ΑΜΥΝΑ

Ξανά στο προσκήνιο οι Belhαrra: Νέες συζητήσεις για τις γαλλικές φρεγάτες – Ο ρόλος της εμπλοκής με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

του Κώστα Σαρικά - Δημοσίευση 12 Δεκεμβρίου 2020, 21:00 / Ανανεώθηκε 12 Δεκεμβρίου 2020, 21:45
Ξανά στο προσκήνιο οι Belhαrra: Νέες συζητήσεις για τις γαλλικές φρεγάτες – Ο ρόλος της εμπλοκής με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Facebook Twitter Whatsapp

Σειρά παίρνει η ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού αμέσως μετά την υπογραφή για την απόκτηση των 18 Γαλλικών μαχητικών «Rafale», ωστόσο τίποτα δεν θεωρείται ακόμα βέβαιο σχετικά με το «πακέτο» που συζητείται εξ Αμερικής.   

Τίποτα ακόμη δεν έχει τελειώσει στο ζήτημα της απόκτησης νέων φρεγατών από το Πολεμικό Ναυτικό με τις εξελίξεις να λαμβάνουν πλέον γρηγορότερους ρυθμούς. Τόσο η πολιτική όσο και η στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας επιθυμούν αμέσως μετά την υπογραφή της σημαντικής συμφωνίας για την απόκτηση των 18 Γαλλικών μαχητικών «Rafale» να επιλύσουν τη δύσκολη ομολογουμένως εξίσωση και να βάλουν το «νερό στο αυλάκι» στο ζήτημα της ενίσχυσης του Στόλου με νέες φρεγάτες.

Και μπορεί τις τελευταίες εβδομάδες όλες οι ενδείξεις να οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται κοντά σε συμφωνία-πακέτο με τους Αμερικανούς για την απόκτηση φρεγατών «MMSC» με ταυτόχρονη αναβάθμιση των τεσσάρων «ΜΕΚΟ» και εμπλοκή και των Ελληνικών ναυπηγείων στο deal όμως τίποτα δεν έχει «κλειδώσει» αλλά αντίθετα φαίνεται ότι στη διαπραγμάτευση προκύπτουν δυσκολίες υλοποίησης.

Η Αθήνα έθεσε ξεκάθαρα ζήτημα απόκτησης των πανίσχυρων αντιτορπιλικών «Arleigh Burke» ως την επιθυμητή ενδιάμεση λύση προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία, ενώ Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού έχουν βάλει στο μικροσκόπιό τους τη φρεγάτα πολλαπλού ρόλου «MMSC» ως προς την διαμόρφωση και το κόστος για να έχουν πλήρη εικόνα αν το πλοίο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Στόλου.

Την ίδια ώρα όπως προκύπτει και από τη διαδικασία προσφορών για το ναυπηγείο Σκαραμαγκά, το ζήτημα των ναυπηγείων είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο και με σύνθετες παραμέτρους γεγονός που αποτελεί έναν ακόμη «σκόπελο» στην συμφωνία πακέτο που αναζητά η Αθήνα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έως τώρα τουλάχιστον το Ελληνικό Επιτελείο δεν έχει πάρει από τις ΗΠΑ το «πράσινο» φως για παραχώρηση με οποιοδήποτε τρόπο των αντιτορπιλικών «Arleigh Burke»-το Πολεμικό Ναυτικό ζητά δύο τέτοια πλοία- καθώς οι Αμερικανοί προς το παρόν εμφανίζονται διστακτικοί να παραχωρήσουν σε οποιαδήποτε χώρα αντιτορπιλικά ΑΒ τα οποία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του στόλου τους, είτε δεν επιθυμούν να διαταράξουν την ισορροπία της Αθήνας με την Άγκυρα. Και μάλιστα σε μια κρίσιμη συγκυρία με την Τουρκία να έχει ήδη κάνει στροφή προς τη Μόσχα με την απόκτηση των αντιαεροπορικών S-400.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος εμφανίζεται αποφασισμένος να πιέσει προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να δρομολογηθούν εξελίξεις στο ζήτημα απόκτησης νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό. Είτε προς τις ΗΠΑ είτε προς τη Γαλλία με δεδομένο ότι διατηρεί άριστες σχέσεις με την ομόλογό του Φλοράνς Παρλί. Στην πρόσφατη συνομιλία τους μάλιστα όπου «κλείδωσε» και η επίσκεψη της Γαλλίδας ΥΠΑΜ στην Αθήνα στις 23 Δεκεμβρίου προκειμένου να παρευρεθεί στην πανηγυρική υπογραφή της συμφωνίας για τα «Rafale» o Νίκος Παναγιωτόπουλος έθεσε εκ νέου το ζήτημα των φρεγατών και το ανοιχτό ενδιαφέρον της Αθήνας για νέες προτάσεις.

Η Φλοράνς Παρλί σε ανοιχτή γραμμή με την κατασκευάστρια εταιρία ‘’NAVAL GROUP’’-η οποία ουσιαστικά αποτελεί κρατική εταιρία-φέρεται να ετοιμάζει νέα πρόταση προς την Αθήνα για τις φρεγάτες ‘’Belhara’’ και μάλιστα αυτή να αφορά όχι δύο αλλά τέσσερα πλοία. Το μεγάλο ‘’αγκάθι’’ έως τώρα είναι το υψηλό κόστος στο οποίο εκτινάσσεται η Ελληνική ‘’Belhara’’,το πλοίο δηλαδή με τη διαμόρφωση την οποία επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό. Οι Γάλλοι στην δική τους εκδοχή, την ‘’FDI’’ όπως την ονομάζουν με τον βασικό εξοπλισμό κρατούν χαμηλότερα το κόστος που δεν ξεπερνά για κάθε ‘’Belhara’’ μαζί με τα όπλα της το ένα δις ευρώ. Ενδεχομένως η νέα Γαλλική πρόταση να περιλαμβάνει συνδυασμό πλοίων με βασική διαμόρφωση αλλά και πλήρη όπως επιθυμεί η Αθήνα και σε συνολικό κόστος δελεαστικό αφού θα αφορά όχι δύο αλλά τέσσερα πλοία. Ερώτημα πάντως παραμένει εάν οι Γάλλοι διαθέτουν πρόταση για πλοία ενδιάμεσης λύσης και τι προθέσεις έχουν για εμπλοκή στη κατασκευή Ελληνικών ναυπηγείων.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις