current views are: 11

22 Φεβρουαρίου 2021
Δημοσίευση08:03

Γαλλογερμανικός «πόλεμος» για τις φρεγάτες της Ελλάδας: Έξι προτάσεις από τη Γερμανία, αντεπίθεση με Belharra από το Παρίσι

Αυξάνονται διαρκώς οι μνηστήρες για τις νέες ελληνικές φρεγάτες. Οι χώρες που έχουν μπει στο κόλπο για το επόμενο πλοίο «ραχοκοκαλιά» του ελληνικού στόλου.

Δημοσίευση 08:03’

Αυξάνονται διαρκώς οι μνηστήρες για τις νέες ελληνικές φρεγάτες. Οι χώρες που έχουν μπει στο κόλπο για το επόμενο πλοίο «ραχοκοκαλιά» του ελληνικού στόλου.

Κορυφώνονται οι διεργασίες για την απόκτηση νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό με αρκετές χώρες να έχουν παρουσιάσει ενδιαφέρουσες προτάσεις που αξιολογούνται από τους αρμόδιους προκειμένου να καταλήξουν στην καλύτερη δυνατή λύση.

Για τα πλοία που θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού στόλου τα επόμενα χρόνια ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και Ισπανία και Ιταλία.

Ωστόσο, η επανεμφάνιση της Γαλλίας με την προσφορά τεσσάρων φρεγατών Belharra σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ έχει αποκτήσει περισσότερους οπαδούς στο Πολεμικό Ναυτικό. Πάντως η ενδιάμεση λύση λείπει και από αυτό το πακέτο, καθώς η Naval Group δεν μπορεί να παρέμβει, κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει με τη Lockheed Martin στην αμερικανική πρόταση.

Την ίδια ώρα, στο παιχνίδι έχουν μπει δυναμικά οι Γερμανοί. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται «Το Βήμα», η γερμανική πλευρά έχει καταθέσει μία λίστα έξι διαφορετικών προτάσεων, με κόστος που εκκινεί από 3,5 δισ. ευρώ και προσεγγίζει τα 6 δισ. ευρώ, που συνδυάζουν α) την πώληση τεσσάρων φρεγατών Α200 ή Α300, β) την ενεργοποίηση της option για ακόμη δύο υποβρύχια, είτε τύπου 209 είτε τύπου 214 με αναερόβια πρόωση (ΑΙΡ), γ) τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων ΜΕΚΟ. Το πρόβλημα με τη γερμανική πρόταση είναι κατά βάση πολιτικό, ενώ οι προτάσεις από Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία παρουσιάζουν ανάλογα προβλήματα. Η δε ολλανδική πρόταση της εταιρείας Damen περιλαμβάνει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά προς το παρόν δεν συζητείται ευρέως. Στην εξίσωση των φρεγατών εμφανίστηκαν και οι Ιταλοί προσφέροντας 4 φρεγάτες Fremm, όπως έγραψε πρόσφατα η «Καθημερινή».

Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα, οι εταιρείες Fincantieri και Leonardo (οπλικά συστήματα) προσφέρουν τέσσερις φρεγάτες τύπου FREMM με πλήρεις δυνατότητες (αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακός πόλεμος), ακριβώς όπως οι οκτώ που αποτελούν αυτή τη στιγμή την αιχμή του δόρατος του ιταλικού Ναυτικού.

Η σχεδίαση FREMM της Fincantieri είναι ήδη αρκετά επιτυχημένη, καθώς αποτελεί και το πλοίο αναφοράς για τον νέο τύπο αμερικανικών φρεγατών FFGX. Ιταλικές FREMM προμηθεύτηκε πρόσφατα και το αιγυπτιακό Ναυτικό. Η είσοδος των Ιταλών στη λίστα των ενδιαφερομένων για την προώθηση φρεγατών, μάλιστα με μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση, υποδηλώνει ότι η πρόθεση της Αθήνας να «ανοίξει» το πεδίο των προσφορών, προκειμένου να επιτύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αποδίδει καρπούς. Η συνεργασία της Αθήνας με ιταλικές εταιρείες θα αυξηθεί εκ των πραγμάτων, καθώς, για παράδειγμα, τα δέκα αεριωθούμενα που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη της Καλαμάτας σε Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης είναι τα M-346 της Leonardo.


σχετικα αρθρα