Τέμπη: Νέα στοιχεία για την εκπαίδευση του σταθμάρχη – Ερωτήματα για το εάν έδινε το παρών του στα μαθήματα
Νέες αποκαλύψεις για τον μοιραίο σταθμάρχη που κατηγορείται για την τραγωδία στα Τέμπη, ήρθα στο φως της δημοσιότητας, αλλά και για τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα των σιδηρόδρομων.

Νέες αποκαλύψεις για τον μοιραίο σταθμάρχη που κατηγορείται για την τραγωδία στα Τέμπη, ήρθα στο φως της δημοσιότητας, αλλά και για τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα των σιδηρόδρομων.
Νέα στοιχεία ήρθαν στη δημοσιότητα που δείχνουν την ελλιπή και ανεπαρκή εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη της Λάρισας και άλλων συναδέλφων του, την οποία διαπίστωσε η ΡΑΣ, μετά όμως την τραγωδία στα Τέμπη όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Ο πρώτος κύκλος περιλάμβανε θεωρητική εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και κράτησε 534 ημέρες. Σύμφωνα με τον έλεγχο που διενεργήθηκε, δεν εντοπίζεται κάποιο πρόβλημα.
Ο δεύτερος κύκλος περιλαμβάνει 177 ώρες θεωρητικής εξάσκησης και επιπλέον 75 ημέρες πρακτικής εξάσκησης.
Σύμφωνα με τον πρώτο έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι κανένας από τους εκπαιδευόμενους, μεταξύ αυτών και ο 59χρονος, δεν έχουν συμπληρώσει τις απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας που προβλέπονται.
Ακόμη, σύμφωνα με ρεπορτάζ του mega, τα στοιχεία που προέκυψαν μετά από έλεγχο σε έγγραφα του ΟΣΕ δείχνουν ότι ο 59χρονος σταθμάρχης συμπλήρωσε μόνο 144 ώρες.
Κανένας από τους εκπαιδευόμενους δεν φαίνεται να έχει υπογράψει το παρουσιολόγιο στον δεύτερο κύκλο της εκπαίδευσης, γεγονός που εγείρει διάφορα ερωτήματα, όπως το εάν έδιναν το παρών στα μαθήματα.
«Εκανε βάρδιες πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του»
Νέες αποκαλύψεις για τον μοιραίο σταθμάρχη που κατηγορείται για την τραγωδία στα Τέμπη, ήρθα στο φως της δημοσιότητας, αλλά και για τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα των σιδηρόδρομων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», ο σταθμάρχης Λάρισας έκανε βάρδιες πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του η οποία διήρκησε από την 1/8/2022 έως τις 23/1/2023.
Στις 23 -25 Ιανουαρίου ο σταθμάρχης έδωσε εξετάσεις για την κυκλοφορία των συρμών, την ηλεκτροκίνηση κα τα συστήματα GSMR, δηλαδή το σύστημα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και ETCS, που είναι το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών.
Στις 24 Ιανουαρίου ο σταθμάρχης είχε βγάλει φωτογραφία με ακόμη πέντε άτομα στην οποία ανέφερε ότι ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του και πήρε την πιστοποίηση.
Στις 26 Ιανουαρίου 2023 είχε κανονικά βάρδια ως σταθμάρχης, πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων και στις 28 Φεβρουαρίου 2023 έγινε το δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Πινγκ πονγκ ευθυνών
Ο ίδιος ο σταθμάρχης έχει παραδεχθεί τα λάθη του τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Ποιος όμως τον τοποθέτησε στο κομβικό πόστο της Λάρισας πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευση του και με ανύπαρκτη εμπειρία; Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβγαλε τις επίμαχες βάρδιες τον θεωρεί ισότιμο και επιρρίπτει ίσες ευθύνες στους άλλους δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα.
«Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είναι ισότιμος με όλους, με βάση τον κανονισμό. Έχει τις ίδιες ευθύνες και τις ίδιες υποχρεώσεις. Είχε ολοκληρωθεί η εκπαίδευση του και έχει πιστοποιηθεί από άλλους. Όπως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης θα τελείωνε στις 7 το πρωί την βάρδια του έτσι και οι άλλοι δύο σταθμάρχες θα έπρεπε να μείνουν μέχρι τις 11 το βράδυ», δήλωσε στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.
Ο απογευματινός σταθμάρχης από την πλευρά του, σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, ισχυρίζεται ότι έμεινε περισσότερη ώρα από το ωράριο του και πως όταν έφυγε, όλα ήταν τακτοποιημένα.
«Εργαζόμουν οκτάωρο και αναχώρησα από το σταθμαρχείο στις 22:15. Δηλαδή έμεινα επιπλέον ένα τέταρτο. Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι θα δουλεύω οκτώ ώρες και ότι δεν δικαιούμαι υπερωρίες. Από τις 1/2/2023 που δουλεύω, ολόκληρο το μήνα αναχωρούσα από τον σταθμό στις 22.15 παίρνοντας το τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοι. όταν αναχώρησα από τον σταθμό όλα ήταν τακτοποιημένα, δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα», ανέφερε ο απογευματινός σταθμάρχης.
Το ίδιο πινγκ πονγκ ευθυνών εξελίσσεται μεταξύ της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και του ΟΣΕ με αφορμή το αυτεπάγγελτο πόρισμα της ΡΑΣ. Στην ανακοίνωση της η ΡΑΣ κάνει λόγο για ανεπαρκή εκπαίδευση των σταθμαρχών τον Αύγουστο του 22, ανάμεσα στους οποίους και ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας.
«Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΡΑΣ.
«Οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας», ανέφερε ο ΟΣΕ.
«57 νεκροί ζητούν δικαίωση, θα το πάμε μέχρι τέλους», λένε οι συγγενείς των θυμάτων της μοιραίας αμαξοστοιχίας που αδιαφορούν για τις κόντρες προσώπων, φορέων και κομμάτων και το μόνο που θέλουν είναι οι υπεύθυνοι της τραγωδίας να καθίσουν στο εδώλιο.
ολες οι ειδησεις
- Ατρόμητος ο Πούτιν: Επισκέφθηκε την Κριμαία μια μέρα μετά το ένταλμα σύλληψης – Εθεάθη περικυκλωμένος από σωματοφύλακες
- Νέος έρωτας στο Survivor All Star – Είναι μαζί από τις πρώτες εβδομάδες
- Πέθανε ο δημοσιογράφος Κώστας Γεωργιάδης – Υπήρξε ο δημιουργός της πρώτης ελληνικής αθλητικής ιστοσελίδας
- Πρωταθλητής Ευρώπης ξανά στην πάλη ο Κουγιουμτσίδης
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr