Βάσεις 2016: Σε ποιες σχολές υπάρχει άνοδος και σε ποιες πτώση – Όλα τα αποτελέσματα
Μεικτή εικόνα παρουσιάζουν οι φετινές βάσεις, με τα παιδαγωγικά τμήματα και τις θεωρητικές σχολές να σημειώνουν μείωση και τις σχολές του τομέα της Υγείας αύξηση.
Μεικτή εικόνα παρουσιάζουν οι φετινές βάσεις, με τα παιδαγωγικά τμήματα και τις θεωρητικές σχολές να σημειώνουν μείωση και τις σχολές του τομέα της Υγείας αύξηση.
Μεικτή εικόνα παρουσιάζουν οι φετινές βάσεις, με τα παιδαγωγικά τμήματα και τις θεωρητικές σχολές να σημειώνουν μείωση και τις σχολές του τομέα της Υγείας αύξηση.
Την ίδια ώρα, ένα στα τέσσερα τμήματα των ΑΕΙ της χώρας φέτος θα δεχτεί φοιτητές με βαθμολογίες «κάτω από την βάση». Επιπλέον, εντυπωσιακό είναι το στοιχείο πως φέτος στα ΤΕΙ μπήκε φοιτητής με βαθμό 1,5 «κάτω από τη βάση» (Μηχανολόγων Μηχανικών και Βιομηχανικού Σχεδιασμού Κοζάνης με βάση εισαγωγής τα 1.560 μόρια) και στα ΑΕΙ με βαθμό 5 (στο τμήμα Ιταλικής Γλώσσας της Αθήνας με βάση 5.200 και στο τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου με 5.941).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων ανήλθε στο 69,14%, καθώς απόλυση τους συνολικά 105.548 υποψήφιους όλων των κατηγοριών, εισήχθησαν οι 72.973. Επίσης, μείωση σημείωσαν τα τμήματα, όπως είναι οι Αρχιτεκτονικές σχολές και τα τμήματα μουσικών σπουδών, στα οποία απαιτούνταν εξετάσεις ειδικών μαθημάτων, καθώς αρκετοί ήταν οι υποψήφιοι που δεν πέρασαν το όριο της βάσης που χρειάζεται. Ακόμη, αύξηση παρατηρείται στις βάσεις των πολυτεχνικών τμημάτων, ενώ στα ΤΕΙ παρατηρείται κυρίως μείωση.
«Η φετινή χρονιά ήταν χρονιά ανατροπών, καθώς σημειώθηκαν πολλές αυξομειώσεις στις βάσεις», σχολίασε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Στράτος Στρατηγάκης. «Οι φετινές βάσεις δεν συμβαδίζουν με τις περσινές, λόγω του διαφορετικού συστήματος που ίσχυσε φέτος», πρόσθεσε ο κ. Στρατηγάκης, εξηγώντας ότι υπήρξαν τμήματα που είχαν ελάχιστη διαφορά με πέρυσι και παράλληλα, 154 τμήματα είχαν διαφορά μεγαλύτερη των 1.000 μορίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, οι περισσότεροι υποψήφιοι που δεν εισήχθησαν σε κάποια σχολή (μη εισαχθέντες) προέρχονταν από τον τομέα των ανθρωπιστικών σπουδών. Αυτό εξηγείται και από το γεγονός ότι οι υποψήφιοι που επιλέγουν τις θεωρητικές σχολές είναι πολύ περισσότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις. Οι υποψήφιοι του δεύτερου και του τρίτου πεδίου (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και Επιστήμες Υγείας και Ζωής) βγήκαν κερδισμένοι, καθώς ήταν λιγότεροι σε αριθμό και άρα είχαν περισσότερες πιθανότητες εισαγωγής εξαρχής.
Πάντως, η μη εισαγωγή σε κάποιο τμήμα της τριτοβάθμιας δεν αποτελεί απαραίτητα αποτυχία. Όπως ανέφερε η προϊσταμένη γενικής διεύθυνσης στρατηγικού σχεδιασμού, προγραμματισμού και ηλεκτρονικής του ΥΠΠΕΘ, Καλομοίρα Μαρούγκα, η μη-εισαγωγή είναι πολλές φορές αποτέλεσμα επιλογών των υποψηφίων, αφού φέτος υπήρξε και περίπτωση μη εισαχθέντος υποψηφίου που είχε συγκεντρώσει 18.000 μόρια, αλλά δήλωσε μόνο ιατρικές σχολές.
Εξάλλου, από τους επιτυχόντες υποψήφιους, οι 30.929 είναι κορίτσια και οι 27.526 αγόρια, ενώ 10.624 ήταν οι υποψήφιοι που εισήχθησαν στην σχολή της πρώτης τους προτίμησης. Επιπλέον, οι υποψήφιοι που είχαν δηλώσει και εξετάστηκαν σε πέμπτο μάθημα, ούτως ώστε να έχουν επιλογή ενός επιπλέον επιστημονικού πεδίου ήταν 35.653. Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι ότι οι θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ που έμειναν κενές είναι μόλις 621 στην επικράτεια.
Τη χαμηλότερη βάση στα πανεπιστήμια έχει το τμήμα Γεωγραφίας του πανεπιστημίου Αιγαίου με 5.941 μόρια, ενώ στα ΤΕΙ, τη χαμηλότερη βάση έχει το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών και βιομηχανικού σχεδιασμού του ΤΕΙ Κοζάνης με 1.560 μόρια.
