current views are: 187

16 Μαρτίου 2023
Δημοσίευση12:27

Γέφυρα Σερβίων: Εισαγγελική παρέμβαση και κλείσιμο της κυκλοφορίας – Φωτογραφίες από τις ρωγμές στους τένοντες

Ποιες ενέργειες έχουν γίνει έως σήμερα για την επίλυση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας στην Γέφυρα Σερβίων και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του προβλήματος.

Δημοσίευση 12:27’

Ποιες ενέργειες έχουν γίνει έως σήμερα για την επίλυση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας στην Γέφυρα Σερβίων και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του προβλήματος.

Τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για τη Γέφυρα  Σερβίων διέταξε, έπειτα από τις σοβαρές ρωγμές που εντοπίστηκαν κατά την τεχνική επιθεώρηση, η διευθύνουσα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Κοζάνης.

Συγκεκριμένα ζητά να διερευνηθούν:

Εάν τα μέτρα που έχουν ληφθεί μετά την πρόσφατη διαπίστωση ρωγμών στους τένοντες της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων διασφαλίζουν συνθήκες ασφαλούς χρήσης της γέφυρας ακόμα και για οχήματα μικρότερα των 3,5 τόνων.

Εάν, λόγω των περιορισμών στη χρήση της γέφυρας διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων) από εναλλακτικές διαδρομές, ιδίως στις περιπτώσεις που τα οχήματα αυτά διέρχονται από κατοικημένες περιοχές και

Ποιες ενέργειες έχουν γίνει έως σήμερα για την επίλυση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας στην Γέφυρα Σερβίων και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του προβλήματος.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί και η παραμικρή πιθανότητα κινδύνου κατάρρευσης της γέφυρας η Εισαγγελία ζητά την ολική απαγόρευση της κυκλοφορίας, μέχρι να εξασφαλιστεί ότι η χρήση της δεν ενέχει κανέναν απολύτως κίνδυνο.

\

Υπενθυμίζουμε ότι στη γέφυρα εντοπίστηκαν σοβαρές φθορές και η κυκλοφορία για τα φορτηγά έχει ήδη απαγορευθεί. Μάλιστα, ο Αθανάσιος Βούρας, μηχανικός, προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα αποκάλυψε ότι εδώ και 50 χρόνια που λειτουργεί η Γέφυρα δεν έχουν γίνει έργα συντήρησης.

«Η μόνη συντήρηση αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ήταν η αλλαγή ασφαλτοτάπητα που έγινε πριν από μερικά χρόνια και το κλείσιμο των αρμών που υπήρχαν ανάμεσα στα τμήματα της γέφυρας», διευκρίνισε ο Αθανάσιος Βούρας.

Επειδή κάθε έργο είναι διαφορετική περίπτωση, δεν υπάρχει ένας ενιαίος κανονισμός που ορίζει τα διαστήματα στα οποία πρέπει να γίνεται έλεγχος, εξήγησε ο κ. Βούρας, τόνισε ωστόσο ότι έλεγχοι και συντηρήσεις πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία μπορεί να είναι και διετίες, τριετίες. «Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν και μικρής έκτασης φθορές, οι οποίες μπορούν να επιδιορθωθούν άμεσα και γρήγορα και χωρίς να το καταλάβει και κανένας», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «50 χρόνια είναι πολλά».

Ποιος έχει την υποχρέωση συντήρησης

«Υπάρχουν τα εξής προβλήματα. Το εθνικό οδικό δίκτυο για το οποίο είναι υπεύθυνο το τμήμα μου, είναι ιδιοκτησίας του υπουργείου Μεταφορών. Οι Περιφέρειες έχουν με βάση τον νόμο την υποχρέωση της συντήρησης του δικτύου, το οποίο δίκτυο περιγράφεται από τον νόμο, ότι η στοιχειώδης συντήρηση που είναι υποχρεωμένες να κάνουν οι περιφέρειες είναι η διόρθωση του ασφαλτοτάπητα και τα στοιχεία ασφάλειας της οδού και περιγράφονται μέσα σε εισαγωγικά, στηθαία, πινακίδες και λοιπά», περιέγραψε ο κ. Βούρας.

«Πολύ πρόσφατα, μετά από έγγραφο που έγινε από τη διεύθυνση μας και με απόφαση, αν δεν απατώμαι του Συμβουλίου Επικρατείας πλέον και την ευθύνη για γέφυρες και τα τεχνικά θα την έχουν οι Περιφέρειες. Αυτό έγινε πολύ πρόσφατα. Δηλαδή έχουμε ένα νομικό πλαίσιο το οποίο είναι ολίγον φλου, με αποτέλεσμα κανένας να μην πιάνει την καυτή πατάτα για να κάνει ορισμένες επεμβάσεις», συμπλήρωσε.

Γέφυρα Σερβίων – Φωτογραφίες αποκαλύπτουν τους καταστραμένους τένοντες

Τα σοβαρά προβλήματα στους δύο -από τους συνολικά τέσσερις – τένοντες της γέφυρας Σερβίων απεικονίζουν φωτογραφίες που έρχονται στο «φως» λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση για την απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων λόγω ρωγμών, κατά την τεχνική επιθεώρηση που διεξήχθη πρόσφατα.

Το Kozanimedia δημοσιεύει φωτογραφίες από τους δύο διαβρωμένους τένοντες της γέφυρας και συγκεκριμένα από τον έκτο πρόβολο, όπου φαίνονται τα δύο βασικά ”συρματόσχοινα” να έχουν καταστραφεί, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Οι δύο πρώτες φωτογραφίες δείχνουν το μεγάλο πρόβλημα που διαπιστώθηκε κατά την έναρξη των εργασιών, με την οξείδωση να φαίνεται πως είναι άνω του 50% σύμφωνα με τους ειδικούς, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται η αναλυτική έκθεση με όλες τις λεπτομέρειες.

Ο ένας τένοντας -από τις παρακάτω δυο φωτογραφίες- δείχνει να είναι σε σχετικά καλή κατάσταση καθώς διαθέτει το “περίβλημά” του, αλλά φαίνεται να υπάρχει και στις δυο περιπτώσεις μεγάλο πρόβλημα οξείδωσης, το οποίο γίνεται εμφανές από το σημείο όπου έχει καταρρεύσει η τσιμεντένια επίστρωση.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν ειδικοί και μηχανικοί με τους οποίους επικοινώνησε το Kozanimedia, τα εξωτερικά λεπτά σίδερα δείχνουν να είναι σε σχετικά καλή κατάσταση, ενώ υπογραμμίζουν πως πιθανόν ο κόκκινος σωλήνας που εξέχει να ευθύνεται για την οξείδωση στο σημείο, λόγω εκροής υδάτων.


σχετικα αρθρα