current views are: 14

24 Νοεμβρίου 2021
Δημοσίευση13:18

Ο «Ελέφαντας» στο δωμάτιο και ο Σερβετάλης «Ρινόκερος»

Δεν ξέρω αν είναι «άνθρωπος του Θεού» και τον εκπροσωπεί στη γη αλλά σίγουρα δεν είναι γιατρός για να «αντιμετωπίζει» με ιδεολογήματα την πανδημία.

Δημοσίευση 13:18’

Δεν ξέρω αν είναι «άνθρωπος του Θεού» και τον εκπροσωπεί στη γη αλλά σίγουρα δεν είναι γιατρός για να «αντιμετωπίζει» με ιδεολογήματα την πανδημία.

Κάνω μια μικρή παράφραση του παλιού αγγλικού ιδιωματισμού: Elephant in the (living) room. Είναι το πρόβλημα που όλοι κάνουν ότι δεν το βλέπουν, που όμως δεν μπορούν να το αγνοήσουν, γιατί είναι μεγάλο και μες στα πόδια τους. Στην περίπτωση του κορωνοιού δεν είναι όλοι, αλλά μια μειοψηφία που φωνάζει και βρίζει και θέλει να μας μετατρέψει όλους σε «Ρινόκερους».

Η πανδημία σκοτώνει κάθε μέρα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανησυχεί για 700.00 νεκρούς στην Ευρώπη ως την άνοιξη. Και εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε να τον επιβεβαιώσουμε. Στην Ελλάδα κάθε μέρα καίγεται ένα πούλμαν με ανθρώπους και έχει ξεκληριστεί μια πόλη! Τα νοσοκομεία σε ασφυξία, το υγειονομικό προσωπικό έχει ξεπεράσει τα όρια αντοχής και υπάρχει λίστα αναμονής για 16.000 χειρουργεία μόνο στο ΚΑΤ. Αν δεν έχεις covid και δεν πεθαίνεις, κρεβάτι νοσοκομείου δεν βλέπεις αλλά ασχολούμαστε δυο μέρες με την απόφαση ενός ηθοποιού να μην παίξει σε θέατρο μόνο για εμβολιασμένους. Δικαίωμα του να αποφασίζει ότι θέλει για τον εαυτό του όταν ο «Ελέφαντας» είναι στο δωμάτιο και αυτός γίνεται… Ρινόκερος.

Αλλά η ηλιθιότητα του αναμασήματος της καραμέλας του διχασμού ας μην μας την «κερνάει» γιατί δεν θα την πάρουμε. Ούτε θα κάτσω να ακούσω τις περισπούδαστες αναλύσεις του ιδίου και άλλων συναδέλφων του με το μότο, «τέχνη για όλους». Τέχνη για άλλους είναι με φθηνό εισιτήριο και όχι για να κολλήσουμε όλοι! «Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και έχει δημιουργηθεί από τον Θεό με την ελευθερία ακόμη και να τον αρνηθεί. Δεν είμαστε αγέλη. Είμαστε άνθρωποι που αγωνιζόμαστε να φανερώσουμε το πρόσωπό μας. Ένα πρόσωπο μοναδικό, ξεχωριστό. Είμαστε μία κοινωνία προσώπων, όχι αγέλη, που διαχωρίζεται σε εμβολιασμένους και μη. Εύχομαι να μας δώσει ο Θεός τη δύναμη να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν», μας λέει ο ηθοποιός.

Δεν ξέρω αν είναι «άνθρωπος του Θεού» και τον εκπροσωπεί στη γη αλλά σίγουρα δεν είναι γιατρός για να «αντιμετωπίζει» με ιδεολογήματα την πανδημία. Και αν αδυνατεί να μετέχει σε ένα «πιστοποιημένο» ντάνιασμα ανθρώπων», ας πάει να δει το ντάνιασμα στους νεκροθαλάμους και στις εντατικές. Μήπως, όμως, με αυτά που λέει έχει μεταμορφωθεί ο ίδιος σε «Ρινόκερο».

Το έργο που θα πρωταγωνιστούσε, ερμηνεύεται ως αντίδραση και κριτική στην αιφνίδια έξαρση του Φασισμού και του Ναζισμού κατά τα γεγονότα που προηγήθηκαν του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Ρινόκερος είναι θεατρικό έργο γραμμένο από τον Ευγένιο Ιονέσκο το 1959. Το έργο ανήκει στη θεατρική σχολή γνωστή ως Θέατρο του Παραλόγου. Κατά τη διάρκεια των τριών πράξεων του έργου οι κάτοικοι μιας μικρής, επαρχιακής Γαλλικής πόλης μεταμορφώνονται σε ρινόκερους. Μήπως έχει ξεκινήσει η μεταμόρφωση του;
Μήπως κάνει ακριβώς αυτό που αναδεικνύεται από την πένα του Ιονέσκο, ο όχλος, η ψυχολογία της μάζας, η συνήθεια και αποδοχή κάθε τέρατος αλλά και η ευθύνη της προσωπικής αντίστασης; Στην αρχή οι ΝΑΖΙ ήταν μειοψηφία αλλά στη συνέχεια εκμεταλλευόμενοι όλα τα παραπάνω μετέτρεψαν μια Γερμανία σε… Ρινόκερους που αιματοκύλισαν τον κόσμο.

Τι θέλει να συνηθίσουμε τους νεκρούς από τον κορωνοϊό; Να αποδεχτούμε τη συνήθεια του τέρατος-κορωνοιού; Να μην διεκδικήσουμε την ευθύνη της προσωπικής αντίστασης στην ανοησία και την αυτοκτονία; Να παραδοθούμε στον όχλο που βλέπει εχθρούς και νέα τάξη πραγμάτων στα εμβόλια; Να παρασυρθούμε από τη ψυχολογία της μάζας που κάποιοι εκμεταλλεύονται για να βγάλουν λεφτά ή να κάνουν πολιτική καριέρα;

Φοβάμαι ότι αν ο κ. Σερβετάλης κοιταχθεί στον καθρέφτη θα δει τον…Ρινόκερο!