current views are: 112

16 Μαρτίου 2023
Δημοσίευση17:55

Η τραγωδία στα Τέμπη και οι πολιτικές προεκτάσεις – Ο Παππάς, ο Γεραπετρίτης και η κόντρα για την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα

Βολές εκατέρωθεν, 15 μέρες μετά το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη

Δημοσίευση 17:55’
Τέμπη

Βολές εκατέρωθεν, 15 μέρες μετά το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη

Τον ισχυρισμό του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη ενώπιον της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου ότι «το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως» διαψεύδει με σημερινή του δήλωση ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς παρουσιάζοντας δύο εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ, στον απόηχο της τραγωδίας που έλαβε χώρα στα Τέμπη.

Ο κ. Παππάς σημειώνει πως «τον διαψεύδουν έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν για χειρισμό κουμπιών, για κόκκινα φανάρια και για τη χρήση μανιβέλας». Και συνεχίζει: «Όσα ψέματα και αν αραδιάσουν δεν πείθουν. Ούτε για τη θεωρία ότι εδώ έχουμε «κυρίως ένα ανθρώπινο λάθος» ούτε, βέβαια, για τον ισχυρισμό ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν ήξερε».

Άμεση ήτανν η απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο επιμένει ότι βάσει του εγγράφου του ΟΣΕ, στο κρίσιμο κομμάτι του δικτύου η πορεία έπρεπε να χαραχθεί αυτόματα κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για προσπάθεια «να το εργαλειοποιήσει πολιτικά με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη» που αντιβαίνουν «στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα».

Το υπουργείο τονίζει πως στο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη «οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου». Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης».

Το υπουργείο στην απάντησή του εξακολουθεί να κάνει λόγο για «τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης», παρά το γεγονός πως και ο ίδιος ο ΟΣΕ αλλά και οι σιδηροδρομικοί αναφέρονται σε αυτό ως «τοπικό σύστημα χειρισμού».

Σύμφωνα με το υπουργείο: «το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ».

Επαναλαμβάνει μάλιστα τα όσα είπε ο κ. Γεραπετρίτης ενώπιον της Επιτροπής της Βουλής, ότι δηλαδή την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη: «Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα. Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας. Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές».

Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ για «προχειρότητα και ανευθυνότητα» καταλήγοντας ότι «Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το Υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».


σχετικα αρθρα