current views are: 18

12 Σεπτεμβρίου 2021
Δημοσίευση11:33

Διπλό «μπάσιμο» των ΗΠΑ στη «ναυμαχία» για τις φρεγάτες: Με «HF2» και «Constellation» δελεάζουν το Πολεμικό Ναυτικό – Κρύος ιδρώτας στην Τουρκία

Ταραχή στην Τουρκία για τις νέες φρεγάτες του Στόλου. Τα ισχυρά πλεονεκτήματα της «Hellenic Frigate 2». Τα χαρακτηριστικά της πανίσχυρης και πάνοπλης «Constellation».
 

Δημοσίευση 11:33’

Ταραχή στην Τουρκία για τις νέες φρεγάτες του Στόλου. Τα ισχυρά πλεονεκτήματα της «Hellenic Frigate 2». Τα χαρακτηριστικά της πανίσχυρης και πάνοπλης «Constellation».
 

Διπλό μπάσιμο στη «ναυμαχία» για τις νέες φρεγάτες του Στόλου κάνουν οι Αμερικανοί ρίχνοντας στο τραπέζι την πρόταση με την HF2 (Hellenic Frigate 2), ενώ το ελληνικό ενδιαφέρον μπορεί να κινήσει και η φρεγάτα FFG(X) «Constellation Class».

Με τα δύο αυτά «όπλα» οι ΗΠΑ είναι πιθανό να αποκτήσουν προβάδισμα και να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές από Γαλλία, Ιταλία και Ολλανδία.

Τα ισχυρά πλεονεκτήματα της «Hellenic Frigate 2»

Στην παρουσίαση της HF2 προς τους εκπροσώπους του αμυντικού τύπου υψηλόβαθμα στελέχη και εκπρόσωποι της εταιρείας έκαναν λόγο για ένα νέο πλοίο το οποίο μεν θα στηρίζεται πάνω στις LCS και στις MMSC αλλά ιδιαίτερα αναβαθμισμένο. «Δύο γενιές μπροστά από την LCS» ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι θα είναι η HF2 με δοκιμασμένα συστήματα τα οποία θα καλύπτουν απόλυτα τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Οι «παιδικές ασθένειες» ξεπεράστηκαν ήταν η χαρακτηριστική φράση. Σε ερώτηση πάντως για τα προβλήματα στο σύστημα πρόωσης του πλοίου τονίστηκε ότι οι δοκιμές πάνω στο καινούργιο σύστημα οι οποίες έγιναν στην ξηρά( ground testing) ολοκληρώθηκαν και το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν δοκιμές στη θάλασσα για να διαπιστωθεί σε πραγματικές επιχειρησιακές συνθήκες αν το πρόβλημα αποτελεί παρελθόν.

Στο ζήτημα της κατασκευής των τεσσάρων πλοίων για πρώτη φορά αναφέρθηκε ότι η πρώτη Ελληνική HF2,αν οι Αμερικανοί κερδίσουν το πρόγραμμα, θα κατασκευαστεί σε Ιταλικά ναυπηγεία και οι υπόλοιπες τρεις σε Ελληνικά, ανάλογα φυσικά και με τις εξελίξεις στην εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία. Η εγγύτητα της Ιταλίας θα βοηθήσει τόσο στην μεταφορά τεχνογνωσίας όσο και στην πιο γρήγορη εκπαίδευση του προσωπικού των Ελληνικών ναυπηγείων όπως τονίστηκε από την LM.

Οι κατασκευαστές ποντάρουν στη διαλειτουργικότητα των συστημάτων της προτεινόμενης φρεγάτας και στην ομογένεια που θα διαθέτουν με τις ΜΕΚΟ όταν αναβαθμιστούν. Όσον αφορά τον οπλισμό η HF2 θα διαθέτει 11 κελιά για αντιαεροπορικά βλήματα τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης έως και τεσσάρων πυραύλων έκαστο. Ο οπλισμός περιλαμβάνει RAM εγγύς προστασίας με 21 πυραύλους, 8 εκτοξευτές αντιπλοϊκών NSM  και πυροβόλο Strales 76mm. Το ελικόπτερο MH-60 Romeo σε συνδυασμό με το συρόμενο Sonar θα καλύπτει απόλυτα τις ανθυποβρυχιακές αποστολές εκτιμούν οι κατασκευαστές. Πάντως όλες οι Ευρωπαϊκές προτάσεις περιλαμβάνουν στη βασική διαμόρφωση επιπλέον Sonar γάστρας αλλά και τορπίλες.

Όπως ήδη έχει αναφερθεί πλεονέκτημα έως τώρα από την εξονυχιστική αξιολόγηση των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού φαίνεται ότι έχουν εκτός της Αμερικανικής πρότασης,οι Ολλανδικές Sigma, oι Γαλλικές Belhara αλλά και οι Ιταλικές Fremm ενώ στην εξάδα  περιλαμβάνονται τόσο οι Αγγλικές Arrowhead 140 όσο και οι Γερμανικές A200.

