current views are: 9

24 Φεβρουαρίου 2017
Δημοσίευση12:55

Ο μηχανισμός του δωματίου… αποκαλύπτεται

Οι συντελεστές της παράστασης του έργου του Αριστείδη Αντονά που παίζεται στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων μας προσκαλούν σε ανοιχτή συζήτηση την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου

Δημοσίευση 12:55’

Οι συντελεστές της παράστασης του έργου του Αριστείδη Αντονά που παίζεται στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων μας προσκαλούν σε ανοιχτή συζήτηση την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου

Οι συντελεστές της παράστασης του έργου του Αριστείδη Αντονά που παίζεται στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων μας προσκαλούν σε ανοιχτή συζήτηση την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου

Ένα άγνωστο δωμάτιο κρύβεται πίσω από μια πόρτα, με μοναδικό φύλακα τον πορτιέρη που κρατάει το πόμολό της. Δουλειά του ακοίμητου αυτού φρουρού είναι να μην επιτρέψει σε κανέναν να ανοίξει την πόρτα. Το περιεχόμενο του δωματίου παραμένει άγνωστο. Η πόρτα ωστόσο θα παραβιαστεί κατ’ επανάληψη και τα γεγονότα θα πάρουν γρήγορα μια εντελώς απρόσμενη τροπή. Τρεις πυροβολισμοί, δύο εξαφανισμένοι νεκροί, δυο αυξήσεις μισθού.

Στον «Μηχανισμό του Δωματίου» τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ο Πορτιέρης δεν είναι ήρωας αλλά ένας σύγχρονος άνθρωπος που αυτοαπαλάσσεται των κοινωνικών ευθυνών. Δεσμευμένος από το συμβόλαιό του, φυλάει ένα δωμάτιο του οποίου το περιεχόμενο, αλλά και τα όσα διαπράττονται εντός αυτού, αγνοεί. Τα γεγονότα τον αφορούν μόνο όταν απειλούν τον ίδιο. Παρόμοια και οι υπόλοιποι χαρακτήρες, ενσαρκωμένοι από δύο ηθοποιούς, μένουν πιστοί στο καθήκον του ρόλου τους, χωρίς ονόματα, αλλά απλώς ιδιότητες: Επισκέπτης, Καντηλανάφτης, Ανακριτής κ.α. Λειτουργούν εξυπηρετώντας μια απόκρυφη εξουσία, στο καλοκουρδισμένο σύστημα της οποίας εντάσσουν και τον Πορτιέρη. Εξαίρεση αποτελεί η Ντάλια. Η γυναίκα αυτή φέρει όλο το συμβολικό βάρος της αντίθεσης και αντίστασης στον «Άνθρωπο-μηχανή», είναι η μόνη που αναλαμβάνει την εξιχνίαση των υποφαινόμενων εγκληματικών ενεργειών πίσω από το δωμάτιο.

Ο Αριστείδης Αντονάς, αρχιτέκτονας και συγγραφέας, σπούδασε αρχιτεκτονική και φιλοσοφία στην Αθήνα και το Παρίσι. Σήμερα διδάσκει θεωρία, αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και λογοτεχνία σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού ενώ ταυτόχρονα εργάζεται ως αρχιτέκτονας. Το λιμπρέτο του «Η Οργή του Καμβύση» ανέβηκε στη Νέα Υόρκη σε μουσική GlenVelez (1994) και το θεατρικό του έργο «Το γραφείο» παρουσιάστηκε στο Βερολίνο, στο Παρίσι και στην Αθήνα το 2004 από τους Eclatsd’Etats. Το 2004 συνεκπροσώπισε την Ελλάδα στην 9η Biennale αρχιτεκτονικής της Βενετίας με το συμμετοχικό έργο «Παραδείγματα».


Αριστείδης Αντονάς

Η ταυτότητα της παράστασης:

Κείμενο: Αριστείδης Αντονάς
Σκηνοθεσία: Βάσια Χρονοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Λένα Λέκκου
Φωτισμοί: Δημήτρης Μπαλτάς
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Κοσμίδης
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνθα Καραδήμα
Φωτογραφίες: Αντώνης Λέκκος
Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Παραγωγή: Apparatus

Παίζουν: Χρήστος Καπενής, Στέλλα Σαμιώτη, Βασίλης Ζώης , Ανδρέας Κανελλόπουλος
 

Την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017, μετά το τέλος της παράστασης, θα ακολουθήσει συζήτηση των συντελεστών με το κοινό με θέμα: «Η πλοκή ενός αλληγορικού θεατρικού έργου, η κατασκευή της και ο ρόλος της επανάληψης των συμβόλων και των λέξεων μέσα σε αυτό. Η επανάληψη προσδίδει κάθε φορά άλλη ερμηνεία στις λέξεις ή τις υψώνει σε αδιαμφισβήτητα σύμβολα αυτού που όντως σημαίνουν;» Στη συζήτηση θα είναι παρών ο συγγραφέας του έργου Αριστείδης Αντονάς. Εκτός από τους συντελεστές της παράστασης και τον συγγραφέα, θα συμμετέχει στη συζήτηση και η κυρία Τζίνα Πολίτη, ερευνήτρια, ομότιμη καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ.

Ο μηχανισμός του δωματίου, Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, Κύπρου 91, Αθήνα, τηλ. 21 3004 0496. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. Τιμή εισιτηρίου: 10 €, 8 € (φοιτητικό, άνω των 65), 5 € (κάρτα ανεργίας, ΣΕΗ).


Βάσια Χρονοπούλου


Τζίνα Πολίτη