current views are: 96

28 Μαρτίου 2023
Δημοσίευση20:06

Δίκη για το Μάτι: «Ζητήθηκε η άδεια του Ν. Τόσκα για τη διαχείριση των εναέριων μέσων» λέει ο πραγματογνώμονας

Από τις συνομιλίες αυτές, προκύπτει, όπως κατέθεσε ο κ. Λιότσιος ότι ζητήθηκε η άδεια του Ν. Τόσκα για τη διαχείριση των εναέριων μέσων

Δημοσίευση 20:06’
Μάτι

Από τις συνομιλίες αυτές, προκύπτει, όπως κατέθεσε ο κ. Λιότσιος ότι ζητήθηκε η άδεια του Ν. Τόσκα για τη διαχείριση των εναέριων μέσων

Αποφασιστικό λόγο για τη διαχείριση των εναέριων πυροσβεστικών μέσων στο Μάτι, είχε ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, σύμφωνα με το δικαστικό πραγματογνώμονα Δημήτρη Λιότσιο ο οποίος, καταθέτοντας για 14η μέρα, επικαλέστηκε συνομιλίες που περιλαμβάνονται στη δικογραφία για τη φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου του 2018.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ από τις συνομιλίες αυτές, προκύπτει, όπως κατέθεσε ο κ. Λιότσιος ότι ζητήθηκε η άδεια του Ν. Τόσκα για τη διαχείριση των εναέριων μέσων. Στις συνομιλίες αναφέρεται «Θα σου πω τώρα. Θα ρωτήσω τον υπουργό», εξήγησε ο κ. Λιότσιος, ο οποίος αναρωτήθηκε αν «έχει αρμοδιότητα ο υπουργός να παρεμβαίνει σε επιχειρησιακό επίπεδο».

Ο κατηγορούμενος πρώην διοικητής του ΕΣΚΕ Ιωάννης Φωστιέρης, είπε πως από τη στιγμή που είναι παρούσα η φυσική και η πολιτική ηγεσία εκείνος δεν διατάζει, δεν μπορεί να επέμβει.
Ιω.Φωστιέρης: Όταν είναι παρούσα η φυσική και η πολιτική ηγεσία αναφερόμαστε στον ανώτερο.

Πρόεδρος: Η πολιτική ηγεσία έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει στο έργο της πυροσβεστικής;

Ιω. Φωστιέρης: Έχει το δικαίωμα. Είναι ο διοικητής.

Πρόεδρος: Γνωρίζει τους κανόνες πυροσβεστικής τέχνης και στρατηγικής για να κάνει ορθή επιλογή;

Ιω. Φωστιέρης: Αν για παράδειγμα πει ότι θα πάνε δυο εναέρια μέσα και δεν υπάρχουν διαθέσιμα, οφείλω να αναφέρω ότι υπάρχει ένα διαθέσιμο εναέριο. Αν συμφωνήσει και ο αρχηγός δίνω εντολή για απογείωση. Είναι μια αλυσιδωτή κίνηση. Αυτά όλα είναι ένα κλειστό κύκλωμα της πολεμικής αεροπορίας. Τις δικές μου συνομιλίες έδωσα αμέσως στους εισαγγελείς. Το δικό τους κομμάτι όμως, η Πολεμική Αεροπορία για λόγους ασφαλείας δεν επιτρέπεται να έχουμε καμία απολύτως παρέμβαση.


σχετικα αρθρα