current views are: 5

21 Φεβρουαρίου 2019
Δημοσίευση13:38

«Όχι» ΕΟΦ στη χρήση σήματος «ομπρέλα» στα φάρμακα

Για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και για να μη δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές

Δημοσίευση 13:38’
αρθρο-newpost

Για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και για να μη δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) ξεκαθαρίζει, σε ανακοίνωσή του, ότι δεν κάνει αποδεκτή τη χρήση του σήματος «ομπρέλα» (έστω και με προσφύματα) ούτε για φάρμακα με διαφορετικές μεταξύ τους δραστικές ουσίες ούτε για τα διάφορα προϊόντα αρμοδιότητάς του, που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες (π.χ. ίδιο όνομα «ομπρέλα» για φαρμακευτικό προϊόν και συμπλήρωμα διατροφής ή ιατροτεχνολογικό προϊόν ή καλλυντικό).

Κάλεσμα για άμεση μετονομασία

Ο ΕΟΦ διαπίστωσε ότι έχουν τεθεί στην αγορά προϊόντα που χρησιμοποιούν σήμα «ομπρέλα» και καλεί για την άμεση μετονομασία των ήδη κυκλοφορούντων προϊόντων αρμοδιότητάς του και τους επιχειρηματικούς φορείς που εμπίπτουν σε τέτοιες περιπτώσεις να υποβάλουν σχετικά αιτήματα τροποποίησης.

Μπερδεύουν τον καταναλωτή

Όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, «η χρήση του σήματος “ομπρέλα” δεν γίνεται αποδεκτή για προφανείς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και για την αποτροπή του κινδύνου σύγχυσης του καταναλωτή, δεδομένου ότι η ονομασία ενός προϊόντος αποτελεί βασικό στοιχείο “επικοινωνίας” του προϊόντος με τον καταναλωτή. Η χρήση του σήματος “ομπρέλα” μπορεί εύλογα να δημιουργήσει την πεποίθηση -στον μέσο καταναλωτή, αλλά συχνά και στον επαγγελματία υγείας- ότι πρόκειται για παραλλαγές του ίδιου προϊόντος, με προφανή την έκθεση σε κίνδυνο του χρήστη, είτε διότι νομίζει ότι λαμβάνει θεραπευτική αγωγή (φάρμακο) ενώ δεν τη λαμβάνει είτε διότι λαμβάνει θεραπευτική αγωγή καίτοι η ανάγκη του έπρεπε και μπορούσε να καλυφθεί με ηπιότερα μέσα».

Το «ιστορικό» του σήματος «ομπρέλα»

Υπενθυμίζεται ότι το σήμα «ομπρέλα» (umbrella branding ) υπήρξε μια από τις συστάσεις του ΟΟΣΑ, που είχαν κατατεθεί μέσω της Εργαλειοθήκης ΙΙΙ. Ειδικότερα, αφορά την πρακτική που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εμπορεύονται, υπό το ίδιο εμπορικό σήμα, προϊόντα με διαφορετικές δραστικές ουσίες, η οποία -κατά τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης- εξοικονομεί χρήματα από το κόστος ανάπτυξης ενός νέου εμπορικού σήματος και μειώνει τις δαπάνες μιας επιχείρησης (διαφήμιση κ.λπ.)