Τα χαρακτηριστικά της πανίσχυρης και πάνοπλης «Constellation»

Το Αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι η πρώτη φρεγάτα FFG(X), η οποία αποτελεί έκδοση των ιταλικών FREMM, θα ονομάζεται USS «Constellation» και θα έχει τον αριθμό FFG-62. Πρόκειται για το πέμπτο πλοίο του Αμερικανικού Ναυτικού που θα λάβει το συγκεκριμένο όνομα. Το «Constellation» επικράτησε έναντι του «Agility», το οποίο είχε προτείνει ο Γραμματέας του Αμερικανικού Ναυτικού, Thomas Modly.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι τα συγκεκριμένα πλοία να είναι έτοιμα ταυτόχρονα με την είσοδο σε υπηρεσία των τουρκικών φρεγατών TF-2000. Παράλληλα θα επιδιωχθεί μια ενδιάμεση λύση η οποία έιναι άγνωστο προς το παρόν σε ποια χώρα θα καταλήξει.

Η κλάση Constellation είναι ένα σκάφος με εκτόπισμα 7,291 τόνων, μήκος 151 μέτρων και οπλισμό μεταξύ άλλων ένα εκτοξευτή 32 θέσεων Mark 41 VLS για μια σειρά βλημάτων όπως  RIM-162 ESSM Block 2 ή  RIM-174 Standard ERAM, ενώ εξετάζεται και η τοποθέτηση βλημάτων RIM-66 Standard SM-2 Block 3C.

Σε κάθε κελί του Mk.41 μπορούν να φέρονται ένας (1) SM-2 ή τέσσερις RIM-162 ESSM. Επίσης τα πλοία θα ενσωματώνουν το σύστημα εγγύς άμυνας RAM με 21 βλήματα.  Το σύστημα διαχείρισης μάχης των FFG(X) θα είναι το COMBATSS-21, βασισμένο στο AEGIS, και το σύστημα CEC (Cooperative Engagement Capability), που έχει προηγμένες ικανότητες διεξαγωγής επιχειρήσεων επιφανείας και ανθυποβρυχιακού πολέμου, και το ραντάρ έρευνας αέρος EASR (Enterprise Air Surveillance Radar) της Raytheon τεχνολογίας AESA. Το AN/SPY-6(V)3 EASR είναι ένα εξαιρετικά προηγμένο ραντάρ αντιμετώπισης απειλών αέρος που θα φέρουν και τα νέα αμερικανικά αεροπλανοφόρα.

Το AN/SPY-6(V)3 είναι κατάλληλο για την αντιμετώπιση όλων των απειλών αέρος όπως είναι τα βαλλιστικά όπλα, οι πύραυλοι τεχνολογίας Cruise, τα βλήματα κατά πλοίων, αεροσκάφη, UAV κ.ά. Επιπροσθέτως, διαθέτει και ικανότητες ηλεκτρονικού πολέμου με δυνατότητα υποκλοπών και παρεμβολών. Τα πλοία επίσης θα φέρουν το ραντάρ έρευνας επιφανείας AN/SPS-73(V)18. Η ανθυποβρυχιακή σουίτα του πλοίου θα περιλαμβάνει: Σόναρ τρόπιδας AN/SLQ-61 καθώς και σόναρ μεταβλητού βάθους AN/SQS-62 με όλα τα δεδομένα να καταλήγουν και να αναλύονται από το τακτικό σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου AN/SQQ-89F, το οποίο, μέσω συστήματος ζεύξης δεδομένων, θα μπορεί να δεχθεί δεδομένα και από εξωγενή συστήματα όπως είναι τα ελικόπτερα ή τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.

Το ελικοδρόμιο των FFG(X) θα να μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα τύπου MH-60R SeaHawk και UAV τύπου MQ-8C FireScout. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στη διαμόρφωση που έχει επιλέξει το Αμερικανικό Ναυτικό τα πλοία θα φέρουν 16 βλήματα κατά πλοίων τύπου NSM (Naval Strike Missile). Το πυροβόλο που έχει επιλεγεί είναι το Mk.110 των 57 χιλιοστών. Επίσης υπάρχει πρόβλεψη και για την εγκατάσταση λέιζερ ισχύος 150 kW. Το σύστημα πρόωσης των πλοίων είναι τύπου CODLAG με ικανότητα ανάπτυξης μέγιστης ταχύτητας 27 κόμβων (50 χιλιομέτρων την ώρα). Με ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβους (30 χιλιόμετρα την ώρα), η εμβέλεια του πλοίου ανέρχεται στα 6.000 ναυτικά μίλια (11.112 χιλιόμετρα).


σχετικα αρθρα