current views are: 12

8 Ιουνίου 2020
Δημοσίευση11:18

«Summer state of mind Theoxaris» : Τι τη θέλεις την καμπάνια;

Μύλος έγινε κυβέρνηση και αντιπολίτευση με αφορμή την καμπάνια για την τουριστική προβολή της Ελλάδας στην εποχή μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Δημοσίευση 11:18’

Μύλος έγινε κυβέρνηση και αντιπολίτευση με αφορμή την καμπάνια για την τουριστική προβολή της Ελλάδας στην εποχή μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Χαμός έγινε με την καμπάνια για την τουριστική προβολή της Ελλάδας.

Για ακόμα μία φορά υπερβολές, «περί όνου σκιάς» το μέγεθος της αντιπαράθεσης.

H Κουμουνδούρου έχει δίκιο που κατηγορεί τους αρμόδιους  στο Υπουργείο για κλοπή του μότο «Greek summer is a state of mind» από διαφήμιση γνωστής εταιρείας αντηλιακών και καλλυντικών. Έχει άδικο ότι κόστισε  32 εκατ. ευρώ, ίσως στην αξιωματική αντιπολίτευση θα πρέπει να είναι περισσότερο προσεκτικοί σε τέτοιους είδους καταγγελίες. Και πολλές φορές χάνει το δίκιο του ο ΣΥΡΙΖΑ όταν δεν είναι καλά διαβασμένος και στις διατυπώσεις τα κάνει λίγο μαντάρα.   

Ναι, η καμπάνια θα μπορούσε να είχε κάτι «δανεικό» ή κλεμμένο άλλωστε συνηθίζεται στην εποχή μας. Αλλά να μας εντυπωσίαζε βρε παιδί μου. Το ερώτημα είναι αν σε αυτήν την  συγκυρία ο Ελληνικός τουρισμός, χρειάζεται καμπάνια; Το Ελληνικό καλοκαίρι είναι από μόνο του διαφήμιση.   

Είτε οι αντιδράσεις είναι δικαιολογημένες, είτε κάποιος βρει επιχειρήματα για να υποστηρίξει το αντίθετο, διαμορφώνεται όμως μία αντιπαράθεση χωρίς περιεχόμενο. Στην ουσία της τουριστικής καμπάνιας, όμως οι δημιουργοί, έχουν μπερδέψει τον τουρισμό με κάτι άλλο. Το πρόβλημα έρχεται από την απάντηση για τις αντιδράσεις σχετικά με μια το διαφημιστικό σποτ το ΕΟΤ, που έδωσε ο δημιουργός του κειμένου του βίντεο, Θανάσης Παπαθανασίου.

Πρώτον παραδέχεται ότι δεν είναι καινούρια ιδέα αλλά χρησιμοποιημένη, ««Η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind. Η εταιρία καλλυντικών την υιοθέτησε πρόσφατα για μια προσφορά της. Σε Ευρώπη και Αμερική η φράση έχει ξαναχρησιμοποιηθεί πολλές φορές».

Το χειρότερο, όμως έρχεται στη συνέχεια, τι μας λέει, θέλει να  «Καθιερώσουμε την έκφραση “Greek Summer” σαν την ανώτερη, την πιο ξεχωριστή μορφή διακοπών στη Μεσόγειο και να βρεθούμε έτσι ένα ποιοτικό σκαλί πάνω από τους ανταγωνιστές μας. Να το κάνουμε brand δηλαδή». Ποιος του είπε ότι το «Ελληνικό καλοκαίρι» δεν είναι το καλύτερο brand εδώ και χρόνια.  

«Το ελληνικό καλοκαίρι δεν είναι απλά ο ήλιος και η θάλασσα» μας λένε στο σποτάκι. Ε…τι να κάνουμε αυτό είναι! Όταν δημιουργήσουμε άλλες υπηρεσίες, έ τότε να τις διαφημίσουμε…Γιατί το χειρότερο είναι να δημιουργείς προσδοκίες και να διαφημίζεις κάτι που δεν υπάρχει.

