current views are: 11

26 Ιανουαρίου 2021
Δημοσίευση05:13

Μετά τα Rafale έρχονται οι φρεγάτες: Εν αναμονή της Γαλλικής πρότασης – Το ψηφιακό πλοίο που αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο

Το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. για τα πλοία και περίπου σε 1,5 δισ. για οπλισμούς και την συντήρηση τους. Επιπλέον η Ελλάδα θέτει ως προϋπόθεση της 3 από τα 4 αυτά πλοία να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

Δημοσίευση 05:13’

Το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. για τα πλοία και περίπου σε 1,5 δισ. για οπλισμούς και την συντήρηση τους. Επιπλέον η Ελλάδα θέτει ως προϋπόθεση της 3 από τα 4 αυτά πλοία να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

Μπορεί να έπεσαν οι υπογραφές για την προμήθεια των υπερσύγχρονων γαλλικών μαχητικών Rafale ωστόσο αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Σειρά παίρνουν οι φρεγάτες, καθώς όπως αποκάλυψε η υπουργός Άμυνας της Γαλλίας Φλοράνς Παρλί, τις επόμενες ημέρες έρχεται και η πρόταση για την προμήθεια τεσσάρων πλοίων.

Όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, η πρόταση αφορά δύο φρεγάτες, με αεράμυνα περιοχής, δηλαδή με την διαμόρφωση Belh@rra που έχει χτιστεί με τις προδιαγραφές του πολεμικού ναυτικού και δύο φρεγάτες  πολλαπλών ρόλων FDI.

Το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. για τα πλοία και περίπου σε 1,5 δισ. για οπλισμούς και την συντήρηση τους. Επιπλέον η Ελλάδα θέτει ως προϋπόθεση της 3 από τα 4 αυτά πλοία να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

Η ενδιάμεση λύση

Από εκεί και πέρα, η Ελλάδα θέλει ταυτόχρονα πλοίο ενδιάμεση λύσης και σύμφωνα με πληροφορίες η γαλλική πρόταση κάνει λόγο για 2 φρεγάτες La Fayette, οι οποίες πριν μας δοθούν θα εκσυγχρονιστούν και φαίνεται πως καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες που έχει σε αυτή τη φάση η χώρα μας.

Ταυτόχρονα η Ελλάδα ζητά τον εκσυγχρονισμό των 4 ΜΕΚΟ, των φρεγατών που βρίσκονταν στην Ανατολική Μεσόγειο, όλο αυτό το διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση η πρόταση θα αξιολογηθεί αναλυτικά μόλις έρθει στα χέρια των Ελλήνων επιτελών σε κάθε περίπτωση πάντως το 2021 φαίνεται πως θα είναι «χρονιά πολεμικού ναυτικού» με τις όποιες πρωτοβουλίες να αναμένεται να ληφθούν εντός των επόμενων μηνών.

Το ψηφιακό πλοίο που αλλάζει τα δεδομένα

Ως προς τη Belh@rra, οι Γάλλοι έχουν σχεδιάσει ένα 100% ψηφιακό  πλοίο έως και την τελευταία του βίδα όπως λένε χαρακτηριστικά. Κάθε κομμάτι της φρεγάτας «χτίζεται» αρχικά σε 3D περιβάλλον και στη συνέχεια αυτό θα μεταφερθεί στο ναυπηγείο. Εντυπωσιακό είναι ότι κάθε εξάρτημα και σύστημα του πλοίου θα βρίσκεται σε ψηφιακή μορφή μέσα στους υπολογιστές. Με ειδικά γυαλιά που θα φοράει το τεχνικό προσωπικό και θα κινείται στους χώρους της φρεγάτας θα βλέπει και θα ελέγχει σε 3D διάσταση όλες τα συστήματα, από τις σωληνώσεις και τις μηχανές έως τα ηλεκτρονικά αλλά και θα εντοπίζει με ειδικό χρωματισμό στη συσκευή όλες τις βλάβες πάνω στο πλοίο.

Όλες οι λειτουργίες για τη ναυτιλία, τις επικοινωνίες, τα ραντάρ και τα όπλα θα ρυθμίζονται από  δύο Data Center  τα οποία θα αποτελούν την «καρδιά» αλλά και το «μυαλό» του καραβιού. Στα πρότυπα της φρεγάτας Fremm και η Belh@rra χωρίζεται ουσιαστικά στη μέση. Με διπλά συστήματα στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του πλοίου ώστε να συνεχίζει να πλέει και να «πολεμά» ακόμα και εάν ένα τμήμα της φρεγάτας χτυπηθεί και τεθεί εκτός. Σε κάθε απειλή θα υπάρχει ηλεκτρονικό αντίδοτο, ακόμα και από «κυβερνοεπίθεση» έχουν  φροντίσει να θωρακίσουν το πλοίο ισχυρίζονται οι Γάλλοι μηχανικοί.


σχετικα αρθρα