάλων εταιρειών, αλλά και μικρών ανεξάρτητων δημιουργών ψηφιακών παιχνιδιών και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και χιλιάδες επισκέπτες όλων των ηλικιών το δεύτερο AGF έκλεισε τις πύλες με τους δημιουργούς και τους φανατικούς των βιντεοπαιχνιδιών να δίνουν ραντεβού για του χρόνου καθώς πλέον το φεστιβάλ έγινε θεσμός.

 

 

Το Athens Games Festival 18 με την ανανεωμένη του εικόνα και με στοιχεία εμπνευσμένα από τον κόσμο της φαντασίας και συγκεκριμένα από τα Dungeons (μπουντρούμια), άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους εκθέτες που συμμετείχαν, καθώς όλοι αναγνώρισαν την άρτια διοργάνωση που είχε αλλά και το υψηλό επίπεδο των masterclasses που έλαβαν χώρα από αναγνωρισμένους επαγγελματίες του χώρου.

Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να περιπλανηθούν στους λαβυρίνθους και να συναντήσουν τον «οικοδεσπότη» του φεστιβάλ, τον αρχαιοελληνικό «Μινώταυρο-Αστέριον».

Εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας (VR), επιτραπέζια παιχνίδια, ομιλίες από εκπροσώπους μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού (Amazon, Supercell, Google, Κickstarter), αλλά και από Έλληνες επαγγελματίες, ακαδημαϊκούς και ερευνητές παρουσιάστηκαν στους επισκέπτες του AGF το διήμερο αυτό.

Στο πλαίσιο του φετινού AGF, λειτούργησε επίσης ειδικό φόρουμ για τους τρόπους χρηματοδότησης των video games, ενώ για πρώτη φορά, παρουσιάστηκαν και επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς η Ελλάδα διαθέτει ισχυρή κοινότητα σχεδιαστών στον τομέα.

Σήμερα το πρωί στον χώρο του φεστιβάλ βρέθηκαν και περιηγήθηκαν στα περίπτερα ο υπουργός και ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς και Λευτέρης Κρέτσος.

Τόσο ο υπουργός όσο και ο υφυπουργός παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τις παρουσιάσεις που έκαναν οι εκθέτες στις νέες τάσεις του βιντεοπαιχνιδιού, ενώ ιδιαίτερα στάθηκαν στα περίπτερα που τα παιχνίδια είχαν ως πηγή έμπνευσης τον ελληνικό Πολιτισμό.

Σε δηλώσεις του αναφορικά με το Φεστιβάλ ο κ. Παππάς τόνισε: «Η οπτικοακουστική βιομηχανία στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται και νομίζω ότι ο κόσμος των βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να αποτελέσει ένα κλάδο, ο οποίος θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάσχεση αυτού που λέμε brain drain, διότι αν περπατήσετε μέσα στον χώρο θα δείτε ότι οι άνθρωποι που αναπτύσσουν τα παιχνίδια είναι πολύ νέοι στην ηλικία. Αλλά ο κλάδος μπορεί να κάνει και κάτι άλλο: μπορεί να αλλάξει ραγδαία και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Υπάρχουν καταπληκτικές ιδέες για την αρχαία Ελλάδα, την αρχαία ελληνική μυθολογία και μέσα από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών η παγκόσμια κοινότητα των Gamers μπορεί να έρθει σε επαφή με το τι σημαίνει για την ανθρωπότητα η Ελλάδα και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό».

Παράλληλα, ο υπουργός είπε ότι «η κυβέρνηση στέκεται στο πλευρό αυτών των ανθρώπων, διαμορφώνει τους όρους για να υπάρχουν οι πλατφόρμες, ούτως ώστε αυτά τα προϊόντα να γίνονται γνωστά στο ευρύ κοινό και αναπτύσσει και τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Νομίζω ότι μπορούμε στο συγκεκριμένο κλάδο να έχουμε μία ματιά πάρα πολύ μεγάλης αισιοδοξίας. Είναι ένας κλάδος κρίσιμος, ένας κλάδος ο οποίος είχε υποτιμηθεί κατά το παρελθόν, αλλά τώρα νομίζω ότι κάνει καθώς περνάει ο καιρός αισθητή την παρουσία του».

Αναφορικά με το ανθρώπινο δυναμικό είπε ότι είναι κρίσιμο μέγεθος, καθώς όπως τόνισε «δεν υπάρχουν παιχνίδια χωρίς τους ανθρώπους. Ανθρώπους που αναπτύσσουν ιδέες με ευαισθησίες, που αναπτύσσουν από εκπαιδευτικά παιχνίδια μέχρι παιχνίδια που αφορούν ασθενείς και φροντιστές ανθρώπων με άνοια. Μιλάμε για μία γκάμα λειτουργιών που μπορεί πραγματικά η βιομηχανία των παιχνιδιών να υπηρετήσει και να αναπτύξει. Η συμβολή της είναι νομίζω πάρα πολύ κρίσιμη».

Στα «εργαλεία» που η ελληνική πολιτεία διαθέτει για να βοηθήσει το ελληνικό gaming community αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος. Όπως είπε τα κίνητρα είναι και οικονομικά, είναι και φορολογικά, είναι και κίνητρα που έχουν να κάνουν με την ρευστότητα, με την έννοια της παροχής δύο νέων γραμμών πιστωτική στήριξης από το ταμείο επιχειρηματικότητας και από ένα ειδικό πρόγραμμα εγγυοδοσίας δανείων από το ελληνικό δημόσιο. «Ταυτόχρονα», τόνισε «σχεδιάζουμε στις αρχές του 2019 να έχει συσταθεί και να μπει σε πλήρη λειτουργία το πρώτο επενδυτικό ταμείο για οπτικοακουστικά έργα».

Ο κ. Κρέτσος είπε ακόμα ότι τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι μόνο διασκέδαση, είναι πάνω από όλα μία βιομηχανία, ίσως ο πιο δυναμικός κλάδος στο χώρο της δημιουργικής βιομηχανίας, με ένα παγκόσμιο τζίρο που ξεπερνάει τα 120 δισ. δολάρια.

Είπε ακόμα ότι η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να έχει θέση μέσα στον παγκόσμιο χάρτη των χωρών που θεωρούνται φιλικές προς τις λεγόμενες δημιουργικές βιομηχανίες, επισημαίνοντας ότι στην Ελλάδα υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο στο χώρο της δημιουργικής βιομηχανίας και «παρά τις όποιες ελλείψεις, την απρονοησία της πολιτείας μέχρι πρόσφατα, να δώσει κίνητρα και μία ιδιαίτερη έμφαση σε αυτή τη βιομηχανία, είναι αλήθεια ότι το ελληνικό ταλέντο έχει δυνατότητες και το έχει αποδείξει αυτό και στα διεθνή φεστιβάλ και σε όποιες άλλες συμμετοχές έχει στο εξωτερικό».

Ο κ. Κρέτσος είπε ακόμη ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας ισχυρός περιφερειακός παίκτης στο χώρο των οπτικοακουστικών βιομηχανιών και τόνισε την επιδότηση παραγωγής με το cash rebate που, όπως είπε, είναι πολύ γενναιόδωρο καθώς φτάνει το 35% χωρίς ταβάνι και ήδη λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Ο υφυπουργός είπε ακόμα ότι «πρέπει, όμως, να διαμορφώσουμε ακόμη καλύτερες συνθήκες προκειμένου αυτές οι δεξιότητες να μπορούν να αποδοθούν στην αγορά και η Ελλάδα να γίνει ένας πόλος έλξης επενδύσεων στην οπτικοακουστική βιομηχανία».


σχετικα αρθρα