current views are: 1950

13 Μαρτίου 2023
Δημοσίευση06:58

Αποκλειστικό Newpost – ΟΣΕ: Η αναφορά-καταπέλτης του επιθεωρητή Ασφαλείας Παραδείση για σήραγγα στη διαδρομή Αθήνα-Κόρινθος – Διαβάστε το έγγραφο

Στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και παρά το ξεκάθαρο πλέον μήνυμα της κοινωνίας των πολιτών με τα πολυπληθή συλλαλητήρια του «τέλους της ανοχής», το Newpost επικοινώνησε με τον άνθρωπο που μεταξύ 2018-2019 βρέθηκε επικεφαλής στους ποιοτικούς ελέγχους διασφάλισης εύρυθμης λειτουργίας του ΟΣΕ.

Δημοσίευση 06:58’

Στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και παρά το ξεκάθαρο πλέον μήνυμα της κοινωνίας των πολιτών με τα πολυπληθή συλλαλητήρια του «τέλους της ανοχής», το Newpost επικοινώνησε με τον άνθρωπο που μεταξύ 2018-2019 βρέθηκε επικεφαλής στους ποιοτικούς ελέγχους διασφάλισης εύρυθμης λειτουργίας του ΟΣΕ.

Στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και παρά το ξεκάθαρο πλέον μήνυμα της κοινωνίας των πολιτών με τα πολυπληθή συλλαλητήρια του «τέλους της ανοχής» να συνεχίζουν τη δυναμική τους πορεία ζητώντας να αποδοθεί δικαιοσύνη, το Newpost επικοινώνησε με τον άνθρωπο που μεταξύ 2018-2019 βρέθηκε επικεφαλής στους ποιοτικούς ελέγχους διασφάλισης εύρυθμης λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, Αλέξανδρο Παραδείση.

Αφορμή της επικοινωνίας στάθηκε μία ανάρτηση του κ. Παραδείση στο Facebook στην οποία ανέφερε εξωφρενικές λεπτομέρειες σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και που αν δεν είχε συμβεί το δυστύχημα των Τεμπών θα φάνταζαν αναληθείς, παρότι το «γεμάτο» με θέσεις υψηλής ευθύνης βιογραφικό του δύσκολα θα επέτρεπε περιθώρια για παρερμηνείες.

Αίσθηση προκαλεί η αναφορά του ότι το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου των ελληνικών σιδηροδρόμων, είναι «κατεστραμμένο, απαξιωμένο και σκυλεμένο», ότι «δέντρα και θάμνοι κλείνουν τις εξόδους διαφυγής στα τούνελ» πως «το σύστημα επικοινωνίας των αμαξοστοιχιών με τους εργαζόμενους επί των γραμμών δε λειτουργεί με αποτέλεσμα αυτοί να πρέπει να γνωρίζουν τα δρομολόγια από μνήμης για να προστατεύονται».
Ο έμπειρος πραγματογνώμονας ανέφερε ακόμη ότι αναλαμβάνοντας την ανάθεση του ΟΣΕ το 2018 γνώριζε ότι θα αντιμετωπίσει τεχνικές παθογένειες αλλά δεν περίμενε σε καμία περίπτωση να βρει την κατάσταση που βρήκε. Χαρακτηριστικά δήλωσε ότι μετά τους πρώτους ελέγχους που αυτός και η ομάδα του διεξήγαγαν στις σήραγγες της Κορίνθου, επέλεγε να ταξιδεύει στα τελευταία βαγόνια των συρμών φοβούμενος αυτό που αποκάλεσε «νομοτελειακό» κι ας είχε λόγω ιδιότητας εισιτήρια πρώτης θέσης από την εταιρία.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε και η αναφορά του στο γεγονός ότι οι αεροτουρμπίνες των σηράγγων δεν λειτουργούσαν (ούτε λειτουργούν ακόμη) κάτι το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει θάνατο από ασφυξία ακόμη και σε μια απλή περίπτωση ακινητοποίησης αμαξοστοιχίας μέσα σε αυτές.

Ο κ. Παραδείσης φρόντισε να συνοδεύσει τις αναφορές του με μια σειρά τεκμηρίων και εγγράφων τα οποία βρίσκονται στη διάθεση του Newpost. Ένα από αυτά είναι και η «Έκθεση Αυτοψίας» ή αλλιώς «Έντυπο επιθεώρησης διορθωτικών-προληπτικών ενεργειών» της Γραμμής Αθήνα – Κόρινθος το οποίο κατέθεσε στον ΟΣΕ ως ανάδοχος από την εταιρία επόπτης ασφαλείας, τον Μάιο 2019. Παρότι η σύμβαση έργου μεταξύ ΟΣΕ και Παραδείση είχε ανανεωθεί μόλις μια εβδομάδα πριν την κατάθεση του συγκεκριμένου εγγράφου, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι λίγες ημέρες μετά από την κατάθεση η σύμβαση μεταξύ τους διεκόπη με ευθύνη της εταιρίας. Αίσθηση ακόμη προκαλεί το γεγονός της ύπαρξης ονομάτων μέσα στα έγγραφα που έθεσε στη διάθεσή μας ο κ. Παραδείσης, ονόματα που συγκυριακά συναντάμε σε θέσεις-κλειδιά πίσω από ακόμη μία τραγωδία που έπληξε προ σχεδόν 13 ετών το πανελλήνιο.


σχετικα αρθρα