current views are: 1

17 Σεπτεμβρίου 2023
Δημοσίευση10:23

Πρωτιά για Κίνα: Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων από φέτος

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η Κίνα θα διατηρήσει την πρωτιά της για χρόνια.

Δημοσίευση 10:23’

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η Κίνα θα διατηρήσει την πρωτιά της για χρόνια.

Η Κίνα αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ξεπερνώντας τους διαχρονικά πρώτους Ευρωπαίους και Ιάπωνες. Αυτή η πρωτιά της Κίνας βασίζεται σε βαθιά δομικά προβλήματα τα οποία απειλούν να κλονίσουν την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

Οι κρατικές επιδοτήσεις βοήθησαν στο να μπει η χώρα της Ασίας ακόμα πιο ”δυνατά” στην βιομηχανία αυτή.

Βοήθησε βεβαία και μια έντονη αναντιστοιχία μεταξύ της παραγωγής και της εγχώριας ζήτησης που προκλήθηκε εν μέρει από το γεγονός ότι τα στελέχη του κλάδου προέβλεψαν εσφαλμένα τρεις βασικές τάσεις: την πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, την έκρηξη της δημοτικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων και τη μείωση της ανάγκης για ιδιόκτητα οχήματα, καθώς η συνοδήγηση αυξάνεται σε έναν όλο και πιο αστικοποιημένο κινεζικό πληθυσμό.

Ο Μπιλ Ρας, πρώην επικεφαλής της Chrysler στην Κίνα και ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility λέει πως το αποτέλεσμα ήταν «η μαζική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στον αριθμό των οχημάτων που παράγονται στα εργοστάσια της χώρας». Προσθέτει επίσης ότι «έχουμε ένα πλεόνασμα 25 εκατ. μονάδων».

Οι εγχώριοι κατασκευαστές, όπως η BYD, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, ξεπερνούν πλέον τις πωλήσεις ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών και στοχεύουν σε αγορές του εξωτερικού για ανάπτυξη.

Οι πωλήσεις στην Κίνα κορυφώθηκαν το 2017, εν μέσω της συρρίκνωσης της μεσαίας τάξης και της ευρύτερης οικονομικής αδυναμίας, όμως οι ετήσιες εξαγωγές οχημάτων της Κίνας, που ξεπέρασαν αυτές της Νότιας Κορέας το 2021 και της Γερμανίας το 2022, βρίσκονται τώρα σε καλό δρόμο για να ξεπεράσουν φέτος τις εξαγωγές της Ιαπωνίας, σύμφωνα με στοιχεία της Moody’s.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η Κίνα θα διατηρήσει την πρωτιά της για χρόνια.

Σύμφωνα με προβλέψεις της AlixPartners, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο εξωτερικό που παράγονται από κινεζικές εταιρείες θα φθάσουν τα 9 εκατ. μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ωθώντας το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς τους στο 30% το 2030, από 16% το 2022.

Το πρόβλημα της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας πλήττει εκτός από τις τοπικές εταιρείες και έναν αυξανόμενο αριθμό ξένων ομίλων, όπως οι Tesla, Ford, Nissan και Hyundai, που προσανατολίζουν εκ νέου τα κινεζικά εργοστάσιά τους προς τις εξαγωγικές αγορές, λένε αναλυτές.

Μέχρι το τέλος Ιουλίου, 2,8 εκατ. οχήματα είχαν εξαχθεί από την Κίνα.

«Πόσο καιρό θα ανέχεται ο υπόλοιπος κόσμος μαζικές εισαγωγές από την Κίνα και θα πιέζονται οι κινεζικές εταιρείες να μεταφέρουν την παραγωγή τους στο εξωτερικό;» ρωτάει ο Κρίστοφερ Ρίχτερ, αναλυτής αυτοκινήτων στην CLSA.


σχετικα αρθρα