Ναι είναι απλώς στο μυαλό των δημιουργών της καμπάνιας. Άσε που βάζεις στους ήδη υπάρχοντες πελάτες αμφιβολίες αν τους θέλεις ή όχι, γιατί αυτοί καμιά 30αρια εκατομμύρια-δεν τους λες και λίγους- έρχονται για τον ήλιο και τη θάλασσα.   

Αυτοί που έφτιαξαν την καμπάνια έχουν πάει στη Μύκονο; Στα νησιά; Για να καταλάβουν την κουλτούρα των ελληνικών διακοπών; Ή κάθονται μπροστά από το laptop στο γραφείο και googlάρουν για να βρουν το σύνθημα, το moto που θα κάνει εντύπωση, που θα πουλάει λίγο δήθεν και με μια δόση κουλτούρας.

Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι ο ελληνικός τουρισμός το μόνο θέμα που έχει, δεν είναι αν θέλουν να έρθουν τουρίστες ή η προέλκυση τους, αλλά πως θα έρθουν με ασφάλεια για τους ίδιους και για την Ελλάδα.  

Από την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε η συζήτηση για το άνοιγμα του τουρισμού έπειτα από το lockdown του προηγούμενου τριμήνου, παρατηρείται μία αδυναμία χειρισμού από την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού.

Ο αρμόδιος Υπουργός κ. Θεοχάρης κατάφερε πολλές φορές να δημιουργήσει σύγχυση, φτάσαμε και στα πρόθυρα διπλωματικού επεισοδίου, όπως στην περίπτωση της Ιταλίας. Αρχικώς η χώρα δεν είχε περιληφθεί στην λίστα με τις ασφαλείς προελεύσεις και υπήρξαν αντιδράσεις. Έπειτα ήλθαν δημόσιες ανακοινώσεις του υπουργού Τουρισμού, που προκάλεσαν πολλές απορίες, καθώς οι «ασφαλείς χώρες» μετατράπηκαν σε «ασφαλείς περιοχές». Αφού πρώτα είχε ανακοινώσει και επικίνδυνες ζώνες στα ελληνικά νησιά.   

Το θέμα με τον τουρισμό, δεν είναι η σκέψη κι αν θα μας σκεφτούν αλλά αν θα δημιουργηθούν επιτέλους οι υποδομές και όχι μόνο οι υγειονομικές ώστε να παρέχουμε τις τουριστικές υπηρεσίες με ασφάλεια. Το μυστικό είναι, μένουμε ασφαλείς και στις διακοπές, δεδομένων των συνθηκών και των όσων επιτεύχθηκαν στο υγειονομικό πεδίο, η Ελλάδα απέκτησε υπεραξία. Όλες οι γειτονικές ή ανταγωνιστικές αγορές είναι ουσιαστικά κλειστές: Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία, Αίγυπτος, δεν βρίσκονται καν στην σκέψη κάποιου επίδοξου ταξιδιώτη για εφέτος το καλοκαίρι. Αυτό, όμως, μπορεί να χαλάσει αν το διαχειριστούμε χωρίς έλεγχο και αμετροέπεια. Όπως συμβαίνει με τις τελευταίες εικόνες που έρχονται από τα νησιά και άλλους τουριστικούς προορισμούς με τα μετρά να έχουν πάει κι αυτά διακοπές. Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι εικόνες ταξιδεύουν σε ολόκληρο τον πλανήτη, και μια «στραβή» να γίνει θα έχουμε καταστρέψει όλη την καλή εικόνα που φτιάξαμε.   

Έτσι απλά και χωρίς περιστροφές μάλλον δεν χρειάζεται διαφημιστική καμπάνια για τον τουρισμό ούτε ευκαιρίες για να τσακωθούμε μεταξύ μας. Άλλωστε έχεις το «όπλο», «Summer state of mind Theoxaris». Τι τη θέλεις την καμπάνια;