current views are: 14

20 Δεκεμβρίου 2020
Δημοσίευση12:27

Αυξάνονται οι μνηστήρες για τις νέες ελληνικές φρεγάτες: Ήρθε η ώρα των αποφάσεων- Το παρασκήνιο και τα κριτήρια

Επισπεύδονται οι αποφάσεις για τις νέες φρεγάτες του Στόλου. Οι προτάσεις και οι ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.

Δημοσίευση 12:27’

Επισπεύδονται οι αποφάσεις για τις νέες φρεγάτες του Στόλου. Οι προτάσεις και οι ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.

Αποφασισμένη εμφανίζεται πλέον η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να επισπεύσει τις διαδικασίες για απόκτηση νέων φρεγατών μπροστά στον κίνδυνο να χαθεί και άλλος πολύτιμος χρόνος την ώρα που οι ανάγκες του Στόλου γίνονται όλο και πιο μεγάλες.

Και ενώ η Αθήνα ήταν έτοιμη να αποστείλει το έγγραφο ενδιαφέρον της προς τις ΗΠΑ μέσω LOR (Letter Of Request) για τις Αμερικανικές φρεγάτες πολλαπλού ρόλου MMSC με ταυτόχρονο αίτημα για παραχώρηση ως ενδιάμεση λύση αντιτορπιλικών Arleigh Burke τα δεδομένα άλλαξαν τόσο με το ‘’come back’’ των Γάλλων για τις φρεγάτες Belhara όσο και με την πρόταση της Ολλανδικής Damen για τις φρεγάτες Sigma με πιθανή ενδιάμεση λύση τις δύο φρεγάτες Μ του Ολλανδικού πολεμικού ναυτικού.

Την ίδια ώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι Άγγλοι εμφανίζονται έτοιμοι να καταθέσουν πρόταση και μάλιστα να προσφέρουν τις Type 23 ως ενδιάμεση λύση ενώ στη ‘’μάχη’’ παραμένουν και οι Γερμανοί με τις φρεγάτες Α200.

Η δεδομένη έως τώρα απόφαση για λύση πακέτο που θα αφορά την αγορά νέων φρεγατών με παραχώρηση πλοίων ως ενδιάμεση λύση, την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ΥΔΡΑ αλλά και την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων συνιστά μια εξίσωση με μεγάλες δυσκολίες. Δείχνει σχεδόν αδύνατο έως τώρα να καλυφθούν και οι τέσσερις αυτές προϋποθέσεις ταυτόχρονα και να προχωρήσει η Αθήνα σε άμεση συμφωνία όπως επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό.

Έτσι δεν αποκλείεται να διαχωριστούν τα ζητούμενα με προτεραιότητα για το Πολεμικό Ναυτικό να αποκτήσει το ταχύτερο δυνατό τα πλοία που έχει ανάγκη και ταυτόχρονα ως τότε να βρει λύσεις για να καλύψει το χαμένο έδαφος με τουλάχιστον δυο μεταχειρισμένα πλοία.

Το ζήτημα του εκσυγχρονισμού του τεσσάρων ΜΕΚΟ μπορεί να αποτελέσει μια ξεχωριστή συμφωνία ενώ το θέμα εμπλοκής των Ελληνικών ναυπηγείων δείχνει με τα έως τώρα δεδομένα ιδιαίτερα πολύπλοκο.

Ήδη στην Αθήνα βρέθηκαν για μία ακόμη φορά τους τελευταίους μήνες εκπρόσωποι της Naval Group, κατασκευάστριας εταιρίας των φρεγατών Belhara για συζητήσεις με το Πολεμικό Ναυτικό και τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος έθεσε εκ νέου το ζήτημα στην τελευταία του επικοινωνία με την Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί και πλέον βρισκόμαστε εν αναμονή νέας Γαλλικής πρότασης με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα αφορά τέσσερα και όχι δύο καινούργια πλοία με στόχο να πέσει το κόστος αλλά να περιέχει και την απαραίτητη για το Πολεμικό Ναυτικό ενδιάμεση λύση.

Μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 το Πολεμικό Ναυτικό και η ΓΔΑΕΕ θα συγκεντρώσει όλες τις προτάσεις προκειμένου να ληφθεί η οριστική απόφαση εάν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για λύση-πακέτο όπως επιθυμεί η Αθήνα ή πλέον το ζήτημα της απόκτησης καινούργιων πλοίων θα διαχωριστεί τόσο από την ανάγκη για παραχώρηση μεταχειρισμένων πλοίων, την αναβάθμιση των τεσσάρων ΜΕΚΟ και την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων.

Αν δεν υπάρχει πλήρης πρόταση που να καλύπτει το Πολεμικό Ναυτικό για τα πλοία τα οποία επιθυμεί να αποκτήσει με προτεραιότητα φυσικά στα καινούργια αφού θα αποκτηθούν για να καλύψουν ανάγκες για τις επόμενες δεκαετίες η γραμμή αλλάζει. Και δεν αποκλείεται να αναγκαστεί να προχωρήσει ακόμα και σε ανοιχτό διαγωνισμό αφού δεν θα έχει άλλη επιλογή με κίνδυνο φυσικά να χαθεί πολύτιμος χρόνος.


σχετικα αρθρα