current views are: 14

1 Νοεμβρίου 2021
Δημοσίευση11:00

Μαρκ Ζάκερμπεργκ: «Να δεις τι σου ‘χω για Meta…»

Ο κατήφορος της μετάλλαξης της ανθρώπινης επικοινωνίας άρχισε το 2009, όταν το Facebook πρόσθεσε το κουμπί “Μου αρέσει”(like).

Δημοσίευση 11:00’

Ο κατήφορος της μετάλλαξης της ανθρώπινης επικοινωνίας άρχισε το 2009, όταν το Facebook πρόσθεσε το κουμπί “Μου αρέσει”(like).

Ο ήχος από τα εκατοντάδες ντρον που πέταγαν στον ουρανό για να μοιράσουν στα σπίτια από ψυγεία και τηλεοράσεις μέχρι παιχνίδια και πίτσες ήταν εκκωφαντικός. Ο ήρωας μας, απογοητευμένος από την ανυπόφορη πραγματικότητα, ανέβηκε στο δωμάτιο του, φόρεσε τα ειδικά γυαλιά, έβαλε τον κωδικό στην οθόνη και αμέσως βρέθηκε στον ψηφιακό κόσμο του που είχε το όνομα «ΟΑΣΙΣ».

Εδώ, το ολόγραμμα του μπορούσε να κάνει πάντα. Από μια απλή βόλτα στα μαγαζιά για να δει τις βιτρίνες, μέχρι ό,τι του πέρναγε από το μυαλό. Για παράδειγμα, μπορούσε να ανέβει μέχρι την κορυφή του Έβερεστ. Να πετάξει δίπλα στον Μπάτμαν. Να κάνει σερφινγκ στην Χαβάη. Η να μετατρέψει τα χρήματα του τραπεζικού λογαριασμού του σε ψηφιακά νομίσματα και ν΄ αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο. Η να παίξει σ΄ ένα πολυτελέστατο καζίνο . Σ΄ αυτόν τον ψηφιακό παράδεισο, ο μόνος που μπορούσε να του βάλει όρια ήταν η φαντασία του…Όχι δεν άρχισα να γράφω κάποιο διήγημα επιστημονικής φαντασίας. Κάποιες σκηνές από την ταινία “Ready Player One” σας περιγράφω, για να σας μιλήσω για το Meta που μας ετοιμάζει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ του Facebook.

Αν μέχρι τώρα το Facebook είναι ένα ψηφιακό ημερολόγιο στο οποίο οι άνθρωποι καταγράφουν με λέξεις, εικόνες και ήχους την καθημερινότητα τους, το Meta φιλοδοξεί να είναι η ίδια η καθημερινότητα τους. Δηλαδή δεν θα νοείται καμμιά ανθρώπινη δραστηριότητα έξω από αυτό. Από την δουλειά, το παιχνίδι και τις συναλλαγές, μέχρι την διασκέδαση, τα ταξίδια τις κοινωνικές συναναστροφές ακόμα και τον έρωτα. Οι μόνες λειτουργίες που θα μπορεί να κάνει ο άνθρωπος εκτός Meta θα είναι να τρώει, να πίνει νερό, να κοιμάται, να κατουράει και να αφοδεύει… Κι αν μέχρι τώρα ο κ. Ζάκερμπεργκ με το Facebook μάζευε κάθε μέρα τα γούστα, τις καταναλωτικές συνήθειες και τις αγοραστικές τάσεις των χρηστών του και τις μετέτρεπε σε χρυσοφόρα πακέτα στατιστικών στοιχείων τα οποία πουλούσε σε διάφορες εταιρείες αντί δισεκατομμυρίων δολαρίων, με το Meta η εταιρεία του αποκτά πλέον το μονοπώλιο της ίδιας της επικοινωνίας των εταιριών με τους πελάτες τους!!! Φαντασθείτε λοιπόν τους τεράστιους τζίρους της και μελλοντικά έσοδα του ιδιοκτήτη της… 

Ο κατήφορος της μετάλλαξης της ανθρώπινης επικοινωνίας άρχισε το 2009. Μέχρι τότε το Facebook ήταν ένας ιστότοπος που επέτρεπε ή να θέλετε προκαλούσε τους ανθρώπους να δημοσιεύουν για τους φίλους τους προσεκτικά διαμορφωμένες εκδοχές της ζωής τους. Το 2009 όμως πρόσθεσε το κουμπί “Μου αρέσει”(like) , φυτεύοντας έτσι τον σπόρο για την μέτρηση της δημοτικότητας του περιεχομένου μιας ανάρτησης. Αυτό ήταν. Η ανθρώπινη επικοινωνία μεταμορφώθηκε σε παράσταση προκειμένου να αποσπάσει ο χρήστης την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποδοχή του κοινού. Στη συνέχεια, προστέθηκε μια άλλη «καινοτομία»: ένας αλγόριθμος που καθόριζε ποιες αναρτήσεις θα έβλεπε ένας χρήστης, με βάση την πιθανότητα αλληλεπίδρασης ενός ατόμου με μια δεδομένη ανάρτηση, υπολογίζοντας τα like που είχε συγκεντρώσει!!! Με άλλα λόγια, καλημέρα χειραγώγηση

Τώρα με το Meta η ανθρώπινη επικοινωνία αλλάζει επίπεδο. Δημιουργείται ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, όπου οι χρήστες μόνο σε αυτό θα μπορούν να λειτουργούν διαδραστικά. Εξάλλου η τεχνολογία υπάρχει. Και τα γυαλιά Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality) για την προσομοίωση ενός πραγματικού η φανταστικού περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή.. Και η τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας ( Augmented Reality) που επιτρέπει την ζωντανή προβολή ενός φυσικού περιβάλλοντος του οποίου όμως η πραγματικότητα είναι επαυξημένη με την προβολή πληροφοριών αλλά και εικονικών προσώπων ή χώρων σχεδιασμένων μέσα έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Και φυσικά και τα κρυπτονομίσματα υπάρχουν για τη μετατροπή του χρήστη σε έναν σίγουρο καταναλωτή!!! Έτσι το Facebook από απλή ψηφιακή ενασχόληση… Metaμορφώνεται στο καθημερινό σύμπαν των χρηστών του. Καλημέρα καινούριε κόσμε…

Κάποιοι λένε πως αυτές οι εξαγγελίες του Ζάκερμπεργκ έγιναν προκειμένου να κοπάσει ο θόρυβος από τις καταγγελίες της Φράνσις Χόγκεν, της ειδικής σε αλγορίθμους υπαλλήλου της Facebook η οποία κατέθεσε στο Κογκρέσο εκατοντάδες απόρρητα ντοκουμέντα που κυριολεκτικά «καίνε» την εταιρεία του. Πιθανόν να είναι κι έτσι.. Το ζήτημα όμως τέθηκε. Η τεχνολογία υπάρχει. Και η αγορά είναι ήδη από καιρό έτοιμη για ένα ψηφιακό μέλλον με «τρελά» κέρδη.

Βλέπετε απέχουμε πολύ από την εποχή που οι άνθρωποι θα καταλάβουν πως η πραγματικότητα , όσο μίζερη και απογοητευτική κι αν είναι , τελικά είναι η μόνη αληθινή πραγματικότητα τους. Ασε, που αυτήν μπορείς να φας κι ένα σπιτικό φαγητό…