current views are: 41

14 Σεπτεμβρίου 2022
Δημοσίευση17:02

Aphrodite’s Child: Όταν η Ειρήνη Παππά συνάντησε τον Βαγγέλη Παπαθανασίου – To αντισυμβατικό τραγούδι που «γεννήθηκε»

Με αφορμή την απώλεια της μεγάλης καλλιτέχνιδος, ανατρέχουμε στην πιο ανατρεπτική ερμηνεία της.

Δημοσίευση 17:02’

Με αφορμή την απώλεια της μεγάλης καλλιτέχνιδος, ανατρέχουμε στην πιο ανατρεπτική ερμηνεία της.

Το 666 (The Apocalypse of John, 13/18) (Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, 13/18) είναι διπλό άλμπουμ του συγκροτήματος της ψυχεδελικής και προοδευτικής ροκ, Aphrodite’s Child και ένα από τα «διαμάντια» της ελληνικής σκηνής.

Κυκλοφόρησε το 1972 και ήταν μεγάλο πόνημα του Βαγγέλη Παπαθανασίου, σε συναυτουργία του Ντέμη Ρούσσου και του Λουκά Σιδερά. Το άλμπουμ ήταν φαινομενικά μία προσαρμογή εδαφίων της Αποκάλυψης του Ιωάννη της Καινής Διαθήκης. Ήταν πολύ πειραματικό, τόσο στους στίχους όσο και στη μουσική, και  μάλιστα περιλαμβάνει ένα περίεργο κομμάτι στο οποίο η εκλιπούσα Ειρήνη Παππά τραγουδά μία μάντρα σε διάφορα στάδια υστερίας.

Με αφορμή τον θάνατό της, ανατρέχουμε στην ιστορία: Η δισκογραφική εταιρεία ήταν άκρως αντίθετη στο τραγούδι “∞” (Infinity ή Άπειρο) το οποίο θεωρούσε άσεμνο. Στο τραγούδι, η Ειρήνη Παππά έλεγε τους στίχους «I was, I am, I am to come» οι οποίοι τυπικά παραπέμπουν μεν στο εδάφιο της Αποκάλυψης του Ιωάννη «Εγώ […] που είμαι και ήμουν και θα έρθω» (1:8) όμως η αγγλική φράση στην καθομιλουμένη σημαίνει «ήμουν, είμαι, θα τελειώσω».

Την Παππά συνόδευε ο Παπαθανασίου με κρουστά. Άλλο σημείο τριβής υπήρξε η σημείωση ότι «το άλμπουμ ηχογραφήθηκε υπό την επήρεια σαλεπιού» το οποίο αρχικά οι ιθύνοντες της δισκογραφικής νόμισαν ότι είναι κάποιο ναρκωτικό. 

Ακούστε την πρωτοποριακή σύνθεση των «Παιδιών της Αφροδίτης»


σχετικα αρθρα