current views are: 14

23 Νοεμβρίου 2021
Δημοσίευση11:41

Σε νευρική κρίση η Άγκυρα: Rafale στην Κρήτη – Ο Αιγυπτιακός στόλος στον Πειραιά -Το μήνυμα της Αιγύπτου στην Τουρκία και η αποτίμηση της «ΜΕΔΟΥΣΑΣ»

Οι Αιγύπτιοι στέλνουν για πρώτη φορά Rafale στην Ελλάδα σε μια κίνηση τόσο συμβολική αφού δεν συνηθίζουν να στέλνουν τα υπερσύγχρονα Γαλλικά μαχητικά εκτός της χώρας αλλά και ουσιαστική αφού για την HAF η εκπαίδευση με Rafale αποκτά τεράστιο νόημα με δεδομένη την απόκτηση των ‘’ριπών’’ από την Πολεμική μας Αεροπορία.

Δημοσίευση 11:41’

Οι Αιγύπτιοι στέλνουν για πρώτη φορά Rafale στην Ελλάδα σε μια κίνηση τόσο συμβολική αφού δεν συνηθίζουν να στέλνουν τα υπερσύγχρονα Γαλλικά μαχητικά εκτός της χώρας αλλά και ουσιαστική αφού για την HAF η εκπαίδευση με Rafale αποκτά τεράστιο νόημα με δεδομένη την απόκτηση των ‘’ριπών’’ από την Πολεμική μας Αεροπορία.

Δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί η αναβαθμισμένη ‘’ΜΕΔΟΥΣΑ 11’’ και η Αίγυπτος φρόντισε να στείλει διπλό μήνυμα στήριξης στην Ελλάδα και ταυτόχρονα να προκαλέσει νέο νευρικό κλονισμό στην Άγκυρα. Την ώρα που η Ελληνική πολιτική και στρατιωτική ηγεσία αποχωρούσε εμφανώς ικανοποιημένη έπειτα από την εντυπωσιακή επίδειξη-αυλαία της άσκησης, στην 115 Πτέρυγα Μάχης προσγειώνονταν τρία υπερσύγχρονα Αιγυπτιακά μαχητικά Rafale τα οποία πέταξαν από την Αραβική χώρα στην Κρήτη. Ήδη από το αεροπλανοφόρο του Αιγαίου εδώ και μια εβδομάδα επιχειρούσαν στο πλαίσιο της ‘’ΜΕΔΟΥΣΑΣ’’ τρια Mirage 2000 και ακόμη τρία F-16 της Egyptian Air Force. Οι Αιγύπτιοι με τα τρία Rafale αντικατέστησαν τα Mirage και έτσι τα έξι συνολικά αεροσκάφη θα παραμείνουν τουλάχιστον για μια ακόμη εβδομάδα στην Κρήτη και στην 115 Πτέρυγα Μάχης παρά το γεγονός ότι η ‘’ΜΕΔΟΥΣΑ 11’’ ολοκληρώθηκε.

Τα μαχητικά της Egyptian Air Force θα πραγματοποιήσουν τις επόμενες ημέρες μια σειρά από συνεκπαιδεύσεις όχι μόνο με τις δύο Πολεμικές Μοίρες της Σούδας, την 340 ‘’ΑΛΕΠΟΥ’’ και την 343 ‘’ΑΣΤΕΡΙ’’ αλλά συνολικά με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Οι Αιγύπτιοι στέλνουν για πρώτη φορά Rafale στην Ελλάδα σε μια κίνηση τόσο συμβολική αφού δεν συνηθίζουν να στέλνουν τα υπερσύγχρονα Γαλλικά μαχητικά εκτός της χώρας αλλά και ουσιαστική αφού για την HAF η εκπαίδευση με Rafale αποκτά τεράστιο νόημα με δεδομένη την απόκτηση των ‘’ριπών’’ από την Πολεμική μας Αεροπορία. H Αίγυπτος άλλωστε ήταν η πρώτη χώρα η οποία απέκτησε εκτός Γαλλίας το μαχητικό 4,5 γενιάς της Dassault αγοράζοντας 24 αεροσκάφη το 2015 έναντι 5,2 δις δολάρια με τα όπλα τους.

Μαζί τους και για τουλάχιστον μία εβδομάδα θα πετούν και θα συνεκπαιδεύονται με τα ‘’γεράκια’’ της HAF και τα τέσσερα μαχητικά F-16 block 60 των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων τα οποία συμμετείχαν στη ‘’ΜΕΔΟΥΣΑ 11’ και παραμένουν στην Σούδα. Η συνεκπαίδευση των Ελλήνων ιπτάμενων με τις δύο αεροπορίες από Αίγυπτο και ΗΑΕ θα επικεντρωθεί σύμφωνα με πληροφορίες σε σενάρια Air to Air πολέμου ενώ ενδιαφέρον θα έχουν και οι περιοχές οι οποίες θα πετάξουν οι μεικτοί  σχηματισμοί με δεδομένα τα θέματα που συχνά εγείρει η Τουρκία.

Όμως το Κάιρο πέρα από  την αποστολή Rafale,Mirage και F- 16 στην Ελλάδα προχώρησε σε μια ακόμη κίνηση υψηλού συμβολισμού. Η ναυαρχίδα του Αιγυπτιακού Στόλου το εντυπωσιακό ελικοπτεροφόρο Mistral ‘’Nasse r’’ κατέπλευσαν από το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά μαζί με τη επιβλητική φρεγάτα Bergamini ClassENS‘’Be rnees’’ την οποία απέκτησε μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο.

Τα δύο πλοία συμμετείχαν μαζί με ακόμη τρεις Μονάδες Επιφανείας και ένα υποβρύχιο του Αιγυπτιακού Ναυτικού στη ‘’ΜΕΔΟΥΣΑ 11’’ με τα Αιγυπτιακά πλοία να κεντρίζουν όλα τα βλέμματα κατά τη διάρκεια του ναυτικού αποκλεισμού χθες στον κόλπο Χανίων στην περιοχή του Μάλεμε.

Και μόνο τυχαίος δεν είναι έπειτα από όλα αυτά ο εμφανής εκνευρισμός της Τουρκίας η οποία έσπευσε χθες το μεσημέρι να τον εκδηλώσει και έμπρακτα με ένα ζεύγος οπλισμένων F-16 να προχωρά σε μπαράζ υπερπτήσεων πάνω από Παναγιά και Οινούσσες και μάλιστα το ένα μαχητικό να πετά στα 300 μέτρα πάνω από το Ελληνικό φυλάκιο.Με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία πάντως να μην αιφνιδιάζεται αφού τα ‘’γεράκια’’ της HAF βρίσκονταν ήδη πάνω από τις Οινούσσες όταν τα Τουρκικά μαχητικά περνούσαν στο FIR Αθηνών.
 


σχετικα αρθρα