16 Μαΐου 2026
Δημοσίευση: 10:04'
Τελευταία ενημέρωση: 10:07'

Έρχονται μεγάλες αλλαγές στα κινητά τηλέφωνα από 1η Ιουνίου – Τι θα ισχύει για iOS και Android

Από την 1η Ιουνίου 2026, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανοίγει τον δρόμο για πιο απλή μεταφορά επαφών, φωτογραφιών, μηνυμάτων και εφαρμογών μεταξύ Apple και Android συσκευών.

Δημοσίευση: 10:04’
Τελευταία ενημέρωση: 10:07’
EPA/HANNIBAL HANSCHKE

Από την 1η Ιουνίου 2026, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανοίγει τον δρόμο για πιο απλή μεταφορά επαφών, φωτογραφιών, μηνυμάτων και εφαρμογών μεταξύ Apple και Android συσκευών.

Η αλλαγή κινητού τηλεφώνου αναμένεται να γίνει πολύ πιο εύκολη για εκατομμύρια χρήστες στην Ευρώπη από την 1η Ιουνίου 2026, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά σε νέους κανόνες που υποχρεώνουν τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να απλοποιήσουν τη μεταφορά δεδομένων μεταξύ iPhone και Android συσκευών. Στόχος είναι να μειωθούν τα εμπόδια που μέχρι σήμερα κρατούσαν τους χρήστες «κλειδωμένους» σε συγκεκριμένα οικοσυστήματα.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act – DMA), με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πιέζει για μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα ανάμεσα στις πλατφόρμες και περισσότερη ελευθερία επιλογής για τους καταναλωτές.

Τι αλλάζει στις μεταφορές δεδομένων μεταξύ iPhone και Android

Μέχρι σήμερα, η μετάβαση από Android σε iPhone ή το αντίστροφο συνοδευόταν συχνά από προβλήματα στη μεταφορά δεδομένων, ασυμβατότητες και χρονοβόρες διαδικασίες. Επαφές, ιστορικό μηνυμάτων, φωτογραφίες, ρυθμίσεις εφαρμογών και άλλα προσωπικά δεδομένα δεν περνούσαν πάντα ομαλά στη νέα συσκευή.

Με τις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις, η Apple και η Google καλούνται να δημιουργήσουν πιο ανοιχτά και συμβατά εργαλεία μεταφοράς δεδομένων, ώστε ο χρήστης να μπορεί να αλλάζει συσκευή χωρίς να χάνει σημαντικό περιεχόμενο ή λειτουργίες.

Η νέα διαδικασία θα επιτρέπει τη γρήγορη και άμεση μεταφορά πληροφοριών κατά την πρώτη εγκατάσταση της νέας συσκευής, περιορίζοντας σημαντικά τα τεχνικά εμπόδια που υπήρχαν μέχρι σήμερα.

Γιατί παρεμβαίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί ότι οι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες έχουν δημιουργήσει «κλειστά οικοσυστήματα», τα οποία δυσκολεύουν την αποχώρηση των χρηστών προς ανταγωνιστικές υπηρεσίες ή προϊόντα.

Μετά την καθιέρωση του κοινού φορτιστή USB-C στα smartphones, η Κομισιόν στρέφεται τώρα στη φορητότητα δεδομένων και στη διαλειτουργικότητα συσκευών και υπηρεσιών.

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ελήφθη τον Μάρτιο του 2025, προβλέπει ότι έως την 1η Ιουνίου 2026 η Apple θα πρέπει να κάνει το λειτουργικό σύστημα iOS πιο «ανοιχτό» σε τρίτες συσκευές και υπηρεσίες.

Ποιες νέες λειτουργίες έρχονται στα iPhone

Οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στη μεταφορά δεδομένων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά επίσης μεγαλύτερη συνεργασία του iPhone με συσκευές άλλων εταιρειών.

Ανάμεσα στις βελτιώσεις που εξετάζονται περιλαμβάνεται η δυνατότητα smartwatches εκτός Apple να διαχειρίζονται καλύτερα τις ειδοποιήσεις του iPhone, αλλά και η ταχύτερη σύνδεση με ασύρματα αξεσουάρ τρίτων κατασκευαστών.

Ουσιαστικά, η εμπειρία χρήσης θα πλησιάσει περισσότερο σε εκείνη που προσφέρει σήμερα το οικοσύστημα της Apple αποκλειστικά στις δικές της συσκευές, όπως το Apple Watch και τα AirPods.

Πώς επηρεάζονται οι χρήστες κινητών τηλεφώνων

Για τους καταναλωτές, η αλλαγή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα μπορούν να επιλέγουν πιο εύκολα νέο κινητό χωρίς τον φόβο ότι θα χάσουν δεδομένα ή λειτουργίες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί έτσι να ενισχύσει τον ανταγωνισμό στην αγορά κινητής τηλεφωνίας, δίνοντας περισσότερη δύναμη στους χρήστες και μειώνοντας την εξάρτηση από ένα μόνο οικοσύστημα.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η εξέλιξη αυτή μπορεί να αυξήσει και τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε Apple και Android κατασκευαστές, καθώς η αλλαγή συσκευής θα γίνει λιγότερο περίπλοκη και πιο φιλική προς τον χρήστη.


TOP NEWS

uncached