current views are: 13

5 Ιουλίου 2022
Δημοσίευση03:56

Αποκάλυψη Newpost: «Μίλησαν» οι ζωγραφιές της Τζωρτζίνας – Κλινική ψυχολόγος: «Το παιδί ίσως φοβόταν μην συμβεί και σε εκείνη το ίδιο όπως στη Μαλένα και την Ίριδα»

Σύμφωνα με την έκθεση πραγματογνωμοσύνης το παιδί ένιωθε την απειλή του θανάτου μετά το θάνατο της Μαλένας. Μέσα από τις ζωγραφιές προσπαθεί να μιλήσει και να κατανοήσει το θάνατο της αδερφής της.

Δημοσίευση 03:56’

Σύμφωνα με την έκθεση πραγματογνωμοσύνης το παιδί ένιωθε την απειλή του θανάτου μετά το θάνατο της Μαλένας. Μέσα από τις ζωγραφιές προσπαθεί να μιλήσει και να κατανοήσει το θάνατο της αδερφής της.

Η κλινική ψυχολόγος που διορίσθηκε από την 18η τακτική ανακρίτρια κλήθηκε να εξετάσει 4 ζωγραφιές της Τζωρτζίνας. Ζωγραφιές που έκανε το άτυχο παιδί μέχρι λίγους μήνες πριν πάθει την πρώτη ανακοπή και στη συνέχεια την εγκεφαλοπάθεια. Η ειδικός εξέτασε μία προς μία τις ζωγραφιές του παιδιού ενώ ζήτησε και παρέλαβε από τον Μάνο Δασκαλάκη και άλλες ζωγραφιές που υπήρχαν στο σπίτι. Στο σύνολο 40 ζωγραφιές.

Η ανακριτική αρχή ήθελε να  γνωρίζει τον ψυχικό κόσμο του παιδιού και αν με τις ζωγραφιές αποτύπωνε συναισθήματα που δεν τα εκδήλωνε.

Μία από τις ζωγραφιές ήταν εκείνη που γράφει «η μαμά μου σήμερα ξαφνικά έβγαλε ένα τεράστιο ουρλιαχτό». Είναι μια ζωγραφιά όπου το παιδί ζωγραφίζει για πρώτη φορά με στυλό και κάνει τρία αγγελάκια. Τα δύο μέσα σε ένα κύκλο σαν καρδιές που αιωρούνται και το τρίτο αγγελάκι κοντά στα άλλα δύο. Είναι σαφές για την ειδικό ότι πρόκειται για τα τρία κοριτσάκια. Η ζωγραφιά έγινε όταν το παιδί ήταν 7.5 ετών.

Η μητέρα όπως αναφέρει η κλινική ψυχολόγος  στην  συνεδρία μίλησε για αυτή την ζωγραφιά και η περιγραφή της ήταν αρκετά  συγχιτική. Στην αρχή περιέγραψε (η μητέρα) ότι την έφτιαξε η Τζωρτζίνα μετά τον θάνατο της Ίριδας και μετά είπε ότι την έφτιαξε 2-3 μέρες πριν τον θάνατο της Ίριδας, συνδέοντάς το με έναν μεγάλο  καβγά που έγινε με τον σύζυγό της.

Μοιάζει να χρησιμοποιεί στην φράση επιθετικούς προσδιορισμούς με έναν αρκετά ώριμο τρόπο που δεν αποτυπώνεται αντίστοιχα και ανάλογα στο τετράδιο των εκθέσεων του σχολείου της, της αντίστοιχης χρονικής περιόδου. Ο γραφικός χαρακτήρας φαίνεται να διαφέρει από αυτόν των τετραδίων της και τα ίδια γράμματα στην ίδια πρόταση επίσης διαφέρουν μεταξύ τους. Έρχεται σε αντίθεση με τις περιγραφές των δύο γονέων όπου δεν περιέγραψαν την Τζωρτζίνα να κρατά κάποιο ημερολόγιο ή να συνηθίζει να γράφει σκέψεις της στο χαρτί. Μάλιστα ο πατέρας περιέγραψε να μην της αρέσει και πολύ το γράψιμο και το διάβασμα. Επομένως μοιάζει κάτι να διαφοροποιείται και να μην συνδέεται με την εικόνα του παιδιού, όπως αυτή αποτυπώνεται από τους ενήλικες και τα τετράδια της. Επίσης, η ζωγραφιά που ακολουθεί είναι αρκετά πρώιμη σε σχέση με την ηλικία της και τις υπόλοιπες ζωγραφιές της 

