ΑΜΥΝΑ

Η Belharra το F-35 της θάλασσας μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο- Πόσο κοντά βρίσκεται η Ελλάδα στην απόκτηση της

του Κώστα Σαρικά - Δημοσίευση 27 Οκτωβρίου 2019, 11:00 / Ανανεώθηκε 27 Οκτωβρίου 2019, 12:11
Η Belharra το F-35 της θάλασσας μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο- Πόσο κοντά βρίσκεται η Ελλάδα στην απόκτηση της
Facebook Twitter Whatsapp

Ξεκίνησε να "χτίζεται" στα ναυπηγεία της Λοριάν - "Δεν θα αγοράσουμε γουρούνι στο σακί" δηλώνουν οι Έλληνες επιτελείς

Αυτό τουλάχιστον  ισχυρίζονται οι Γάλλοι και προσθέτουν ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα αλλάξει επίπεδο, θα καλύψει τα ‘’χαμένα μίλια’’ και θα ανοίξει ξανά την ψαλίδα απέναντι στο ναυτικό των γειτόνων του, αν αποκτήσει το πλοίο, το οποίο  ήδη ξεκίνησε να ‘’χτίζεται’’ στα ναυπηγεία της Λοριάν.

‘’Το πλοίο μας αρέσει’’ δηλώνουν οι Έλληνες επιτελείς αλλά ξεκαθαρίζουν όπως λένε ‘’δεν θα αγοράσουμε γουρούνι στο σακί’’. Άλλωστε δεν ήταν τυχαίο ότι ο Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού απέφυγε να υπογράψει πάνω στο πρώτο κομμάτι χάλυβα-ομοίωμα της νέας Γαλλικής φρεγάτας αν και οι δυο χώρες βρίσκονται μια ανάσα από την συμφωνία. Η Ελλάδα θα βάλει την υπογραφή της –πιθανότατα σε κορυφαίο πολιτικά επίπεδο-αν και όταν κλείσει και η τελευταία λεπτομέρεια για την απόκτηση του Γαλλικού ψηφιακού πλοίου.

Οι Γάλλοι έχουν σχεδιάσει ένα 100% ψηφιακό  πλοίο έως και την τελευταία του βίδα όπως λένε χαρακτηριστικά. Κάθε κομμάτι της φρεγάτας ‘’χτίζεται’’ αρχικά σε 3D περιβάλλον και στη συνέχεια αυτό θα μεταφερθεί στο ναυπηγείο. Εντυπωσιακό είναι ότι κάθε εξάρτημα και σύστημα του πλοίου θα βρίσκεται σε ψηφιακή μορφή μέσα στους υπολογιστές. Με ειδικά γυαλιά που θα φοράει το τεχνικό προσωπικό και θα κινείται στους χώρους της φρεγάτας θα βλέπει και θα ελέγχει σε 3D διάσταση όλες τα συστήματα, από τις σωληνώσεις και τις μηχανές έως τα ηλεκτρονικά αλλά και θα εντοπίζει με ειδικό χρωματισμό στη συσκευή όλες τις βλάβες πάνω στο πλοίο.

Όλες οι λειτουργίες για τη ναυτιλία, τις επικοινωνίες, τα ραντάρ και τα όπλα θα ρυθμίζονται από  δύο Data Center  τα οποία θα αποτελούν την ‘’καρδιά’’ αλλά και το ‘’μυαλό’’ του καραβιού. Στα πρότυπα της φρεγάτας Fremm και η Belh@rra χωρίζεται ουσιαστικά στη μέση. Με διπλά συστήματα στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του πλοίου ώστε να συνεχίζει να πλέει και να ‘’πολεμά’’ ακόμα και εάν ένα τμήμα της φρεγάτας χτυπηθεί και τεθεί εκτός. Σε κάθε απειλή θα υπάρχει ηλεκτρονικό αντίδοτο, ακόμα και από ‘’κυβερνοεπίθεση’’ έχουν  φροντίσει να θωρακίσουν το πλοίο ισχυρίζονται οι Γάλλοι μηχανικοί.

Οι Έλληνες επιτελείς όμως, οι οποίοι έχουν τον πρώτο αλλά και τον τελευταίο λόγο, προχωρούν σε παρατηρήσεις και ζητούν το πλοίο να έχει την διαμόρφωση, τόσο σε οπλικά συστήματα όσο και σε δομικά χαρακτηριστικά, ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο αλλά και στην ανοιχτή θάλασσα. Ζητούν μεταξύ άλλων επιπλέον εκτοξευτές βλημάτων, σύστημα εγγύς προστασίας και περισσότερες τορπίλες. Πόσο μάλλον όταν η αξία κάθε μίας φρεγάτας θα αγγίξει το 1,2 δις ευρώ μαζί με τα όπλα της, δηλαδή σχεδόν 2,5 δις ευρώ για τα δύο πλοία που θέλει η χώρα μας.

Με δεδομένη τη διάθεση των Γάλλων να ανταποκριθούν στα περισσότερα Ελληνικά αιτήματα για τον οπλισμό του πλοίου-ακόμα και τα στρατηγικά βλήματα SCALP NAVAL με βεληνεκές 1000χλμ αποδεσμεύουν για την Ελλάδα-το μεγαλύτερο ‘’αγκάθι’’ στο οποίο καλούνται οι δύο πλευρές να βρουν λύση είναι η συντήρηση και η συνεχής τεχνική υποστήριξη του πλοίου.

Με την αρνητική εμπειρία του Πολεμικού Ναυτικού από τα Γερμανικά υποβρύχια ‘’214’’, μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να αποδειχθεί ότι πρόκειται για τα καλύτερα συμβατικά υποβρύχια στον κόσμο, αλλά και τα προβλήματα υποστήριξης των Γαλλικών μαχητικών Mirage, οι Έλληνες επιτελείς ‘’φυσάνε και το γιαούρτι’’. Και επιδιώκουν μια ολοκληρωμένη συμφωνία που θα καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες σε υλικά, υποστήριξη και αναβαθμίσεις για τις επόμενες δεκαετίες.

Όσον αφορά τον προβληματισμό επιτελών της Ελληνικής πλευράς για το γεγονός ότι μπορεί οι τεχνικές προδιαγραφές της Belh@rra παραπέμπουν στην επόμενη γενιά πολεμικών πλοίων ωστόσο η φρεγάτα δεν έχει δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, οι Γάλλοι είναι κατηγορηματικοί. ’’Εμπιστευτείτε μας’’ απαντούν γιατί ‘’το πλοίο το φτιάχνουμε για εμάς και το Πολεμικό μας Ναυτικό και εσείς θα είσαστε οι πρώτοι που θα το αποκτήσετε’’.

Το ζήτημα της χρηματοδότησης φαίνεται ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο με τους Γάλλους κατασκευαστές να μιλούν για G to G(government to government) συμφωνία των δύο κυβερνήσεων και κονδύλια εξασφαλισμένα με δανεισμό από Γαλλικό πιστωτικό ίδρυμα.

Έως τις αρχές του επόμενου χρόνου, αν λυθούν όλα τα ‘’ανοιχτά’’ ζητήματα, αναμένεται να κλείσει η συμφωνία, με τις δύο πλευρές να εμφανίζονται αισιόδοξες και με δεδομένη την διάθεση της Γαλλίας να προχωρήσει σε ευρύτερη στρατηγική συνεργασία με τη Ελλάδα.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr