ΘΕΑΤΡΟ

Στο Εθνικό πήραν φόρα

της Λήδας Πιμπλή - Δημοσίευση 19 Σεπτεμβρίου 2017, 18:55 / Ανανεώθηκε 22 Σεπτεμβρίου 2017, 17:46
Στο Εθνικό πήραν φόρα
Facebook Twitter Whatsapp

Η σημερινή συνέντευξη Τύπου του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Στάθη Λιβαθινού αποκάλυψε μια βεντάλια δράσεων και έργων για τη σεζόν 2017-18

Με σύνθημα «ανεβαίνουμε»  ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός και οι στενοί συνεργάτες του παρουσίασαν στο Σχολείο της Αθήνας-Ειρήνη Παπά το πρόγραμμα του θεάτρου για τη σεζόν 2017-18 αλλά και τα σχέδιά τους για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του ιδρύματος το επόμενο διάστημα. Φιλόδοξα σχέδια που θα απαιτήσουν, για την υλοποίησή τους, πολύ περισσότερα από καλές προθέσεις –συσπείρωση δυνάμεων, κάμψη αντιστάσεων, συντονισμό και διπλωματία μεταξύ άλλων.

Ας σταθούμε λοιπόν στο πιο μακρόπνοο και σημαντικό από τα σχέδια που φαίνεται ότι έχουν δρομολογηθεί. Αυτό της «μεταρρύθμισης» της Δραματικής Σχολής του Εθνικού με δραματικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, πρόσκληση καθηγητών από το εξωτερικό, λειτουργία Τμήματος Σκηνοθεσίας και μετακόμιση στο Σχολείο της Αθήνας-Ειρήνη Παπά. Το μόνο που μπορούμε να ευχηθούμε είναι να καρποφορήσουν οι αλλαγές οι οποίες είναι απαραίτητες για μπορέσει η σχολή να συμβαδίσει με τις ανάλογες ευρωπαϊκές.

Και ας περάσουμε στο κυρίως θέμα της συνέντευξης που δεν μπορούσε να είναι άλλο από τον φετινό προγραμματισμό. Η κατ’ αρχήν ανάγνωση του προγράμματος μαρτυρά σκέψη και γνώση και διάθεση αποφυγής των εύκολων λύσεων –η επιλογές του «Τίμωνα του Αθηναίου» από το σύνολο του έργου του Σαίξπηρ και του «Πεέρ Γκιντ» του Ίψεν είναι ενδεικτικές. Μαρτυρά επίσης τη διάθεση, εκ μέρους του Λιβαθινού, στήριξης των εγχώριων νέων δυνάμεων και σε επίπεδο δραματουργίας –δύο τουλάχιστον έργα νέων ελλήνων δημιουργών «παίζουν» δυνατά στο πρόγραμμα.

Στα συν πρέπει να μετρήσουμε και το άνοιγμα στον χορό (χοροθέατρο) και τις συνεργασίες με το Θέατρο Τέχνης και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος καθώς και την θεσμοθέτηση του Μικρού Εθνικού με παραγωγές για παιδιά και εφήβους –περιμένω με αγωνία να δω τη «Μόμο» του Μίχαελ Έντε σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.

Οι τέσσερις επαναλήψεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα έχουν και αυτές τη χάρη τους. Η «Οπερέτα» του Καραθάνου και το «Στέλλα κοιμήσου» του Οικονομίδη ήταν τα best-sellers της περσινής σεζόν και υπάρχουν πολλοί που δεν κατάφεραν να βρουν εισιτήρια ή θα ήθελαν να ανανεώσουν την «γνωριμία» τους μαζί τους. Η «Τάξη μας» που σκηνοθέτησε ο  Τάκης Τζαμαργιάς παίχτηκε στην ουρά της περσινής σεζόν και προορίζονταν ντε φάκτο για να συνεχιστεί και η «Άλκηστη» της Κατερίνας Ευαγγελάτου, που τόσες συζητήσεις προκάλεσε το καλοκαίρι, είναι μια παράσταση πιο ταιριαστή σε κλειστό χώρο παρά στα υπαίθρια θέατρα.

Και φτάνουμε στο «ναι μεν αλλά». Το τόσο φιλόδοξο πρόγραμμα που ανακοινώθηκε σήμερα προϋποθέτει την ύπαρξη ενός καλλιτεχνικού δυναμικού –σκηνοθετών κυρίως- που το όραμα και το όποιο ταλέντο τους δεν έχουν τριφτεί από την πολλή χρήση σε σημείο εξαφάνισης.

Δείτε ΕΔΩ το αναλυτικό πρόγραμμα.