current views are: 34

2 Απριλίου 2023
Δημοσίευση14:49

Μπλακ άουτ – Αυτή η μάστιγα: Ρυθμιστικό πλαίσιο για αποζημιώσεις στους καταναλωτές – Η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ

Η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει πως τα ποσά που θα λαμβάνουν οι καταναλωτές θα δίνονται όταν σημειώνονται εκτεταμένες διακοπές ρεύματος λόγω ακραίων φυσικών φαινομένων

Δημοσίευση 14:49’
ΔΕΔΔΗΕ

Η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει πως τα ποσά που θα λαμβάνουν οι καταναλωτές θα δίνονται όταν σημειώνονται εκτεταμένες διακοπές ρεύματος λόγω ακραίων φυσικών φαινομένων

Kλειδώνει την επόμενη εβδομάδα το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα προβλέπει την αποζημίωση των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας για τις πολύωρες διακοπές ρεύματος στο δίκτυο διανομής εξαιτίας ακραίων καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Αθανάσιος Δαγούμας θα είναι σε θέση να παρουσιάσει το τελικό σχέδιο που θα πρέπει να υιοθετήσει ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την τελική ρύθμιση προηγήθηκε δημόσια διαβούλευση επί δύο διαφορετικών προτάσεων του Διαχειριστή και της ΡΑΕ.

Πηγές αναφέρουν ότι ο Ρυθμιστής υιοθετεί την πρόταση του Διαχειριστή για αποζημιώσεις στους καταναλωτές εφόσον η βλάβη στο δίκτυο καθυστερήσει να αποκατασταθεί για περισσότερες από 72 ώρες και δεν θα ξεπερνά το ανώτατο ύψος των 2.000 ευρώ.

Οσον αφορά τα χαμηλά όρια αποζημίωσης, ο Διαχειριστής επικαλείται αφενός την απουσία συστήματος τηλεμέτρησης -τηλεδιαχείρισης συστημάτων μέτρησης, αφετέρου εξοπλισμού εντοπισμού και καταγραφής καταναλωτών που δεν έχουν ρεύμα.

Το αποτέλεσμα είναι, όπως σημείωνε ο ΔΕΔΔΗΕ στη δημόσια διαβούλευση, σε περιπτώσεις ακραίων συνθηκών να είναι δυσχερής η προσπάθεια αποκατάστασης των βλαβών.

Επίσης ο Διαχειριστής επικαλείται και το γεγονός του χαμηλού ποσοστού υπογειοποίησης του δικτύου διανομής στη χώρα μας καθώς μόλις το 11% σε σύνολο 240.000 χλμ. είναι κάτω από τη γη.

Πάντως, η ανάγκη θέσπισης αποζημιώσεων προέκυψε από τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν νοικοκυριά και επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια των τελευταίων κακοκαιριών «Μήδεια» και «Ελπίδα».

Αντίστοιχες ρυθμίσεις ισχύουν εδώ και χρόνια σε άλλες ευρωπαίκές χώρες, οι οποίες βέβαια διαθέτουν συστήματα τηλεμέτρησης και τηλεδιαχείρισης του δικτύου αλλά μεγαλύτερο υπόγειο και άρα και προστατευμένο.

Η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει πως τα ποσά που θα λαμβάνουν οι καταναλωτές θα δίνονται όταν σημειώνονται εκτεταμένες διακοπές ρεύματος λόγω ακραίων φυσικών φαινομένων.

Ο Διαχειριστής βάζει ως πλαφόν μη καταβολής αποζημίωσης τις διακοπές που διαρκούν έως τρεις ημέρες.

Πάνω από τις 72 ώρες εισηγείται για τους οικιακούς καταναλωτές μόλις 5 ευρώ κι εφόσον η διάρκεια της διακοπής είναι μέχρι 96 ώρες.

Η αποζημίωση αυξάνεται στα 8 ευρώ για διάστημα 96 έως 120 ωρών.

Ο ΔΕΔΔΗΕ βάζει επίσης ανώτατο όριο στο ύψος της αποζημίωσης τα 2.000 ευρώ και οι αποζημιώσεις θα δίνονται εφόσον οι εκτεταμένες διακοπές ηλεκτροδότησης δεν αφήνουν στο σκοτάδι πάνω από 1 εκατομμύριο παροχές.

 


σχετικα αρθρα