Πιο συγκεκριμένα, για τις παιδαγωγικές σχολές, η μεγάλη πτώση των βάσεων αιτιολογείται από το γεγονός ότι αποτέλεσαν ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο και χρειαζόταν να εξεταστεί ο υποψήφιος σε επιπλέον μάθημα, κάτι που, μαζί με τη μειωμένη προοπτική άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης, οδήγησε σε μείωση της ζήτησης των σχολών αυτών. Ενδεικτικό της μείωσης, είναι η βάση του Παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Αιγαίου, στη Ρόδο, στα 9.887 μόρια. «Τα παιδιά που μπαίνουν σε αυτές τις σχολές μπαίνουν με αρκετές γνωστικές ελλείψεις και αυτό δεν είναι ό,τι καλύτερο», σχολίασε ο κ. Στρατηγάκης.
Σχετικά με τις νομικές σχολές, η νομική Αθηνών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, κερδίζοντας μόλις 6 μόρια, ενώ νομική Θεσσαλονίκης και Κομοτηνής σημείωσαν πτώση 120 και 137 μορίων αντίστοιχα.
Οι οικονομικές σχολές σημείωσαν πτώση, επίσης λόγω μειωμένης ζήτησης κατά την παρούσα συγκυρία, της οικονομικής κρίσης, ενώ οι πολυτεχνικές σχολές σημείωσαν μικρή άνοδο, όπως και οι σχολές μαθηματικών και φυσικών σπουδών.
Όσον αφορά στις Ιατρικές σχολές, λόγω καλών επιδόσεων σε φυσική και χημεία, οι βάσεις παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και σημείωσαν αύξηση. Σύμφωνα με την κ. Μαρούγκα, 13.000 ήταν οι υποψήφιοι που είχαν επιλέξει το πεδίο των επιστημών Υγείας. «είχαμε 13.000 παιδιά που διεκδικούσαν αυτές τις θέσεις, είχαμε πολύ υψηλή επίδοση και λόγω των βαθμολογικών αποτελεσμάτων, είχαμε μεγάλη εκτόξευση των βάσεων διότι η βαθμολογική τους επίδοση στα μαθήματα ηυξημένης βαρύτητας ήταν πάρα πολύ μεγαλύτερη από την περσινή», τόνισε χαρακτηρίζοντας αναμενόμενη την αύξηση των βάσεων στα τμήματα αυτά. Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα εκτιμά ο κ. Στρατηγάκης, το πτυχίο της Ιατρικής θεωρείται από πολλούς «διαβατήριο» για επαγγελματική αποκατάσταση στο εξωτερικό και για αυτό παραμένει υψηλή και η ζήτηση των ιατρικών σχολών.
Ακόμη, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση του νεο-ιδρυθέντος τμήματος μουσουλμανικών σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο αν και προσέφερε 30 θέσεις, αποτέλεσε προτίμηση 2.800 υποψηφίων.
Φίλης: Το παρόν σύστημα των Πανελληνίων έχει εξαντλήσει τη δυναμική του
Για την ανάγκη νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έκανε λόγο ο Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου.
Όπως είπε ο κ. Φίλης:
Έχουμε συνείδηση ότι το σύστημα των εισαγωγικών για τα Πανεπιστήμια έχει εξαντλήσει τη δυναμική του και στηρίζεται, δυστυχώς, σε μία παγκόσμια πρωτοτυπία που είναι η υποβάθμιση του σχολείου και η ενίσχυση της παράλληλης εκπαίδευσης, πράγμα που σημαίνει μία περαιτέρω οικονομική αιμορραγία της οικογένειας. Εργαζόμαστε, μέσω και του εθνικού διαλόγου, για να υπάρξει, χωρίς βιασύνη αλλά και χωρίς μεγάλες αναβολές, ένα νέο σύστημα επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα αναβαθμίζει το σχολείο. Συνεπώς το νέο σύστημα προϋποθέτει μια αναμόρφωση του Λυκείου και κυρίως των δύο μεγαλυτέρων τάξεων του Λυκείου. Επί πλέον η ευθύνη επιλογής για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα αποδίδεται στο σχολείο και όχι σε άλλα σχήματα εκτός του σχολείου.
«Αυτή είναι η φροντίδα μας, αυτός είναι ο σχεδιασμός μας και την κατάλληλη στιγμή μέσα από διάλογο και χωρίς να αιφνιδιάζουμε θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε και στις αποφάσεις», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας.
Δείτε εδώ αναλυτικά τις βάσεις για εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
ολες οι ειδησεις
- Ο Γιάννης Κότσιρας στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ;
- Ανάλυση POLITICO: «Γι’ αυτούς τους λόγους η Ουκρανία χάνει τον πόλεμο με τη Ρωσία»
- Η δύναμη της φύσης: 142 λίτρα νερό ανά τετραγωνικό μέτρο χτύπησαν το Ντουμπάι μέσα σε μία μέρα
- UEFA: «Δεν υπάρχει κανένα θετικό δείγμα ντόπινγκ σε ποδοσφαιριστή» – Στην δικαιοσύνη ο Ιωαννίδης για την παραπληροφόρηση
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr