ΥΓΕΙΑ

Διατροφή για την υπέρταση

Δημοσίευση 4 Δεκεμβρίου 2010, 12:17 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Διατροφή για την υπέρταση
Facebook Twitter Whatsapp

H υπέρταση, η οποία συχνά χτυπά χωρίς να δίνει προειδοποιητικά συµπτώµατα, µπορεί να αντιµετωπιστεί όχι µόνο φαρµακευτικά αλλά και διατροφικά.

H υπέρταση, η οποία συχνά χτυπά χωρίς να δίνει προειδοποιητικά συµπτώµατα, µπορεί να αντιµετωπιστεί όχι µόνο φαρµακευτικά αλλά και διατροφικά.

H δίαιτα DASH είναι ένα αρκετά δηµοφιλές –στην Αµερική– διαιτητικό πλάνο σχεδιασµένο από ειδικούς για να συµβάλει στη µείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης. Μάλιστα, σύµφωνα µε ερευνητές του Πανεπιστηµίου Johns Hopkins, η DASH µπορεί όντως να µειώσει σηµαντικά τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή σε άτοµα µε υπέρταση.

Τι λέει η έρευνα
Τα στοιχεία της έρευνας του Johns Hopkins που δηµοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση «Circulation» έδειξαν ότι τα άτοµα που ακολούθησαν τη δίαιτα DASH µείωσαν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 18% σε σχέση µε τα άτοµα που ακολούθησαν µια κλασική δίαιτα κατά της υπέρτασης (µειωµένο έως και καθόλου αλάτι, περισσότερα φρούτα και λαχανικά). Γενικά η έρευνα έδειξε ότι η δίαιτα DASH συνήθως πετυχαίνει µείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης σε ποσοστό 20% περίπου, γεγονός που θεωρείται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Εφαρµόστε την σωστά
• Σερβίρετε πάντα σαλάτα µαζί µε το µεσηµεριανό σας γεύµα.
• Για επιδόρπιο ή σνακ επιλέγετε πάντα φρούτα.
• Προτιµήστε για συνοδευτικό πουρέ µε φρέσκες πατάτες, ελαιόλαδο και γάλα light.
• Ετοιµάστε σπιτική πίτσα µε light τυρί, µπρόκολο, σπανάκι, µανιτάρια για ένα υγιεινό σνακ.
• Προτιµήστε πουλερικά και ψάρια αντί για κόκκινο κρέας.

Τι προβλέπει η δίαιτα DASH;
Μείωση
• Κορεσµένων λιπαρών.
• Κόκκινου κρέατος.
• Γλυκών και αναψυκτικών.

Αύξηση
• Πρόσληψης φυτικών ινών (π.χ. ψωµί ή δηµητριακά ολικής άλεσης).
• Των µερίδων φρούτων από 5 σε 9 έως 11.
• Της κατανάλωσης γαλακτοκοµικών αποκλειστικά µε χαµηλά λιπαρά