Η ειδικός καταλήγει αναλύοντας τα σχέδια του παιδιού

«Αυτή η ζωγραφιά μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι η Τζωρτζίνα βρισκόταν σε μία προσπάθεια να επικοινωνήσει  και να κατανοήσει τον θάνατο πια των δύο αδερφών της και ίσως έναν ακόμη μεγαλύτερο φόβο της ότι ίσως μπορεί αυτή τη φορά να συμβεί το ίδιο και σε εκείνη»

«Ζητούσε στήριξη από τον πατέρα της»

Σε μία από τις τέσσερις ζωγραφιές υπάρχει όπως παρατηρεί η ειδικός η  παρεμβολή ενός ενήλικα  με τα γράμματά του. Είναι η ζωγραφιά που γράφει «η μαμά μου (Τζωρτζίνα)» και «Στην μαμά που πετάει, χρόνια πολλά, σε ευχαριστώ για όλα και είσαι η καλύτερη μαμά του κόσμου!»

«Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε υπό ποιες συνθήκες γράφτηκαν οι φράσεις, εάν δηλαδή ζήτησε από κάποιον ενήλικα να τα γράψει ή κάποιος πήρε την πρωτοβουλία να τα γράψει. Η μητέρα είπε ότι τα έγραψε η δασκάλα του παιδιού « αναφέρει η κλινική ψυχολόγος η οποία εντοπίζει μετά την περιγραφή της μητέρας ότι η ζωγραφιά έγινε μετά το θάνατο της Μαλένας   και πριν τη γιορτή της μητέρας ότι:

« Η μητέρα μάλιστα δεν συνδύασε στη σκέψη και τον λόγο της, τις ζωγραφιές με το πρόσφατο πένθος που καλούνταν να διαχειριστεί η Τζωρτζίνα και όλη η οικογένεια ως προσφορά στην ίδια (τη μητέρα) για  την γιορτή της μητέρας». Σε αυτή τη ζωγραφιά η  όπως λέει η ειδικός η Τζωρτζίνα τοποθετεί  τη μητέρα σε μία απόσταση από την ίδια αναζητώντας το στήριγμα του πατέρα. «Τα χέρια της μητέρας είναι τόσο αχνά  που με δυσκολία φαίνονται και έτσι δεν μπορεί να κρατήσει κανέναν»

«Προσπαθούσε να κατανοήσει το θάνατο της Μαλένας»

Σύμφωνα με την έκθεση πραγματογνωμοσύνης  το παιδί ένιωθε την απειλή του θανάτου μετά το θάνατο της Μαλένας. Μέσα από τις ζωγραφιές προσπαθεί να μιλήσει και να κατανοήσει το θάνατο της αδερφής της. Το παιδί όπως αναφέρεται πριν από το θάνατο της Μαλένας  είχε ένα ψυχισμό επαρκώς οργανωμένο. Στην πορεία όμως δείχνει να υπάρχει μία οπισθοχώρηση παλινδρόμηση.

Η ειδικός αναφέρει:

«Η Τζωρτζίνα ήταν ένα παιδί που είχε την ικανότητα να αποτυπώσει τον εσωτερικό και εξωτερικό της κόσμο στο ιχνογράφημα. Στην αρχή διακρίνουμε ένα ιχνογράφημα που δεν μας ανησυχεί και που στη συνέχεια σταδιακά διακρίνουμε μια παλινδρόμηση, αποτυπώνοντας ίσως τις αγωνίες της σε σχέση με τον θάνατο της Μαλένας αρχικά και στη συνέχεια και της  Ίριδας αλλά και για τη δική της σωματική ακεραιότητα, ζητώντας ένα στήριγμα  στον πατέρα»


σχετικα αρθρα