11 Μαΐου 2026
Δημοσίευση: 23:26'

Η Τουρκία παραλαμβάνει πετρέλαιο από τα στρατηγικά αποθέματα των ΗΠΑ λόγω της κρίσης στο Ορμούζ

Οι ΗΠΑ αποδεσμεύουν 172 εκατ. βαρέλια από τα Στρατηγικά Αποθέματα Πετρελαίου

Δημοσίευση: 23:26’
ΑΡΧΕΙΟ- EPA/HOUTHIS MEDIA CENTER HANDOUT — BEST QUALITY AVAILABLE — HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

Οι ΗΠΑ αποδεσμεύουν 172 εκατ. βαρέλια από τα Στρατηγικά Αποθέματα Πετρελαίου

Η Τουρκία αναμένεται να παραλάβει το πρώτο φορτίο πετρελαίου από τα στρατηγικά αποθέματα έκτακτης ανάγκης των ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που επικαλείται το Reuters.

Η εξέλιξη έρχεται την ώρα που οι Ηνωμένες Πολιτείες προχωρούν στην αποδέσμευση 172 εκατομμυρίων βαρελιών από τα Στρατηγικά Αποθέματα Πετρελαίου, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν την εκτίναξη των τιμών του αργού.

Η παγκόσμια αγορά ενέργειας βρίσκεται υπό ισχυρή πίεση, καθώς ο πόλεμος με το Ιράν έχει αναστατώσει την προσφορά, ενώ το κρίσιμο πέρασμα του Στενού του Ορμούζ παραμένει σε μεγάλο βαθμό κλειστό.

Συντονισμένη πρωτοβουλία του IEA

Η αποδέσμευση των αμερικανικών αποθεμάτων εντάσσεται σε συντονισμένη πρωτοβουλία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για τη διάθεση συνολικά 400 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου.

Στόχος είναι να συγκρατηθούν οι αυξανόμενες τιμές και να περιοριστούν οι επιπτώσεις από τη διαταραχή στην παγκόσμια προσφορά.

Οι εξαγωγές από τις ΗΠΑ, τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου στον κόσμο, έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, καθώς η προσφορά σε Ευρώπη και Ασία έχει περιοριστεί. Η εξέλιξη αυτή ενισχύει περαιτέρω τις πιέσεις στις διεθνείς τιμές του αργού.

Μέση Ανατολή: Σκληρή γραμμή από ΗΠΑ και Ιράν – «Είμαστε έτοιμοι για όλα, θα εκπλαγείτε» λέει η Τεχεράνη

Τα δεξαμενόπλοια που κατευθύνονται στην Τουρκία

Σύμφωνα με την Kpler, το δεξαμενόπλοιο aframax North Star, με ελληνική σημαία, φόρτωσε περίπου 680.000 βαρέλια ελαφρού αργού από τις στρατηγικές εγκαταστάσεις Bryan Mound, κοντά στο Texas City.

Το πλοίο αναμένεται να φτάσει στην Αλίαγα της Τουρκίας στα μέσα Μαΐου.

Παράλληλα, το δεξαμενόπλοιο DHT Antelope, με σημαία Χονγκ Κονγκ, φόρτωσε περίπου 1,1 εκατ. βαρέλια αργού Bryan Mound Sour μέσω μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο ανοιχτά του Γκάλβεστον στα τέλη Απριλίου.

Και αυτό το φορτίο αναμένεται να εκφορτωθεί στην Τουρκία έως το τέλος του μήνα.

Φορτία και προς Ευρώπη

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία παρακολούθησης πλοίων, φορτία από τα αμερικανικά στρατηγικά αποθέματα έχουν ήδη κατευθυνθεί προς την Ιταλία και την Ολλανδία.

Η κίνηση δείχνει το μέγεθος της πίεσης που δέχεται η διεθνής αγορά ενέργειας, καθώς χώρες σε Ευρώπη και Ασία αναζητούν εναλλακτικές πηγές προμήθειας εν μέσω της κρίσης.

Η Τουρκία, λόγω γεωγραφικής θέσης και ενεργειακών υποδομών, αναδεικνύεται σε έναν από τους βασικούς αποδέκτες των έκτακτων φορτίων, σε μια περίοδο κατά την οποία η διαθεσιμότητα πετρελαίου και η σταθερότητα των τιμών αποτελούν κρίσιμα ζητήματα για τις διεθνείς αγορές.

Η κρίση στο Ορμούζ αλλάζει τις ροές πετρελαίου

Το Στενό του Ορμούζ αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα περάσματα για τη μεταφορά πετρελαίου παγκοσμίως. Η μερική διακοπή της λειτουργίας του έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στις αγορές, καθώς οποιαδήποτε παρατεταμένη εμπλοκή μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των τιμών.

Η αποδέσμευση στρατηγικών αποθεμάτων από τις ΗΠΑ και η ευρύτερη πρωτοβουλία του IEA αποτελούν προσπάθεια να σταλεί μήνυμα σταθεροποίησης.

Ωστόσο, όσο η κρίση με το Ιράν συνεχίζεται και το Ορμούζ παραμένει ουσιαστικά μπλοκαρισμένο, η ενεργειακή αγορά θα κινείται σε καθεστώς υψηλής αβεβαιότητας.


TOP NEWS

uncached